Resultat: .
0%
röster
2013-11-01, 18:29
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Lite från BL

Ryktena angående ter Stegen och Barcelona har intensifierats, vissa tyska tidningar påstår att en övergång är klar och att det förts diskussioner hemma vid hans föräldrars köksbord.

Lars Bender har förlängt sitt kontrakt med Leverkusen till 2019. Så han verkar bli kvar i BL några år till. Däremot diskuteras nu istället att Sidney Sam ska lämna klubben. Snälla, en fluga gör ingen sommar. Visst har han varit strålande denna höst, men det har han inte alltid varit tidigare, utan inte helt ordinarie i laget.

KP Boateng återvänder till sin barndomsstad Berlin och ursprungsklubb Hertha i helgen. Han var inte stadens mest skötsamme medborgare på den tiden.

För Bayern är både Kroos och Robbens medverkan osäker, båda fick ju gå i i första halvlek förra veckan med ljumskproblem. Dante har däremot blivit kurant.

David Alaba har blivit vald till Österrikes bästa idrottsman detta år, kul. Finns ju en del duktiga vintersportare att konkurrera gentemot.

Lite förvånad över Barcas kåthet på ter Stegen ändå..Han har långt kvar än.

Lars Bender kan nog gå till Bayern såsmåningom..Annars lär han nog bli kvar ett bra tag, ja.

Alaba..Rätt självklart ändå. Inte varje gång Österrike har någon som vunnit så mycket inom världens största sport..Det går allt före alla alpina framgångar som blir som droppar i havet sammantaget. Det finns ändå att fylla därifrån dom år framgångar från andra större sporter uteblivit.
Citera
2013-11-02, 00:01
Bannlyst
Vad är det för rykte om Sidney Sam ni pratar om ?
Föga förvånande, en spelare presterar bra 'helt plötsligt', över en lite längre tid, och blir ett hett byte? Jaha.
Blev annars positivt överraskad av att Bender kritat på nytt kontrakt. Riktigt kul! Får hoppas han stannar en längre tid. :<

känner för att skriva av mig lite. ;

Tschúss

När kommer Kuranyi tillbaks förresten?
Citera
2013-11-02, 00:23
Medlem
För övrigt drog Bild igång ryktet att MAtS kan ersätta Weidenfeller om två år, om det blir förlängning med utköpsklausul istället för Barca.

Vi får hoppas att Sam förlänger med Leverkusen; skulle vara riktigt skönt för deras del.

Citat:
Ursprungligen postat av Bundesliga
Vad är det för rykte om Sidney Sam ni pratar om ?
Föga förvånande, en spelare presterar bra 'helt plötsligt', över en lite längre tid, och blir ett hett byte? Jaha.
Blev annars positivt överraskad av att Bender kritat på nytt kontrakt. Riktigt kul! Får hoppas han stannar en längre tid. :<

känner för att skriva av mig lite. ;

Tschúss

När kommer Kuranyi tillbaks förresten?

Jag tror Nürnbergs nye tränare kommer få laget att spela lite gladare fotboll än hittills. Skulle tro att det blir en målsnål match, men Nürnberg lär vinna. Kul i alla fall för Pelles skull.

Jag tror att Hertha tar Schalke om de inte får någon tidig utvisning eller straff mot sig. Deras dynamiska anfall kommer att skapa problem för Schalke. Keller är ju en tönt som måste bort om vi ska kunna ha fyra starka tyska lag.

Hamburg spelar jäkligt rolig fotboll numera. Lasogga och vdV med ännu en målshow?

Det skulle vara bra om Frankfurt kunde klättra lite i tabellen...
Citera
2013-11-02, 00:27
Bannlyst
Büskens har fått sparken!

Något för Schalke?

Edit var tydligen inte bekräftat officiellt. Ber om ursäkt
Citat:
"Wir sind vom Trainerteam überzeugt", betont Vorstand Paul Jäger, "und suchen die Schuld nur bei den Spielern."
Haha vafan. Supportrarna vill ha han väck... Men inte ledningen. Låter som dagen han anställdes.

