2013-11-05, 09:29
Avslutad
Ja ni, vi är väl alla olika. Jag uppskattar inte fett, kan bero på att jag knappt har något själv.

Fast det är klart, ingen vill ha en tjej som ser sjukligt smal ut.
Citera
2013-11-05, 10:41
Medlem
dangerousdangers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Operaio
Det är inte väldigt svårt att vara smal och vältränad. De flesta människor kan bli det. Om man saknar karaktär för att träna och äta nyttigt är det en annan sak. Men kom inte och säga att det är svårt att vara smal och relativt vältränad. Menar inte att man ska vara extrem. Men att träna 3 gånger i veckan och äta någorlunda nyttig mat är inte direkt omöjligt.

Sen svamlar du om att tjocka också förtjänar smala vältränade killar? Vad är det för snack - Tar man inte hand om sitt utseende och sin hälsa förtjänar man knappast någon som gör det.

Jag säger bara att folks utsidor inte sätter gränser för vad man faktiskt känner för en person. Där av kan jag FÖRSTÅ att det finns par som ser väldigt olika ut.

Dock skulle jag själv aldrig ge mig själv för en tjock kille.
Citera
2013-11-05, 10:43
Medlem
dangerousdangers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ninjutsu
Media ska förmedla ett sunt, vältränat hälsosamt ideal som får folk att sträva efter förbättring, inga jävla dumheter som "man duger som man är"..

Absolut, sunt och hälsosamt håller jag med om. Men en kroppsform som kan se ut på många olika sätt. Det finns faktiskt personer som tränar och äter nyttigt och är hälsosamma, men som ändå är ganska stora i deras kroppar. Man kan aldrig förändra sina gener.
Citera
2013-11-05, 10:46
Medlem
dangerousdangers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vargvid
Ja, såklart det gör något? Hon blir oattraktiv och jag känner ingen sexuell dragning emot henne. Jag blev äcklad då jag hade sex med henne. Spelar ju ingen jävla roll hur bra som person hon är då jag finner henne äcklig. Tänk dig det själv att personen du är ihop med blev otroligt jävla fet och orkade inte ens spänna på dig för att han höll på att dö i sitt egna fett? Eller så var han med om en olycka och förlorade 99,9% av sitt utseende inga armar, ett finger, svårt brännsårsoffer. Lycka till att ha ett förhållande med den människan där du är 100% lycklig.

För att förhållande ska fungera ska du tycka om personens utseende liksom insida, sexlivet ska fungera och eran kemi. Annars lever du i en falsk lycka där du faktiskt inte är lycklig och det kommer gå åt helvete inom en snar framtid.

Sitt för fan inte och var så jävla naiv och tro att man kan "se ut som man vill - han älskar mig ändå". Tro mig fan att du blir dumpad inom en snar frmatid ifall du slutar att göra dig vacker om dagarna, lukta illa eller bara allmänt äcklig. "Insidan som räknas" säger du naivt. Ja säg det också när din karl slutar raka sig, dusha och äter chips hela dagarna när du dumpar honom för att "han är inte den jag blev kär i".

Haha! Lustig liknelse. Om min kille skulle förlora massa kroppsdelar och om hans utséende skulle förändras totalt, ja då skulle det bli svårt att fortsätta som vanligt. Men nu pratar vi om att en person lagt på sig 9 kg. För mig är det ett problem med en vädligt enkel lösning. Jag skulle aldrig göra slut pga det. Min känslor skulle inte heller försvinna pga det.
Citera
2013-11-05, 10:48
Medlem
dangerousdangers avatar
Citat:
Ja, såklart det gör något? Hon blir oattraktiv och jag känner ingen sexuell dragning emot henne. Jag blev äcklad då jag hade sex med henne. Spelar ju ingen jävla roll hur bra som person hon är då jag finner henne äcklig. Tänk dig det själv att personen du är ihop med blev otroligt jävla fet och orkade inte ens spänna på dig för att han höll på att dö i sitt egna fett? Eller så var han med om en olycka och förlorade 99,9% av sitt utseende inga armar, ett finger, svårt brännsårsoffer. Lycka till att ha ett förhållande med den människan där du är 100% lycklig.

För att förhållande ska fungera ska du tycka om personens utseende liksom insida, sexlivet ska fungera och eran kemi. Annars lever du i en falsk lycka där du faktiskt inte är lycklig och det kommer gå åt helvete inom en snar framtid.

Sitt för fan inte och var så jävla naiv och tro att man kan "se ut som man vill - han älskar mig ändå". Tro mig fan att du blir dumpad inom en snar frmatid ifall du slutar att göra dig vacker om dagarna, lukta illa eller bara allmänt äcklig. "Insidan som räknas" säger du naivt. Ja säg det också när din karl slutar raka sig, dusha och äter chips hela dagarna när du dumpar honom för att "han är inte den jag blev kär i".

Dessutom har min karl slutat raka sig och han äter chips jävligt ofta. Men jag älskar honom ändå. (han är dock jävligt vältränad och har fantastiska gener)
Citera
2013-11-05, 11:26
Medlem
vargvids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dangerousdanger
Dessutom har min karl slutat raka sig och han äter chips jävligt ofta. Men jag älskar honom ändå. (han är dock jävligt vältränad och har fantastiska gener)

Ja han är vältränad och har fantastiska gener nu. Men slutar han träna och går ner sig så är han inte lika attraktiv som du finner honom nu.

Citat:
Haha! Lustig liknelse. Om min kille skulle förlora massa kroppsdelar och om hans utséende skulle förändras totalt, ja då skulle det bli svårt att fortsätta som vanligt. Men nu pratar vi om att en person lagt på sig 9 kg. För mig är det ett problem med en vädligt enkel lösning. Jag skulle aldrig göra slut pga det. Min känslor skulle inte heller försvinna pga det.

