2013-11-05, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrOopyMD
Detta är också något som jag skulle vilja veta lite mer om. Vad har egentligen hänt under kvällen fram till omhändertagandet av GM. Är övertygad om att om detta var känt skulle de flesta spekulativa inläggen aldrig varit postade så lägg lite fokus på upprinnelsen i stället.

Skulle faktiskt tippa att polisen inte har 100-procentigt facit på det ännu. När man under minst två dygn knackat dörr med en styrka på över 50 pers tar det säkert en viss tid att sammanställa all info. Presskonferensen gav bilden av att det varit allmänt rörigt på platsen. Och då ska man betänka att Ljungsbro inte är området kring Stureplan en lördagsnatt. Verkar som att det överhuvudtaget inte är särskilt många som normalt rör sig utomhus nattetid i det lilla samhället.

Stora frågan just nu är glappet mellan ca kl 00 och ca kl 1.45 d v s omkring två timmar där det ser ut som att MGM hade sällskap i någon form av de två pojkarna. Info från polisens presskonferens och/eller häktningen ger info om ytterligare ett antal brott som begåtts i anknytning till eller som har lett fram till det tragiska slutet där två människor mötte en våldsam död.
Senast redigerad av Eulenspiegel 2013-11-05 kl. 19:30.
Citera
2013-11-05, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Camdrea
Visst har dom det. Men det är förvånande att personalen på fritidsgården inte larmat/ingripit eller på något sätt uppmärksammat det. Eller så har dom det, bara att dom inte skriver här.

F ö: bor MGM i Linköping eller i Ljungsbro? Båda uppgifterna finns.

I Ljungsbro..
Citera
2013-11-05, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Camdrea
Visst har dom det. Men det är förvånande att personalen på fritidsgården inte larmat/ingripit eller på något sätt uppmärksammat det. Eller så har dom det, bara att dom inte skriver här.

F ö: bor MGM i Linköping eller i Ljungsbro? Båda uppgifterna finns.

Ljungsbro tillhör Linköpings kommun, men inte tätorten Linköping.

därav missförstånd kanske, en del blandar begreppen ibland, medvetet eller omedvetet
Citera
2013-11-05, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av misterellersir
Nu har jag forskat lite och vi kan slå fast att den här negern har sålt droger och alkohol till ungdomar i Ljungsbro. Han skulle tydligen ha hängt utanför fritidsgården och raggat sina kunder. Jag vet detta med 100% säkerhet. Så nu vet vi vad grabbarna och GM hade för koppling.
Man kan ju undra vari betalningen bestod. Källare....
Citera
2013-11-05, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eulenspiegel
Stora frågan just nu är glappet mellan ca kl 00 och ca kl 1.45 d v s omkring två timmar där det ser ut som att MGM hade sällskap i någon form av de två pojkarna. Info från polisens presskonferensen och/eller häktningen ger info om ytterligare ett antal brott som begåtts i anknytning till eller som har lett fram till det tragiska slutet där två människor mötte en våldsam död.

Precis. Åkl säger dessutom "stora mängder" på frg om hur många andra mgd som kan finnas. Sannolikt en stor mängd hemfridsbrott, kanske inbrott, men kanske även andra allvarligare brott som man väljer att inte gå ut med innan man känner bevisläget
Citera
2013-11-05, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reda

Det ger vibbar av "betalning in natura"....

Är det någon som vet eller har hört något om GM:s sexuella läggning? Finns det fler barn GM har langat till?

Hur har GM tagit betalt av andra barn?
Senast redigerad av Televerket2 2013-11-05 kl. 19:39.
Citera
2013-11-05, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reda

Jag tror mer på den historien att dem skulle vara skyldig GM massa pengar som dem inte kunde betala tillbaka. Jag tror han sålde på krita och förväntade sig att få pengar av dem den dagen eller något sånt.. Jag läste på aftonbladet att han rånade en kille på några hundra. Han var iaf i behov av pengar. Det kan förklara varför han tog mobilerna av dem.
Citera
2013-11-05, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ragavrinta
Precis. Åkl säger dessutom "stora mängder" på frg om hur många andra mgd som kan finnas. Sannolikt en stor mängd hemfridsbrott, kanske inbrott, men kanske även andra allvarligare brott som man väljer att inte gå ut med innan man känner bevisläget

Vad kan det vara för brott man välje att inte gå ut med?
Citera
2013-11-05, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av misterellersir
Jag tror mer på den historien att dem skulle vara skyldig GM massa pengar som dem inte kunde betala tillbaka. Jag tror han sålde på krita och förväntade att få pengar av dem den dagen eller något sånt..

En annan relevant fråga är vad pojkarna trodde....skulle de få behålla pengarna? Trodde de att de skulle slippa betala? Kan det vara så att GM lät dem krita hos honom för att ha en riktigt stor skuld som kunde krävas in när han hade störst behov av dem???

Jag skulle mer än gärna vilja se DT- och/eller MR bilder av hjärnan på GM för att se hur förstörd den är av missbruket. Någon som säger emot?
Citera
2013-11-05, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Televerket2
Vad kan det vara för brott man välje att inte gå ut med?

Polisen motiv att vara förtegna kan jag förstå, man vill inte störa utredningen. Vi får kanske ha lite mer tålamod där.

Det verkar inte röra sig om fler mord iallafall, då hade det kommit ut redan.
Citera
2013-11-05, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bartolo
Polisen motiv att vara förtegna kan jag förstå, man vill inte störa utredningen. Vi får kanske ha lite mer tålamod där.

Det verkar inte röra sig om fler mord iallafall, då hade det kommit ut redan.

Ja det håller jag med om. Här på FB kan vi ju spekulera baserat på det som hittils har kommit fram. Vidare. Är det någon som håller med om att det kan finnas ett Stort mörkertal av brott som GM kan ha begått men BO hittills valt att inte anmäla?
Senast redigerad av Televerket2 2013-11-05 kl. 19:49.
Citera
2013-11-05, 19:45
Medlem
GM kände sig blåst av dem två pojkarna och har sökt dem under större delen av kvällen. Han ville ha sina pengar som dem inte kunde betala tillbaka. Den tredje killen hade nog inte något med "skulden" att göra. Man kan ju faktiskt fråga sig varför han fick dra hem och inte dem andra. Han ber dem att dra hem och fråga sina föräldrar om pengar mitt i natten, men dem båda vägrar. Någon av dem kanske kommer med ett förslag att låna pengar av den där personen i huset. Jag förstår lixom inte varför han skulle vandra runt med dem i samhället, om han inte hade ett tydligt mål med vandringen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in