2013-11-05, 21:03
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Har L.J:s två kamrater förhörts som kan styrka L.J:s iaktagelser ?

Från förhör med L.J:s fru M.J
Fup s.390
Citat:
00:30 tiden på natten 2010-07-28, hade L.J och två kamrater varit ute och åkt bil.
Kamraterna skulle skjutsa hem L.J till hans och M.J:s bostad i Spekeröd.
Citera
2013-11-05, 21:08
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Renasanningen
BÅDA (kan av hänsyn till FB:s, bra, regler, inte vara tydligare med det här, och det är ju dessutom en åsikt i första hand. Är säker på att du kommer på det själv.).
(OT: Går det inte att "svepmarkera" ett block på plattan och sedan "Bolda" det med den knappen i redigeringsmenyn?)

Ja okey. Själv vet jag inte ett dyft, men det var så mycket klanterier i FUP. Kan för mitt liv inte förstånlogiken i : hon har med största sannolikhet dödats i sängen! Faktum är att vi är så säkra att vi inte ens måste kolla i den. Vi går på magkänsla"

Hade saker skötts och inte lämnat så mycket frågetecken, hade GM förmodligen varit fast sedan länge. Oavsett vem det är.

(Jag lånar bara surfplattan till min laptop är fixad, men jag ska testa, tack! )
Citera
2013-11-05, 21:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Kyrkogårdsnatten med ett par timmars sittning på en decimeterhög kantsten kom in sent i försöket att skapa ett alibi. - Det blir väl för HR-ledamöterna att bege sig ut och provsitta - om de inte i sin bevisvärdering anser sig kunna bedöma frågan på annat sätt.

Polisen kunde kontrollera alibiet genom uppgiften i vallningen om vart han parkerade.
Det blev inte gjort, det känns nästan som polisen inte ville få fatt på några uppgifter som stödjer FS uppgifter.
Gör man inte det jobbet, så får man utgå från att FS talar sanning.
Citera
2013-11-05, 21:13
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Polisen kunde kontrollera alibiet genom uppgiften i vallningen om vart han parkerade.
Det blev inte gjort, det känns nästan som polisen inte ville få fatt på några uppgifter som stödjer FS uppgifter.
Det finns skäl att beakta tilltalads utsagor med försiktighet - precis som i andra fall. Tror du själv på FS utsaga om gravstensseans?
Senast redigerad av KluvenTunga 2013-11-05 kl. 21:15. Anledning: Stavfel.
Citera
2013-11-05, 21:17
Medlem
Konservatics avatar
Citat:
Det är inte heller bevisat att det är M som parkerat sin bil vid pendeltågstationen i Stora Höga. - Har du någon gång sett att M har parkerat sin bil lika slarvigt som bilen stod parkerad när den återfanns?

artmix:
Helt riktigt.
Ja det har jag.

Här vill han återigen ge sken av att mj har försvunnit frivilligt och kört bilen till pendelstationen, han gör bort sig gång efter gång, det är genomskinligt.

Marinas mamma hävdar bestämt att mj aldrig parkerar slarvigt, nu i efterhand VET VI att det inte var mj som parkerade.
Citera
2013-11-05, 21:22
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Låt mig påminna om att fallet tas upp i "Veckans brott" som börjar alldeles strax. Svt1 är
det som gäller.

Finns det på någon playversion? Har inte Tv1
Citera
2013-11-05, 21:24
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Finns det på någon playversion? Har inte Tv1
Det kommer att ligga ute på nätet senare ikväll antar jag.

http://www.svtplay.se/video/1579079/5-11-21-00

edit: Ligger redan ute noterar jag nu.
Senast redigerad av Grandioso 2013-11-05 kl. 21:27.
Citera
2013-11-05, 21:35
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
2008. Men de var inte kastade. Var det 2008 M's mor skulle rådgöra ang skydden med Marina?
Ja, i samband med barnens första besök.
Senast redigerad av letsdoit 2013-11-05 kl. 21:41.
Citera
2013-11-05, 21:45
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
FS har kunnat göra en rekognosceringstur till kyrkogården - det hade jag gjort om jag tänkt använda mormor som alibi.
Citera
2013-11-05, 21:47
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ja, i samband med barnens första besök.

Det beslutades att barnen inte skulle tillbringa mer tid i Övre Röra. Varför skickades inte skydden till barnens mor/kastades? Fanns det en förhoppning att barnen skulle börja komma igen?
Citera
2013-11-05, 21:52
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
/.../ Gör man inte det jobbet, så får man utgå från att FS talar sanning.
Vid det här laget - dvs efter alla bevisbara lögner och icke bevisbara rövarhistorier - gör man klokt i att utgå från att allt han säger är lögn - tills han själv bevisar motsatsen.
Citera
2013-11-05, 21:54
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Det beslutades att barnen inte skulle tillbringa mer tid i Övre Röra. Varför skickades inte skydden till barnens mor/kastades? Fanns det en förhoppning att barnen skulle börja komma igen?
Det fanns det säkert - från FS:s sida i vart fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in