2013-11-05, 20:34
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Renasanningen
Instämmer i det. Marinas partnerval var av det risktagande (spänningssökande?) slaget, det slag som inga vuxna, mogna föräldrar skulle vilja se sin dotter, eller son, göra.

På "uppsidan" (pardon my Svenglish :-)!) så var hon på väg bort från i varje fall denna destruktiva relation och om man beaktar den man som nu bor i huset, en ambitiös akademiker, som hon tidigare levde ihop med, så faller han ju inte alls i FS-kategorin, EN anledning till att Marinas föräldrar erbjöd honom att flytta in, med sin fru, i huset.

Ja Marina fann honom tråkig. Ja spänningssökande tycker jag beskriver henne bra. Jag tror även hon gjorde sen revolt mot sina föräldrar. Varför behöver vi inte spekulera i.

Hon sökte innan hon dog, efter nya äventyr och för Marina var det en speciell typ av män tror jag.
Citera
2013-11-05, 20:35
Medlem
Konservatics avatar
Citat:
Instämmer i det. Marinas partnerval var av det risktagande (spänningssökande?) slaget, det slag som inga vuxna, mogna föräldrar skulle vilja se sin dotter, eller son, göra.

På "uppsidan" (pardon my Svenglish :-)!) så var hon på väg bort från i varje fall denna destruktiva relation och om man beaktar den man som nu bor i huset, en ambitiös akademiker, som hon tidigare levde ihop med, så faller han ju inte alls i FS-kategorin, EN anledning till att Marinas föräldrar erbjöd honom att flytta in, med sin fru, i huset.

Tråkigt nog duger inte dessa män åt kvinnor som vill ha äventyr, hade hon pratat med FS ex innan så hade hon nog fått reda på vad han var för en person, en kvinna ströp han nästintill till döds.
Citera
2013-11-05, 20:38
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konservatic
Tråkigt nog duger inte dessa män åt kvinnor som vill ha äventyr, hade hon pratat med FS ex innan så hade hon nog fått reda på vad han var för en person, en kvinna ströp han nästintill till döds.

Kanske Marina skulle finna det spännande?
Vilken kvinna höll han på att strypa till döds?
Citera
2013-11-05, 20:39
Medlem
Konservatics avatar
Kan nog redigera första inlägget i denna tråd? , vi har ju två tidigare händelser, försvunnen och sedan funnen död... Kan vara bra att lägga till den nya händelsen samt ladda upp fup med fungerande länk också igen för nytillkomna, för denna tråd kommer att växa.
Citera
2013-11-05, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Eftersom du inte känner mig behöver du inte tro att jag är så god och naiv. FS kan vara GM. FUP lämnar dock öppet för alt GM.

Visst är det som du säger, men jag känner iaf två som jag aldrig skulle säga "det trodde jag aldrig" om. Deras profil påminner inte det minsta om den bild som FUP ger av FS.

Varför svarar du inte på det jag frågar?

Inte naiv kanske, men nog god, men inte godtrogen. Däremot kan en del andra (annan), som verkligen VET vad som hänt, men som har starka t.ex. lojalitetsskäl att leda diskussionen någon annanstans, vara riktigt duktiga på att "obfuskera" (mörka) detta genom att t.ex. köra sådana här till synes sakliga detaljdiskussioner om t.ex. mensskydd.

Om det är dessa du menar så kan givetvis det mesta, som alla vuxna av båda könen vet, vid behov nyttjas som skydd för sängen mot mensblod. Somliga har sex under mensen och då ökar förstås behovet av att undvika att bloda ner "underlaget". Försvaret bör väl dock ha tagit upp detta och drivit det om det varit relevant i skuldfrågan? I vilket fall bör det, om relevant, komma upp denna gång?

Förvisso, vissa människor förstår också att vissa andra faktiskt har sådana mörka sidor inom sig, som framträder i t.ex. FUP:en...
Citera
2013-11-05, 20:41
Medlem
Konservatics avatar
"Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Artmix; du glömde svara på varför övervakningskamerorna i Stenungsund var så intressanta mitt under pågående mordutredning. - Är det någon särskild du misstänker, eller är du något på spåren?

