2014-10-17, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AvanzaBank
Hej,

Först och främst vill vi ännu en gång be om ursäkt för det som hände i måndags och vi förstår självklart er frustration. Vi ser väldigt allvarligt på situationen och ser över vad vi kan göra för att minimera risken att samma fel uppstår igen. Det hårdvarufel som inträffade fick oväntade spridningseffekter och påverkade en stor del av vårt nätverk, till dess att våra tjänster inte längre fungerade ut mot er kunder. Det rörde sig därmed inte om ett kodningsfel eller liknande, utan vi har kort och gott fått ett "måndagsexemplar" av viktig hårdvara som dessutom slog ut reservutrustningen. Denna typ av fel är ovanliga och det var väldigt länge sedan vi såg ett liknande fel hos oss.

Det är väldigt tråkigt att du känner att dina ersättningskrav inte har mötts av oss. Vår policy är att titta på varje enskilt fall och göra en bedömning från just den kundens situation. Vid fel orsakade av oss försöker vi självklart att vara generösa, men det är alltid en svår gränsdragning när kunder inkommer med krav på "potentiella vinster", eventuella affärer som de missade och liknande scenarion. För att undvika missförstånd och gränsdragningsproblem försöker vi alltid att vara tydliga med att man bör kontakta oss på telefon för att få hjälp med att återställa en position om man har tekniska problem, för att sedan kunna gå in i en diskussion om ersättning. Har man inte hört av sig blir vår bedömning svårare då vi omöjligt kan veta om en kund faktiskt har haft för avsikt att faktiskt sälja/köpa ett värdepapper eller inte. Med det sagt försöker vi alltid att vara generösa i vår bedömning när vi har haft problem, både vad gäller sakfrågan och den faktiska ersättningen.

Känner man att man har lidit ekonomisk skada av vår nedtid i måndags får man gärna höra av sig till oss, så ska vi försöka att hjälpa er så mycket vi bara kan!

Dravel som vanligt! Mitt ersättningkrav hade ingenting med att er skitsajt hade ett av de sedvanliga haverierna, till och med jag förstår att jag inte kan få ersättning för affärer jag inte gjort.

Det här var mycket mer allvarligt, jag deltog i en nyemisson och fick aktier, fler än vad jag hade förväntat mig då det var en populär emission. Kursen går upp och jag säljer av allt ganska omgående,, problemet var bara att jag egentligen inte hade fått så många som depån visade. Så jag sålde aktier jag egentligen inte hade, dvs i praktiken en blankning,,, hur tror ni det gick? När allt var utrett så hade jag en förlust på ca 2000 sek. En skitsumma förvisso, men Avanza hade minsann inte gjort nåt fel. "Vaddå kompensation, vi har ju inte gjort nåt fel ju" Sånt kan aaaaaaldrig hända oss, vi gör aaaaaldrig fel. Mer krångel och de gick till slut med på att nolla aktien. Men inte ens en dag med fritt courtage kunde de kompensera med.

Så ni kan fara åt h*$¤&te allihop, särskilt tönten med hängslen som flinar från diverse annonser + att han av nån anledning verkar ses som nån expert av tex Aftonpravdan. Nordnet har inte era fancy grafer och blipbloppande börsskärmar,, men de funkar!!

Det kanske inte riktigt framgår av mina poster hitills,,, men jag hyser ett mycket sunt förakt för Avanza.
Citera
2014-10-17, 04:20
Medlem
Det låter som att det blir till att ordna med en minidepå i en annan bank nu iaf.
Citera
2014-10-17, 09:36
Medlem
Måste säga att jag hatar de nya grafalternativen, ingen av dem ger lika bra översikt som den tidigare. Varför kunde ni inte behållit den som ett alternativ bredvid de andra i så fall? Den finns uppenbarligen i systemet i och med att ni bytte tillbaka till den efter schabblet i förrgår.
Citera
2014-10-17, 11:59
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaRune
Det låter som att det blir till att ordna med en minidepå i en annan bank nu iaf.

Hej!

Som du säkert läst så kommer vi att flytta över alla våra mini-kunder till vår vanliga sajt avanza.se. Det kommer med andra ord då bli möjligt ha hela vårt utbud innehållande fler konton, så som exempelvis ISK eller Sparkonto, och många fler funktioner. Vi kommer fortfarande att ha marknadens lägsta minimicourtage. Ytterligare information kommer att dyka upp i samband med då vi stänger ner mini-sidan.

