Citat:
Ursprungligen postat av
Rebellion79
Hmm, inte för att vara den som är den, kanske annorlunda på männens avdelningar, men den där hierarkin existerar typ endast som en myt.
Den finns förvisso, men det är mest pedofiler som ligger illa till där.
Annars har de flesta trots vidriga brott i bagaget inte så avsevärt stor risk att bli illa behandlade.
Tyvärr måste jag ju säga.
Tragisk händelse f;ö.
Helt klart hamnar han på en ganska låg nivå i hierarkin i fängelset. Jag skulle gissa på snäppet över pedofiler. Men det beror mycket på vad som framkommer om GM, hans motiv och aktiviteter med barnen han träffade.
Han mördade en helt försvarslös kille på 15 år. Det är väldigt väldigt lågt, han langade förmodligen (ej bekräftat än) droger till barnen. Han mördade en kvinna.
Inget av det är värt mycket i fängelset. Han har suttit inne tidigare och då framförallt för brott utförda mot sitt ex och sina barn. Han har tydligen varit inblandad i våld även inne i fängelset.
Min teori är att både psykvård och fängelse, vilket han nu hamnar i, får ta stor hänsyn till GM oberäkneliga våldsbenägenhet. Troligen kommer även de andra fångarna att tveka att bråka med GM eftersom det inte verkar finnas några spärrar, men det är möjligt att GM pga droger kommer i konflikt med redan existerande langare/drogmissbrukare inne i fängelset. Som jag förstått det har GM drogmissbruk varit ganska långvarig och tungt.