ARTMIX skrev:
Har du missat att jag va och hämtade delar av det som är mitt som finns/fanns i huset.
Det va bra att kolla väglag då."

det här är nog den enda person som kollar väderlek och väglag genom web-kameror, riktigt usel förklaring, man brukar kika på någon väder-sajt.
Citera
2013-11-05, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konservatic

Ja, att FS hade ett våldsamt beteende inte minst mot kvinnor är mycket klart belagt, t.ex. det som i det närmaste var en våldtäkt...
Citera
2013-11-05, 20:42
Medlem
Grandiosos avatar
Marinas gripande brev till FS vittnar verkligen om en människa som inte längre orkar med
situationen som råder. Hon har helt enkelt fått nog av att behandlas på det sätt som skett
under en längre tid. Men ändå gör hon ett sista försök att få till stånd en förändring.
Hon vädjar riktigt i den här starkt berörande texten, skriven av en tveklöst mycket
intelligent och varmhjärtad person.
Emellertid är ett sånt brev bortkastat på den figur som var mottagaren av det; han har inte
förutsättningar att kunna tillgodogöra sig innehållet och kunna förändra sig, som den
uppenbart känslokalle och missanpassade person han är.

Du gör att jag mår så dåligt psykiskt att det får fysiska uttryck. Mitt hjärta bankar så hårt att det gör ont i bröstet. Jag biter ihop käkarna så hårt att jag får spänningshuvudvärk. Du gör mig så ledsen med ditt sätt, exempelvis rökningen att du får mig att må illa. Jag sover inte bra. Jag ligger och vänder och vrider mig, oroar mig, känner mig dum och utnyttjad. Det är inte meningen att jag skall känna så här. Jag känner i kroppen att jag vill gråta, men det kommer väldigt sällan tårar. Jag känner mig så otroligt dum och utan hopp. Du ger mig inget att tro på. Det gör mig ledsen.

Det är starkt detta som återges.
En ung kvinna som drivits därhän i en relation att hon närmast känner sig tömd på all
livskraft. Nej, det kan aldrig vara meningen att någon ska göra så att en annan människa
mår så urdåligt psykiskt och fysiskt. Då vill man förstås ta sig ur ett sånt destruktivt
förhållande men som sagt så vill just Marina i sin svårt utsatta situation ändå ge relationen
en sista chans att kunna fungera fast hon nog inser när allt kommer omkring att det
kommer inte att gå hur hon än fläker upp sitt såriga hjärta och blottar hur hon har det
i sitt utsatta inre.
Hon vill så väl men människan hon vänder sig till: vill han henne väl?

Vid flera tillfällen har mina systrar oroat sig för hur du behandlar mig. Hur du förnedrar mig inför dem genom att skälla på mig framför dem, mina föräldrar eller andra människor. Det undrar var jag har tagit vägen. De vet att jag vid sådana tillfällen tidigare bara ställt mig upp och bett dig flyga och fara åt helvete. Något som jag anser att jag mognat ifrån. Jag anser att det du gör är extremt omoget och det är något som jag inte tänker sjunka till att göra själv. Jag blir arg och besviken varje gång du höjer rösten mot mig publikt och får mig att känna mig förnedrad. Jag hatar det och det får mig att känna hat mot dig. Du trampar på mig och försöker att få mig att känna mig liten och hjälplös så att jag ska stanna kvar hos dig. Jag fungerar inte så. Jag har bara haft ett större hjärta, en större kärlek och ett större tålamod än någon annan som älskat dig.

Här får vi dokumenterat hur en person riktigt anstränger sig med att förstöra
självförtroendet och självkänslan hos en medmänniska.
Så gör ofta de som uppvisar psykopatiska personlighetsdrag. De vill kuva sina partners
och njuter när dom gör det och ser resultatet av sina avskyvärda handlingar.
De vill tillskansa sig makt över den andre och i strävandena efter att uppnå det
sjuka målet ingår just att förminska och bringa känslor av svår hjälplöshet till denne andre.

