2013-02-17, 20:50
Medlem
Jo, jo, man spolade nog både väggar och tak i källaren som vad jag minns om trådarna innan saknade avlopp. Varför skulle någon spola taket föresten? Det konstiga är att inte ryssarna passade på att kontaminera väggarna och taken i samma veva som de bilade upp luckorna.

Dessutom ger jag inte mycket för Nizkors så kallade bevis. Det är snarare dimridåer, jag förstår inte hur ni orkar hålla på och försvara något så ohållbart som dessa gaskamrar år ut och år in? Är ni avlönade av någon?
Citera
2013-02-17, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oscar111
Jo, jo, man spolade nog både väggar och tak i källaren som vad jag minns om trådarna innan saknade avlopp. Varför skulle någon spola taket föresten? Det konstiga är att inte ryssarna passade på att kontaminera väggarna och taken i samma veva som de bilade upp luckorna.

Dessutom ger jag inte mycket för Nizkors så kallade bevis. Det är snarare dimridåer, jag förstår inte hur ni orkar hålla på och försvara något så ohållbart som dessa gaskamrar år ut och år in? Är ni avlönade av någon?

I de två småhusen som man först använde för att gasa ihjäl folk i så fanns det inga avlopp i golven.

Men i Birkenaus homocidiala gaskammare fanns det avlopp och man kan se rören till dessa på ritningarna som redan finns länkade i denna tråd.

I Dachau finns det golvbrunnar i den stora gaskammaren som är konstruerad för att ha i hjäl människor i, men inte i de fyra avlusningsgaskamrarna.

Det är egentligen rätt logiskt.

I avlusningsgaskamrarna så är det lite behov av att städa efter gasning, det är ju en torr procedur som mest orsakar lite damm eller döds löss på golvet. Torde räcka med att sopa mellan varven.

I en homocidial gaskammare så är det vanligt att folk som blir panikslagna och tömmer både tarm och blåsa, kanske får uppkast, klöser sig blodiga eller liknande. Då blir det behov av att sanera från detta så att det som ska uppfattas som ett duschrum också ser ut som ett sådant och inte en obduktionssal eller slaktrum. Snabbast är då att spola med vattenslang och svabba av golv och väggar.

Det finns även vittnesmål som beskriver detta, liksom dokumentation som visar bl a avloppsrören under golvet på gaskammaren.
Citera
2013-06-30, 06:31
Medlem
BlizzardKings avatar
Här en intressant artikel om alla de fejkade "vittnesmål" från "överlevare" et al, som det tycks gå tretton på dussinet av:

Could there be anything more twisted than these Holocaust fantasists? How more and more people are making up memoirs about witnessing Nazi crimes

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2346193/Could-twisted-holocaust-fantasists-How-people-making-memoirs-witnessing-Nazi-crimes.html
Citera
2013-06-30, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Här en intressant artikel om alla de fejkade "vittnesmål" från "överlevare" et al, som det tycks gå tretton på dussinet av:

Ja, detta är utan tvivel mycket intressant läsning, fastän för oss "insatta" mindre för att den säger något nytt än för det faktum att man över huvud taget vågar kritisera några av "hjältarna och martyrerna" som tjänar grova pengar på sina "sagor för vuxna" på detta öppna sätt. Jag tycker mig känna igen en hel del av argumenten från Ezzelinos utmärkta demolering av en hoper "ögonvittnen" bland annat i just denna tråd; kan det vara så att en åtminstone litet skeptisk inställning till detta ständiga greuelfabulerande så smått har börjat leta sig in i huvudfåran?

Citat:
There are many stories about guards murdering babies (usually, as is the case in Avey’s book, their heads are smashed in), and undoubtedly some are true.

Unfortunately, we are now entering a situation where nearly every Holocaust memoir features such a scene. It is almost a compulsory fixture -- although in truth such events were incredibly rare, for the simple reason that killing babies in front of their parents is not the best way to pacify a train full of prisoners.

Besides, most guards had no wish to kill children — one of the reasons gas chambers were created was to spare the killers witnessing the gruesomeness of murder.