Och du tycker att någon som går ifrån att vara smal/normal till tjock inte är en total förändring?

Du ljuger för dig själv. Tycker fan din kille ska sluta träna, börja smälla i sig chips/cheeseburgare hela dagarna så kanske du lär dig något om hur riktiga livet är och hur jävla yttliga vi människor är.
Citera
2013-11-05, 11:51
Medlem
Citat:
Okej först och främst, jag förstår att smaken är som baken - delad. Alla tycker olika.

1.Men vill ändå få en generell bild på det här med smala tjejer. Jag upplever att det idag är något mycket positivt att vara underviktigt. Tjejer strävar liksom efter att ligga långt under sin egna normalvikt.

2.Killar, vad tycker NI egentligen? Är det bara tjejer emellan som tycker att man ska vara så smal som möjligt eller föredrar ni killar också detta? (jag säger inte att tjejer ska leva efter vad killar tycker men jag tror att många tjejer fått för sig att det vill vara supersmala inför killar de träffar)
1.Det är bara för att modeller påverkar. Kläder sitter mycket bättre på smala kvinnor än på normalviktiga kvinnor.

2. Jag kan inte svara för andra killar men jag tycker anorexismala tjejer är osexigt. Hellre kvinnor som är normalviktiga och har lite kurvor.

Sedan måste man såklart inte leva efter vad killar tycker men det är klart att killars åsikter är viktiga då man vill attrahera det motsatta könet.
Citera
2013-11-05, 14:53
Medlem
dangerousdangers avatar
Citat:
Ja han är vältränad och har fantastiska gener nu. Men slutar han träna och går ner sig så är han inte lika attraktiv som du finner honom nu.

Och du tycker att någon som går ifrån att vara smal/normal till tjock inte är en total förändring?

Du ljuger för dig själv. Tycker fan din kille ska sluta träna, börja smälla i sig chips/cheeseburgare hela dagarna så kanske du lär dig något om hur riktiga livet är och hur jävla yttliga vi människor är.

Men jag tycker själv inte att jag riktigt tillhör det här extremt ytliga samhället. Jag vet hur det är, men jag vill inte vara en del av det. Sedan är det klart att jag skulle ta mig ett snack med min kille om han blev riktigt fet, men några kg till på honom skulle faktiskt bara glädja mig. Men oavsett vad, det jag försöker få fram, mina känslor för honom skulle aldrig förändras pga av en sådan yttre sak. Jag står fast vid det och jag ljuger absolut inte för mig själv. Vi har haft ett förhållande i flera flera år och en sådan sak skulle aldrig få förstöra vår relation. Och det är det jag menar, att om det är ÄKTA kärlek så SPELAR INTE UTSIDAN NÅGON ROLL. Jag kan lova dig detta.
Citera
2013-11-05, 15:19
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Men jag tycker själv inte att jag riktigt tillhör det här extremt ytliga samhället. Jag vet hur det är, men jag vill inte vara en del av det. Sedan är det klart att jag skulle ta mig ett snack med min kille om han blev riktigt fet, men några kg till på honom skulle faktiskt bara glädja mig. Men oavsett vad, det jag försöker få fram, mina känslor för honom skulle aldrig förändras pga av en sådan yttre sak. Jag står fast vid det och jag ljuger absolut inte för mig själv. Vi har haft ett förhållande i flera flera år och en sådan sak skulle aldrig få förstöra vår relation. Och det är det jag menar, att om det är ÄKTA kärlek så SPELAR INTE UTSIDAN NÅGON ROLL. Jag kan lova dig detta.
Hur skulle du agera vid ett könsbyte då? Det är ju också en ytlig sak, att din pojkvän blir din flickvän
Citera
2013-11-05, 15:29
Medlem
chilipreppers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Svenska tjejer kan ofta ha väldigt fina rumpor. Om något skulle jag säga på den länken att proportionerna inte passar, kort sagt, att midjan är för smal i jämförelse med baken. Detta med passande proportioner tror jag är något många kan visa fram.

Den bästa bak jag ser dagligdags tillhör en liten koreanska. Den är inte väldigt stor, men passar så otroligt bra till hennes midjemått. Som man blir man knäpp bara av att se henne röra sig

Hon väger förstås inte så mycket, men eftersom hon inte är så lång finns det ändå plats för väldigt fina former.

Tycker tvärtom. De flesta svenska tjejer har väldigt tråkiga rumpor. Från sidan sett oftast mycket platta, ju bredare höfter desto plattare röv. Troligtvis för att de är livrädda för att träna röv ordentligt på gymmet.
Senast redigerad av chiliprepper 2013-11-05 kl. 15:32.
Citera
2013-11-05, 15:30
Medlem
dangerousdangers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ninjutsu
Hur skulle du agera vid ett könsbyte då? Det är ju också en ytlig sak, att din pojkvän blir din flickvän

Haha, jag hoppas du skämtar.
Citera
2013-11-05, 15:40
Medlem
chilipreppers avatar
Citat:
Jag skapade denna tråd i och med att jag själv fick en konstig kommentar av en (tjej)kompis som fick mig att fundera på om jag behövde bli smalare. Jag är tjej, väger mellan 55-57 kg, är 170 cm lång, har långa smala ben, smal midja, stora bröst, någorlunda rund rumpa, helt naturligt. Men ändå så finns det hjärntvättande personer som ska lura i en att man inte duger som man är.

Men tack vare denna tråd har jag fått hopp om att det finns personer där ute som inte fallit för denna ätstörda värld vi lever i.

Du har säkert en superfin kropp. Finns dem på 180 med samma vikt som du, utan att vara sjuka eller övertränade, men som får ta en jävla massa skit ändå pga sina tunna kroppar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in