Dortmund - Stuttgart
"meh".
Nürnberg - Freiburg
Freiburgs första vinst? Helt klart omgångens mest tråkiga match, men samtidigt nästan mest betydelsefull för båda lagen - desperata i jakten på en tre poängare. Kan bli körigt!
Bara Freiburg kan få offensiven att klaffa någon gång så. Och om Baumann kan se till att vakna på rätt sida...
Hur det ser ut i 'der Club' lägret vet jag inte riktigt. Eller vi vet ju hur det ser ut.

Men det som tidigare varit något man förknippat med laget är nuförtiden kaputt! Es ist kaputt.
Och någon offensiv som kan rädda laget är ju obefintligt!
3 poäng för SCF !
Hoffenheim - Bayern München
Målrikt? BvB-vs-Vfb-målrikt?

Bayern har ju haft en del att fila på i veckan.. får Martinez spela äntligen? Är Robben och Kroos ens med i startelvan? Har för mig att jag läste att de skulle vara borta i helgen. Nåväl, finns ju sparkapital på bänken... Känns som vi vet hur matchbilden kommer se ut - Bayern behöver även träna på att mota kontringar.(;
Hamburg - M'gladbach
Bert van Maaaaarwijk ser ut att rida ut "the shitstorm". Bara att sikta uppåt. 'gladbach på bortaplan... fungerar ju bara inte. Är det psykologiskt? Helt ofattbart hur det kan variera så pass mycket. Hur fan kan man inte få bot på detta? Ställer ett stort, fett, jävla frågetecken till Favre.
Braunschweig - Leverkusen

Tacksamma 3 poäng.
Hertha - Schalke
Helgens mest ovissa match? Hertha har dragit igång riktigt starkt. Frågan är hur länge det håller i sig? Ser inga större tendenser till att det ska kollapsa. Men senast de var uppe var det väl samma sak? Inleddde förhållandevis starkt, inte som nu självklart, och låg på en respektabel 7e plats eller något i liknande omgång. Hur det slutade vet vi - de åkte ur.
Schalke. Schalke Schalke Schalke.
Fyfan vad trött jag är på att följa det här jävla laget och hoppas på att det reder upp sig. Red upp er skit i försvaret. Starta med Meyer. Gärna Goretzka också. Ingen jävla KPB på topp. Kvalitetstest på försvaret. Känns som det kan rinna iväg.
Frankfurt - Wolfsburg
Har i princip inte sett något av Wolfsburg (förutom derbytorsken, skål Marc0p0l0) men vi alla håller väl på hemmastarka Frankfurt. Nej vänta nu! Frankfurt har inte ens vunnit på hemmaplan denna säsong (BL) !

Dags eller? Självfallet. Dags att ta ett rejält kliv från träsket i botten.
Augsburg - Mainz
Helgens höjdpunkt. Vi alla skall spana efter en äldre herre som ser ut såhär:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/f5/Rekonstruierter_Schaedel.jpg
Augsburg har väl gått som väntat egentligen? Men är det mot Mainz man tar 3 poäng? Mainz har haft det rätt tungt på senaste tiden, bortsett från Braunschweig då. Rätt otacksamt schema ändå..
Tuchel är ju kung så detta löser han nog.
Bremen - Hannover
Ångest. Hannover på bortaplan = Katastrof.
Bremen = Katastrof.