However, the increasing frequency in which such horrific stories of infanticide are starting to appear, so many decades after the war, suggests some of the accounts are likely to be fabrications, or false memories generated by those who have been overly immersed in Holocaust literature.

Another fixture of Holocaust memoirs is that sinister figure, the SS doctor Josef Mengele. Again, nearly every memoir written by an Auschwitz survivor will recollect Mengele at a ‘selection’, determining who will be sent to the gas chambers. More often than not, he is whistling a Wagnerian aria and wearing a spotless white coat.

In truth, Mengele was just one of many ‘doctors’ employed at the camp, and he was by no means at every selection.

Just lögner och falska minnen av detta slag är ju själva roten till Holocaust-industrins mycket lukrativa memoar- och föreläsarbusiness. Hur många tusen parasiter är det inte som har höstat in miljoner genom att berätta skrämmande och demoraliserande amsagor och trams om judetvål och annan nattstånden bolsjevikpropaganda för otaliga oskyldiga skolbarn i hela västvärlden under många årtionden? Men nu verkar vi alltså ha nått något slags kritisk massa, då även "goda krafter" vågar sig på att så smått ifrågasätta störtfloden av andlig orenlighet.

Här i Sverige har vi ju vår egen gamle ärkelögnare Mietek Grocher, som i sina "självupplevda" memoarer återgav flera skönlitterära episoder ur en Leon Uris-roman som fakta. Politkorrekte polacken Artur Szulc, som tillkännager avslöjandet, bugar förstås likväl djupt för "överlevaren" och snubblar nästan över fötterna i sin förlägenhet över att behöva anklaga denne "äldre herre" som är "värd all respekt" för lögn och bedrägeri:

http://www.krigsforum.se/forum/viewtopic.php?t=10792

Starkt gjort ändå av denne att han faktiskt vågade säga sanningen, måste jag erkänna, istället för att tiga still. Även om han förstås genast skyndar till med "damage control" och saktmodigt förkunnar att bluffen inte bör anses påverka Grochers trovärdighet i övrigt. För tron och dess helgon får ju inte kränkas . . .

I vårt medieklimat, mer repressivt än det engelska, var det förstås ingen dagstidning som drömde om att ta upp något så'nt här på kultursidorna då, men ett par år senare dök det faktiskt upp en liten notis i Sydsvenskan. Bättre sent än aldrig . . .

http://www.sydsvenskan.se/lund/grochers-memoarer-anklagas-for-sakfel/

Skadeverkningarna av parasiter som Grocher låter sig svårligen mätas. Människor kan påverkas mycket djupt av deras skepparhistorier. En ung flicka skriver om upplevelsen av den mentala misshandel som läsandet av Grochers lögner innebär för lättpåverkade ungdomar:

http://loobook.blogg.se/2011/november/utkast-nov-16-2011.html
Citat:
Jag skulle aldrig kunna tänka mig att betygsätta en bok som denna. Jag skulle aldrig tänka mig att skriva, läs den inte eller läs den med olika förklaringar om varför. Detta är en bok där du får följa en ung pojkes år genom en hemsk uppväxt. När han var femton år gammal hade han sett mer än vad han borde i sin unga ålder. Han har sett och upplevt så mycket som en människa aldrig skulle kunna tänka sig. Om det är sant det han skriver.

Men jag tvekar inte när jag läser boken. Jag tror inte att mina tårar på kinderna bildas utav en lögn. Jag har haft författaren som skrivit denna bok, som har upplevt detta och sett det med egna ögon stående rakt framför mig och berättat om det. Han berättade om hur det judiska folket blev behandlat i lägerna, vad vakterna gjorde ifall någon försökte smita, hur de kallblodigt kunde skjuta en annan människas kropp och själ i bitar, hur man offrade sig själv för att sina nära skulle överleva och att man kunde göra vad som helst för en bit bröd.

Och likaså jag har svårt att förstå, hur människor kan såhär mot varandra, att de kan göra hål i en lång generation, att de kan förändra en hel värld, utrota ett helt folk så har jag svårt att förstå och tro att någon skulle ljuga om detta. Att leva i en hemsk lögn. Mietek Grocher överlevde historiens hemskaste förintelse.

Stackars barn, som blir itrattade så'nt här själsligt gift av våra "välmenande" utbildningsanstalter . . .

