2013-11-05, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av misterellersir
GM kände sig blåst av dem två pojkarna och har sökt dem under större delen av kvällen. Han ville ha sina pengar som dem inte kunde betala tillbaka. Den tredje killen hade nog inte något med "skulden" att göra. Man kan ju faktiskt fråga sig varför han fick dra hem och inte dem andra. Han ber dem att dra hem och fråga sina föräldrar om pengar mitt i natten, men dem båda vägrar. Någon av dem kanske kommer med ett förslag att låna pengar av den där personen i huset. Jag förstår lixom inte varför han skulle vandra runt med dem i samhället, om han inte hade ett tydligt mål med vandringen.

Av det som hittills har framkommit känns det som att det är en del som fattas. Får vibbar av att det döljs en del, tex langningen som jag tror har mycket stor betydelse i sammanhanget
Senast redigerad av Televerket2 2013-11-05 kl. 19:53.
Citera
2013-11-05, 19:51
Medlem
Idag har samtliga nyhetsredationer haft rapporteringar om hur hemskt barn har det i just Kongo. Är drt för att förebygga och lätta mobben mot negern som sitter anhållen? Känns kanske lite som en konspirationsteori men jag är fan inte säker.

Något nytt om kniven i diket? Var det KK's?
Citera
2013-11-05, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kingbengan
Idag har samtliga nyhetsredationer haft rapporteringar om hur hemskt barn har det i just Kongo. Är drt för att förebygga och lätta mobben mot negern som sitter anhållen? Känns kanske lite som en konspirationsteori men jag är fan inte säker.

Något nytt om kniven i diket? Var det KK's?

Det är väl så dett alltid brukar vara? GM brukar ofta får alla möjliga snyftreportage. allt för undeminera BO. Kniven i diket??? Vad är det?
Citera
2013-11-05, 19:56
Medlem
http://www.expressen.se/nyheter/15-aringens-vanner-slog-larm-om-kniv/

Här står det som kniven
Citera
2013-11-05, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Televerket2
Av det som hittills har framkommit känns det som att det är en del som fattas. Får vibbar av att det döljs en del, tex langningen som jag tror har mycket stor betydelse i sammanhanget

Jag tror han i huset har med droger att göra också. Sonen i huset.. Såg någonstans att TG och han hade blivit vänner på FB. Har jag fel?
Citera
2013-11-05, 19:58
Medlem
Citat:
Jag tror han i huset har med droger att göra också. Sonen i huset.. Såg någonstans att TG och han hade blivit vänner på FB. Har jag fel?

har Polisen kollat huset med knarkhund?
Citera
2013-11-05, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Televerket2
Vad kan det vara för brott man välje att inte gå ut med?

Kanske ngt som förklarar namnförvirringen. Vi vet ganska säkert att KKs särbo heter PÖ, men lokalbefolkningen har ju knappast fel när de sätter ut namnet E**a D vid sina sorgeljus, som Kexet65 gav info om tidigare. Det finns då kanske en förklaring i att flera brott har begåtts över ett större område.
Citera
2013-11-05, 19:59
Medlem
Jag har också funderat på om negern gjorde detta i ren abstinens efter droger. Kanske därför han var så satans angelägen om att fixa pengar, för att köpa själv.. Han ska tydligen ha vinglat och varit konstig. Det har inte kommit några uppgifter om om han hade något i blodet än.
Citera
Medlem
Man borde nominera paret som försökte stoppa det brutala mordet på pojken samt paret i huset som fritog den andra pojken till årets hjältar.

Hur man än vrider och vänder på de så agerade de för att stoppa något hemskt och tyvärr så fick en av dem, kvinnan, betala med sitt liv. Det visar också att det var en ytterst obehaglig situation och det är hedervärt att de ändå agerade såsom hederliga svenskar förhoppningvis alltid ska agera.

Jag tycker det är hemskt att massmedia inte har brytt sig om offren utan mest skrivit om GM och hans olyckliga bakgrund. Man måste balansera upp nyhetsförmedlingen. Man måste få tillåta oss att sörja de döda och inte göra billiga politiska vinklingar av en sådan här tragedi.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ragavrinta
Kanske ngt som förklarar namnförvirringen. Vi vet ganska säkert att KKs särbo heter PÖ, men lokalbefolkningen har ju knappast fel när de sätter ut namnet E**a D vid sina sorgeljus, som Kexet65 gav info om tidigare. Det finns då kanske en förklaring i att flera brott har begåtts över ett större område.

Jag håller men ändå så tycker jag att det vibbar mörkning på flera håll.
Citera
2013-11-05, 20:00
Medlem
Citat:
Jag har också funderat på om negern gjorde detta i ren abstinens efter droger. Kanske därför han var så satans angelägen om att fixa pengar, för att köpa själv.. Han ska tydligen ha vinglat och varit konstig. Det har inte kommit några uppgifter om om han hade något i blodet än.

Hm........det verkar som att han själv har gått på droger......dygnet runt?
Citera
2013-11-05, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bartolo
Man borde nominera paret som försökte stoppa det brutala mordet på pojken samt paret i huset som fritog den andra pojken till årets hjältar.

Hur man än vrider och vänder på de så agerade de för att stoppa något hemskt och tyvärr så fick en av dem, kvinnan, betala med sitt liv. Det visar också att det var en ytterst obehaglig situation och det är hedervärt att de ändå agerade såsom hederliga svenskar förhoppningvis alltid ska agera.

Jag tycker det är hemskt att massmedia inte har brytt sig om offren utan mest skrivit om GM och hans olyckliga bakgrund. Man måste balansera upp nyhetsförmedlingen. Man måste få tillåta oss att sörja de döda och inte göra billiga politiska vinklingar av en sådan här tragedi.

Tyvärr är Ljungsbro ännu ett exempel på hur gammelmedia bryr sig om GM...........
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in