/Dan, Avanza

Citat:
Ursprungligen postat av bingbangbung
Måste säga att jag hatar de nya grafalternativen, ingen av dem ger lika bra översikt som den tidigare. Varför kunde ni inte behållit den som ett alternativ bredvid de andra i så fall? Den finns uppenbarligen i systemet i och med att ni bytte tillbaka till den efter schabblet i förrgår.

Hej!

Vill du vara lite mer utförlig i vad det är som du inte tycker om? Många av funktionerna är möjliga att slå av och gör du det så får du en "renare" graf likt den som fanns förut. Vi kommer ständigt att se till all den feedback som vi får, så dela gärna med dig av konstruktiv kritik kring de delar som du önskar se annorlunda.

Det gamla graferna kommer vi inte att behålla utan vi kommer istället att försöka anpassa de nya graferna så att de passar alla våra kunder. Vi ser bland annat över möjligheten att göra det enklare för våra kunder att "styla" grafen på olika sätt, t.ex. att kunna välja färgval eller tjocklek på grafen.

/Dan, Avanza
Citera
2014-10-17, 17:50
Medlem
utan.att.stannas avatar
blir galen...varför vill inte internet Explorer visa graferna och forumena på Avanza, andra webläsare fungerar. windows 7 64.

Måste ta lägg till i inställningar kompitablitetsvyn varje gång för att visa en graf.
Senast redigerad av utan.att.stanna 2014-10-17 kl. 17:55.
Citera
2014-10-18, 20:53
Medlem
wastedandlazys avatar
Var det avanza som hade så man kunde se typ ekonomiska rådigivares portföljer och utveckling?
Citera
2014-10-18, 21:09
Medlem
Each1Teach1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
blir galen...varför vill inte internet Explorer visa graferna och forumena på Avanza, andra webläsare fungerar. windows 7 64.

Måste ta lägg till i inställningar kompitablitetsvyn varje gång för att visa en graf.
Varför vill du använda Explorer? Vad du än vill göra på nätet så kan du väl använda en bra webbläsare?
Citera
2014-10-18, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wastedandlazy
Var det avanza som hade så man kunde se typ ekonomiska rådigivares portföljer och utveckling?

Låter som du menar Shareville? Det är Nordnet som har det.
Citera
2014-10-20, 11:21
Medlem
Är det bara jag som fått information om att avanza mini sajten kommer att stängas ner?

"Minisajten kommer att stängas den 23 oktober efter klockan 17:30. Du loggar då in på avanza.se med de inloggningsuppgifter som du har använt på Minisajten.

Efter överflyttningen kommer du som har både Bas och Mini endast kunna ha en kundkategori för alla dina konton. Ditt minikonto kommer därför att omvandlas till Bas, men om du hellre skulle vilja vara Mini kommer du självklart kunna byta till det under Min profil på avanza.se från och med fredag 24 oktober.

Med vänliga hälsningar
Avanza"
Senast redigerad av ekienomen 2014-10-20 kl. 11:26.
Citera
2014-10-20, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ekienomen
Är det bara jag som fått information om att avanza mini sajten kommer att stängas ner?

"Minisajten kommer att stängas den 23 oktober efter klockan 17:30. Du loggar då in på avanza.se med de inloggningsuppgifter som du har använt på Minisajten.

Efter överflyttningen kommer du som har både Bas och Mini endast kunna ha en kundkategori för alla dina konton. Ditt minikonto kommer därför att omvandlas till Bas, men om du hellre skulle vilja vara Mini kommer du självklart kunna byta till det under Min profil på avanza.se från och med fredag 24 oktober.

Med vänliga hälsningar
Avanza"

Nej, det är inte bara du som fått den informationen. En inte allt för vild gissning är att alla som berörs av detta fått informationen.
Citera
2014-10-20, 11:37
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ekienomen

Med vänliga hälsningar
Avanza"

Hej!

Du är långt ifrån ensam minikund

Vi har självklart gjort utskicket till alla våra minikunder! Mer information kommer såklart att komma i samband med när vi stänger minisidan.

/Dan, Avanza
Citera
2014-10-20, 15:37
Medlem
Copterss avatar
Kul att vi får tillgång till ISK, sparkonto och de vanliga verktygen. Men hur blir det med courtaget? Tycker man borde fått information om det nu så om man vet om man ska välja en annan aktör eller inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in