Fast tramspellarna på Skalman och liknande idiot-fora är förstås, liksom den kära professor Lipstadt som citeras i BlizzardKings artikel, inte så mycket störda av lögnerna som de "hedervärda" gamla "överlevarna" utprånglar och vad de gör mot de unga läsarna som att de kan komma att utnyttjas av "Förintelseförnekare" som en ursäkt för att inte tro på de vansinnigheter i deras verk som ännu inte överbevisats om att vara falska:

http://forum.skalman.nu/viewtopic.php?f=21&t=38726
Citat:
Ursprungligen postat av Användare B Hellqvist
Om man ska vara välvillig, så kan man hävda att Förintelsen var ett sådant trauma att de som levde då tog djupa intryck av den. Problemet är ju som sagt när förnekarna får tag i de "förbättrade" historierna, och hävdar att allt är bluff enligt principen falsus in uno, falsus in omnibus.
Citat:
Ursprungligen postat av Användare Artur Szulc
Jag vill förtydliga en sak: personligen är jag övertygad om att Mietek Grocher varit med om många fruktansvärda saker.

Att det i hans bok finns partier som är hämtade ur Mila 18 kan inte användas som bevis för att hela berättelsen ska eller kan avfärdas.

Så låter det alltså från etablissemanget. Inte ens ett sådant här överlagt, storskaligt och solklart bedrägeri rubbar trovärdigheten hos martyren. Detta är verkligen en riktigt religiöst troskyldig mentalitet . . .

Men i slutändan kommer det trots vissa krafters alla ansträngningar att uppstå kritisk distans till lögnerna, så att de kan genomskådas också av den breda allmänheten. Och då blir de sent omsider förpassade till historiens soptipp, där de hela tiden har hört hemma!
Senast redigerad av Menschenkind 2013-06-30 kl. 12:58.
Citera
2013-06-30, 12:57
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menschenkind
Så låter det alltså från etablissemanget. Inte ens ett sådant här överlagt, storskaligt och solklart bedrägeri rubbar trovärdigheten hos martyrerna. Detta är verkligen en riktigt religiöst troskyldig mentalitet . . .
Har du läst tråden och kollat in videon än?
Då får vi se om bedrägeriet rubbar dina hyllningar till Ezzelino.
Ska bli spännande att se.

/VV
Citera
2013-07-01, 22:51
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing

Could there be anything more twisted than these Holocaust fantasists? How more and more people are making up memoirs about witnessing Nazi crimes

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2346193/Could-twisted-holocaust-fantasists-How-people-making-memoirs-witnessing-Nazi-crimes.html

Ja, det var en rolig artikel. Vilken skojare, denne Corry. Hur hann han med alla sina äventyr under kriget borde någon ha undrat tidigare.
Citera
2013-11-04, 20:00
Medlem
Var gaskamrarna ljudisolerade tro? De borde ju skrikit rätt rejält när zyklon B kastades ner och det blev panik?
Citera
2013-11-04, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Big_Cohones
Var gaskamrarna ljudisolerade tro? De borde ju skrikit rätt rejält när zyklon B kastades ner och det blev panik?

Just därför så lade man de nybyggda gaskamrarna lite mer avsides i Auschwitz, samt att de var halvt under jord vilket dämpar ljud mer.

När man använde den första gaskammaren inne i huvudlägret så kunde just skrik från de som gasade vara ett problem vilket man läste genom att t ex ha en orkester spelandes utanför eller några motorcyklar med motorerna igång. Detta finns det en hel del vittnesmål om.
Citera
2013-11-04, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus

Citat:
Ursprungligen postat av Big_Cohones

Just därför så lade man de nybyggda gaskamrarna lite mer avsides i Auschwitz, samt att de var halvt under jord vilket dämpar ljud mer.

När man använde den första gaskammaren inne i huvudlägret så kunde just skrik från de som gasade vara ett problem vilket man läste genom att t ex ha en orkester spelandes utanför eller några motorcyklar med motorerna igång. Detta finns det en hel del vittnesmål om.

Löste det problemet?