Tydligen skall Papadopoulos spela med U23 imorgon. Hoppas allt går väl... Saknas ju.
Senast redigerad av Bundesliga 2013-11-02 kl. 00:36.
Citera
2013-11-02, 17:41
Medlem
Lekmands avatar
Nürnberg har världens press efter Freiburgs ledningsmål. Sorg i Freiburg får gulrött. Ännu mer press, två bollar stolpen och jag vet inte hur många jätteräddingar av Baumann. Så fortsätter det i typ en kvart utan att Nürnberg får in bollen. Freiburg får bollen över halva plan. Darida sätter den i krysset. Och det från 25-30 meter. Fan bland den skönaste fotbollskänslan jag haft.
Senast redigerad av Lekmand 2013-11-02 kl. 18:23.
Citera
2013-11-02, 20:28
Medlem
Den här omgången tycker jag att tabellen har börjat ordna upp sig ungefär som jag vill. Under topplagen har vi numera BMG, VfL och S04 - som många tippade innan säsongen.
Citera
2013-11-03, 17:07
Medlem
Germanofils avatar
Snart dags för "ångestmöte" mellan Werder och H96. Två lag med problem för tillfället men som Hannoveraner så känner jag mig ändå hyfsat hoppfull inför kvällens match. Om det är något lag "vi" ska slå borta den här hösten så är det just Bremen. Om bara Huszti kommer in rätt i matchen så tror jag på vinst. Men nervöst blir det!

Tyvärr så är detta helgens enda match som jag inte kommer att kunna se. Jävla skit att det skulle vara den sena söndagsmatchen.
Citera
2013-11-03, 18:47
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Lite förvånad över Barcas kåthet på ter Stegen ändå..Han har långt kvar än.

Lars Bender kan nog gå till Bayern såsmåningom..Annars lär han nog bli kvar ett bra tag, ja.

Alaba..Rätt självklart ändå. Inte varje gång Österrike har någon som vunnit så mycket inom världens största sport..Det går allt före alla alpina framgångar som blir som droppar i havet sammantaget. Det finns ändå att fylla därifrån dom år framgångar från andra större sporter uteblivit.
I Österrike är alpint största sporten om jag inte är galet ute så att han blev vald var riktigt kul.

Såg lite halvt om halvt på Bayerns match igår då jag hade ett kalas som skulle fixas till lite så idag har man tagit några stötdämpare för att överleva.

Bayern imponerar inte spelmässigt men däremot resultatmässigt.
Tangerat BL-rekord i antal förlustfria matcher nu och vid vinst mot Augsburg nästa omgång så är dom ensamma om rekordet.
Citera
2013-11-03, 20:48
Medlem
Germanofils avatar
Såg delar av andra halvlek i Hannovers match. De skapade ju faktiskt en hel del men jävlar vilken oskärpa i motståndarnas straffområde! Riktigt dåliga avslut och sista passningar. Känns inte stabilt just nu. Europa League kan vi glömma och istället sikta in oss på att slippa bli inblandade i bottenstriden på riktigt.

Dock fint mål av Sakai:
http://www.youtube.com/watch?v=ZYtYKMtsBrw
Citera
2013-11-03, 20:54
Medlem
xtroes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Såg delar av andra halvlek i Hannovers match. De skapade ju faktiskt en hel del men jävlar vilken oskärpa i motståndarnas straffområde! Riktigt dåliga avslut och sista passningar. Känns inte stabilt just nu. Europa League kan vi glömma och istället sikta in oss på att slippa bli inblandade i bottenstriden på riktigt.

Dock fint mål av Sakai:
http://www.youtube.com/watch?v=ZYtYKMtsBrw
Ja, ett galet hårt skott, det lär han inte göra om! Otagbart, annars en väldigt underhållande match du missade.
Citera
2013-11-03, 23:35
Medlem
afras avatar
Tysk fotboll gör politisk markering om Edward Snowden

Borussia Dortmunds president och tillika Bundesligapresident Rainer Rauball är en av flera kända tyska profiler som i Der Spiegels aktuella utgåva ställer sig bakom uppropet för att ge Edward Snowden asyl i Tyskland. Rauball kritiserar den "betydande urholkningen av de mänskliga rättigheterna" genom godtycklig övervakning och lovordar Snowdens osjälviska handlande.
Fotbollsmoderatorn och komikern Oliver Welke tycker att Snowden ska tilldelas Tysklands förtjänstorden - Bundesverdienstkreuz.

Respekt.
Senast redigerad av afra 2013-11-03 kl. 23:38.
Citera
2013-11-04, 09:10
Medlem
motvalls avatar
Hade tyvärr inga möjligheter att se någon tysk fotboll denna helg, förutom i fredags. Men det verkar var varit ett par sevärda matcher, kul att både Freiburg och Braunschweig tog trepoängare. Sakta men säkert börjar tabellen se ut som förväntat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in