2013-11-05, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bartolo
Håller med dig. Det är ett fruktansvärt elände med våldet och ändå springer alla runt och försöker dra politiska poäng på det hela, i alla läger och även i massmedia.

Men ingen tänker på de stackars offren. Det är så tråkigt att se unga människor bli mördade.

Jag vill nog inflika att det är väldigt många som tänker på offren. Att inte folk vädrar sina innersta tankar här i tråden betyder inte att offren inte sörjs. Det riktigt tragiska sorgearbetet görs dock av människor som fanns i deras närhet. Att vi, som inte kände just dessa offer, sörjer är endast en blek skugga av det sorgearbete som just nu pågår hos närstående.

Att dra politiska poäng på händelser som dessa uppräknade av Månsan spelar en stor roll i sannolikheten att dessa händelser återupprepas. Med det sagt så bör givetvis tragiska händelser efterföljas av sorgearbetet först, och sedan reflektioner kring hur sådant här kan undvikas.
Därför att utan en politisk vilja till att undvika sådana här tragiska "möten mellan människor" så kommer detta inte att sluta. Just därför är det av allra största vikt att det dras just politiska poäng på sådant här.
Ett sätt att säga nej till sådant här är att inte stödja 7-klövern som så hårt verkat för att implementera mångkulturen i vårt land.
2013-11-05, 19:29
Medlem
.-.-.s avatar
Lena Mellin AB om tårtattacken
"Jimmie Åkesson bad om det genom att befinna sig på Nytorget mitt i röda söder. Men det kommer de inte säga officiellt utan istället klaga på att man inte får signera böcker utan att bli överfallen"
2013-11-05, 19:45
Medlem
Tercios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.
"Jimmie Åkesson bad om det genom att befinna sig på Nytorget mitt i röda söder. Men det kommer de inte säga officiellt utan istället klaga på att man inte får signera böcker utan att bli överfallen"

Källa? Fan vad stört om hon har skrivit det. Kärringen börjar verkligen tappa greppet.
2013-11-05, 19:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tercio
Källa? Fan vad stört om hon har skrivit det. Kärringen börjar verkligen tappa greppet.
Var i en livesändning så klippet finns ej. Friatider har bla skrivit om det.
2013-11-05, 20:16
Medlem
Citat:

Att dårarna aldrig lär sig. Återigen har en pk-tok fått ett antal personer att tänka efter.

En normalt funtad svensk ställer sig givetvis frågan om det är rimligt att det skall finnas områden där vissa politiska åsikter inte får föras fram. Finns det t.ex. områden där man blir fysiskt angripen om man propagerar för stalinistisk planekonomi?

Hade senil-tanten hållit sin korkade trut så hade inte nödvändigtvis detta gett SD några större framgångar, men jag tror absolut dessa debila utspel kommer synas i undersökningarna i december.
2013-11-05, 20:21
Avslutad
Citat:
ska kanske vara lite försiktiga med att skriva saker som tack för det negrer angående de fem mördade nordiska människorna. Blir lite obehagligt och ser ganska illa ut. Visst sd gynnas säkert men det är kanske inte det viktigaste just nu. Tänker på den stackars lille svenske pojken och den norska tjejen främst. Även om det såklart är hemskt med de dödade vuxna också. Man mår illa och blir ledsen.

Citat:
Ursprungligen postat av Bartolo
Håller med dig. Det är ett fruktansvärt elände med våldet och ändå springer alla runt och försöker dra politiska poäng på det hela, i alla läger och även i massmedia.

Men ingen tänker på de stackars offren. Det är så tråkigt att se unga människor bli mördade.
Det här är väl ingen kondoleanstråd för offer som kommit i vägen för vilda negrer, tråden handlar om SD i opinionsundersökningar och då är det väl relevant att diskutera effekterna av den senaste tidens händelser.
2013-11-05, 20:22
Medlem
Citat:

Det var live. Jag trodde inte det var sant när hon sa det....
2013-11-05, 20:29
Medlem
Bör nog innebära någon procent extra i opinionen.
Tårtattacker går inte hem hos vanligt folk och kryddar man anrättningen med Lena Melins tossigheter så blir vissa PKister rättmätigt förbannade och byter sida.
2013-11-05, 20:33
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Det fullkomligt sköljer in pluspoäng för SD just nu. Rena rama lavinen av nyheter som samtliga bör utmynna i ökat stöd för SD. Häpnadsväckande.

- DN "avslöjar" zigenarklaner som det mest kriminella packet i Sverige
- Neger 1 slår ihjäl två pers med järnrör
- Neger 2 hugger ihjäl tre pers på buss i Norge.
- Blattar i Tierp löper amok och närapå dödar flera personer
- Bilbomber mot SD-politiker i Göteborg
- Tårtattack mot Åkesson under fredlig boksignering.

Om vart och ett av ovanstående ger 0,5% i ökat väljarstöd kan vi räkna in 3 procentenheter extra.

Tack för det negrer, araber och vänsterpatrask.
Det börjar läcka rejält ur varbölden som SD petat hål på. Vi får se hur pass det slår i de kommande opinionsmätningarna.
2013-11-05, 20:36
Medlem
Fula Gubbens avatar
Tårtattacker är bland de mest kontra-produktiva former av civil protest som finns. En människa förnedras offentligt på ett sätt som varenda kotte kan relatera till, från skolgymnastiken eller mobbing eller någon urspårad företags-kickoff. Plötsligt framstår den oåtkomlige politikern som en lätt skadeskjuten individ, som vi andra.

T o m Bosse Ringholm framstod som sympatisk när han försökte hålla den värdiga masken med tårta i ansiktet.

Den som hittade på tårt-attacken är extremt okunnig om psykologi och mediala budskap.
2013-11-05, 20:46
Medlem
cyber_zekes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Tårtattacker är bland de mest kontra-produktiva former av civil protest som finns. En människa förnedras offentligt på ett sätt som varenda kotte kan relatera till, från skolgymnastiken eller mobbing eller någon urspårad företags-kickoff. Plötsligt framstår den oåtkomlige politikern som en lätt skadeskjuten individ, som vi andra.

Den som hittade på tårt-attacken är extremt okunnig om psykologi och mediala budskap.

Det beror på vilken sida man står på... Ponera (nu säger jag inte att det är så) att det är iscensatt av SD för att vinna sympatiröster, isåfall är det ganska smart, eller hur.
2013-11-05, 20:48
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Så om en blatte får stryk i Sjöbo så har de " bett om det" ?
Hur sjuka är journalister egentligen?

Självinsikten hos media politrukerna är förbluffande usel, de verkar inte inse att folk röstar på SD för att massinvandringen och medias pk vurmande står allt fler upp i halsen?
Tidigare trodde jag att det var mer läpparnas bekännelse men jag lutar numer åt att man de facto tror att Svensson egentligen vill äta Hirschgröt och dricka dadelvin samtidigt som man är bisexuella och odlar biologiskt.
PK Sverige kommer bli traumatiserade år 2014 när SD tredubblar sitt väljarstöd.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in