Det är inte lycka och harmoni man är ute efter att skapa när man beter sig så här utan
raka motsatsen givetvis.
Nej, haschtomten Svensson med sitt missanpassade liv var verkligen inte rätt man för
en tjej som Marina. Djupt tragiskt att hon skulle behöva få in en sån påfallande destruktiv
människa i sitt unga liv. Det kostade henne livet till slut.
Senast redigerad av Grandioso 2013-11-05 kl. 20:46.
Citera
2013-11-05, 20:46
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Inte naiv kanske, men nog god, men inte godtrogen. Däremot kan en del andra (annan), som verkligen VET vad som hänt, men som har starka t.ex. lojalitetsskäl att leda diskussionen någon annanstans, vara riktigt duktiga på att "obfuskera" (mörka) detta genom att t.ex. köra sådana här till synes sakliga detaljdiskussioner om t.ex. mensskydd.

Om det är dessa du menar så kan givetvis det mesta, som alla vuxna av båda könen vet, vid behov nyttjas som skydd för sängen mot mensblod. Somliga har sex under mensen och då ökar förstås behovet av att undvika att bloda ner "underlaget". Försvaret bör väl dock ha tagit upp detta och drivit det om det varit relevant i skuldfrågan? I vilket fall bör det, om relevant, komma upp denna gång?

Förvisso, vissa människor förstår också att vissa andra faktiskt har sådana mörka sidor inom sig, som framträder i t.ex. FUP:en...

Javisst, på det sistnämnda. (Kan inte feta text med surfplattan) och det torde ju gälla fler människor. Tex han (örebro?) Som mördade och styckade den arma kvinnan. Han var ju en arbetande man, bra jobb, inga narkotikaproblem.... så visst, mörka sidor kan många ha.

Vilka är det som VET vad som hänt? Menar du utredarna eller menar du tråddeltagare?
Citera
2013-11-05, 20:48
Medlem
Citat:
Ja Marina fann honom tråkig. Ja spänningssökande tycker jag beskriver henne bra. Jag tror även hon gjorde sen revolt mot sina föräldrar. Varför behöver vi inte spekulera i.

Hon sökte innan hon dog, efter nya äventyr och för Marina var det en speciell typ av män tror jag.

Ja, han kanske var spännande i början, men sedan kom de besvärliga sidorna av det in, droger/mediciner, som bland annat "minskade den sexuella frekvensen" långt under Marinas behov och det obehagliga med hans skulder, humörsvängningar etc etc.

Säkerligen ville Marina revoltera mot sina strängt (i varje fall förr) religiösa föräldrar och då var ju FS mycket mer "effektiv" än hennes tidigare sambo, som ju närmast måste kännas som en drömsambo för sagda föräldrar, vilket vi ju sett sedan, han betros med huset.
Citera
2013-11-05, 20:54
Medlem
Citat:
Javisst, på det sistnämnda. (Kan inte feta text med surfplattan) och det torde ju gälla fler människor. Tex han (örebro?) Som mördade och styckade den arma kvinnan. Han var ju en arbetande man, bra jobb, inga narkotikaproblem.... så visst, mörka sidor kan många ha.

Vilka är det som VET vad som hänt? Menar du utredarna eller menar du tråddeltagare?

BÅDA (kan av hänsyn till FB:s, bra, regler, inte vara tydligare med det här, och det är ju dessutom en åsikt i första hand. Är säker på att du kommer på det själv.).
(OT: Går det inte att "svepmarkera" ett block på plattan och sedan "Bolda" det med den knappen i redigeringsmenyn?)
Senast redigerad av Renasanningen 2013-11-05 kl. 20:57.
Citera
2013-11-05, 20:54
Medlem
Grandiosos avatar
Låt mig påminna om att fallet tas upp i "Veckans brott" som börjar alldeles strax. SVT1 är
det som gäller.
Senast redigerad av Grandioso 2013-11-05 kl. 21:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in