Det finns en del vittnesmål om att det inte hjälpte, citerade bl a här på FB Revisionism - här vittnar en dödsdömd:

Citat:
Har ni själv sett någon gaskammare och i så fall var?
Känner mycket väl till gaskammaren i Birkenau. Såg jämt skorstenen, röda flammor och hörde människoskrik därifrån. Det fanns nämligen en period då människor fick för lite gas och blev sedan kastade halvdöda i elden. Man kunde även noga urskilja barnens skrik.

http://www.resurs.folkbildning.net/oer/Aldrig-igen/mariah.html

Som tandläkare låg hon bra till:

Citat:
Såsom tandläkare fick jag ett snyggt möblerat rum. Mittemot sängen fanns ett fönster och genom detta såg jag jämt skorstenen med rök från krematoriet.
Tåget stannade alldeles utanför fönstret. Jag såg hur alla steg av, såg hur man ordnade dem i led, fem i varje, kvinnor och män för sig. Barnen blev bortrövade från sina mödrar och skrek: ”Mamma!” Ännu i dag hör jag det ordet och känner på nytt.

https://www.flashback.org/sp45589518

Här citeras Klara S. (Sonderkommando) från samma bok ("De dödsdömda vittnar") :

Citat:
Många berättade, att den hemskaste upplevelsen var, då tyskarna till sist inte hade tillräckligt med gas och kastade halvbedövade människor i ugnarna. Dessa olyckliga vaknade naturligtvis och deras skrik hördes överallt i lägren.”
…………..
Den sista tiden i Auschwitz innan lägret måste utrymmas hade tyskarna inte tillräckligt med gas och därför var offren endast bedövade när de kom in i krematoriet. Det var fruktansvärda skrik som trängde ut ur ugnarna, när de vaknade upp i hettan. Nätterna igenom måste vi höra deras rop och kunde inte sova.”

https://www.flashback.org/sp2735306

Märk väl - i Birkenau (Maria H.) och "sista tiden i Auschwitz" (Klara S.).

Även Krema 1 borde ha varit rätt så ljudisolerad, om man ska tro Filip Müller, som jobbade med Förintelse i tre år:

Citat:
The door shown in the photo above was described by Müller, who wrote that after the victims were herded through this door, "two SS men slammed shut the heavy iron-studded door which was fitted with a rubber seal and bolted it."

http://www.scrapbookpages.com/AuschwitzScrapbook/Tour/Auschwitz1/Auschwitz08.html

Men man hörde kanske vad man ville höra?
Citera
2013-11-05, 00:35
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erleb
Löste det problemet?

Det finns en del vittnesmål om att det inte hjälpte, citerade bl a här på FB Revisionism -

Men man hörde kanske vad man ville höra?
Jag talade med en man när jag var på besök i Buchenwald.
Han satt inspärrad i lägret under kriget.
Han var tysk.

Han berättade att man spelade hög musik i högtalarna under mördandet av östeuropeer.
Men de hörde skotten genom musiken. Kanske är han ett av de vittnen du refererar till.
Om du tror att man ville höra detta och att det inte fanns något att höra dvs man hittade på, så får du väl tro det.
En tysk som skulle fantisera ihop något sådant....

/VV
Citera
2013-11-05, 07:31
Medlem
felias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Jag talade med en man när jag var på besök i Buchenwald.
Han satt inspärrad i lägret under kriget.
Han var tysk.

Han berättade att man spelade hög musik i högtalarna under mördandet av östeuropeer.
Men de hörde skotten genom musiken.
Kanske är han ett av de vittnen du refererar till.
Om du tror att man ville höra detta och att det inte fanns något att höra dvs man hittade på, så får du väl tro det.
En tysk som skulle fantisera ihop något sådant....

/VV

Om skotten hördes genom musiken varför spelade man då musik till ingen nytta?
Citera
2013-11-05, 12:50
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av felia
Om skotten hördes genom musiken varför spelade man då musik till ingen nytta?
Fundera på den du.
Jag tror inte att du kommer att klura ut det.

Jag tror dock inte att tysken jag talade med frågade lägerpersonalen om varför de spelade hög musik, så något svar kommer vi nog inte att få om ingen av Buchenwalds all personal har berättat i efterhand.

/VV
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in