2013-11-04, 17:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kexet65
Det stod även Tom*y G*stav*son på många lappar. Fanns även förstås lappar med bara förnamnen också. Ni behöver inte tro mig, men kom ihåg att ni misstrodde mig sen när namnen när publiceras och blir offentliga - för det blir dom ju tids nog. Förstår inte varför ni tror att jag skulle "hitta på" nåt sånt?
Måste väl finnas NÅGON mer här på Flashback som varit på platsen - om inte åk dit och titta själva!
Hej! Ta det inte personligt. Jag kan inte heller se någon orsak till varför någon skulle hävda att det står fel namn på lapparna. Men flera olika namn har förekommit i tråden och eftersom jag efter fem inlägg har svårt att ännu bedöma din trovärdighet vet jag inte vem som har rätt. FB handlar mycket om att bygga varumärke genom att ha mycket rätt och lite fel. Har du rätt namn här får du credd - och möjligheten att triumferande skriva "vad var det jag sa".
Jag tycker det är bra att du kommit på idén att gå och titta på blommorna, det har ingen annan kommit på. Var det mycket blommor och sådant?
MVH
Smålandtintin
Citera
2013-11-04, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Defero
Dock så kan också brott anses som grövre med hänsyn till hur mycket våld som används och hur hänsynslöst våldet har varit. Man tar hänsyn till både våldet och gärningsmannens eventuella tillstånd när man gör den samlande bedömningen.
Jag informerar bara om att psykisk sjukdom kan vara en förmildrande omständighet, vilket det verkade som att den jag svarade inte kände till.
Citera
2013-11-04, 17:03
Medlem
GM ska ha försökt slå polishunden med järnröret
vid gripandet, men blivit rejält biten istället. Hunden
ska ha klarat sig helt.
Citera
2013-11-04, 17:04
Bannlyst
Men vem av kvinnorna på bilden är mördad? Tredje kvinnan från vänster? Hon som håller en hand på tandläkaren?

http://www2.praktikertjanst.se/9/leif-borg/Sidor/team/Team-rosbecker/
Citera
2013-11-04, 17:05
Medlem
Citat Afb:
Stämningen är upphetsad mot den misstänkte gärningsmannen efter dubbelmordet. Framför allt på internet, berättar kammaråklagare Britt-Louise Viklund.

( http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17780439.ab )
Citera
2013-11-04, 17:10
Medlem
Det spekulerades rätt tidigt i tråden att han skulle använt anabola och eventuellt sålt. Ligger det någon sanning i detta? Är det någonting som vi fått bekräftat/dementerat ännu?
Citera
2013-11-04, 17:11
Medlem
NilsCelines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dickyrocco
GM ska ha försökt slå polishunden med järnröret
vid gripandet, men blivit rejält biten istället. Hunden
ska ha klarat sig helt.

Prisa gud!

Är de GM som heter Person som det står i tråd titeln?
Citera
2013-11-04, 17:12
Medlem
WizKhalifass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NilsCeline
Prisa gud!

Är de GM som heter Person som det står i tråd titeln?

Nej, person = individ i detta fall.
Citera
2013-11-04, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClaudiaCardinale
Men vem av kvinnorna på bilden är mördad? Tredje kvinnan från vänster? Hon som håller en hand på tandläkaren?

http://www2.praktikertjanst.se/9/leif-borg/Sidor/team/Team-rosbecker/
Verkar troligt. Å andra sidan borde väl bilden ha tagits bort i dag om hon var BO.
Citera
2013-11-04, 17:18
Medlem
Som det låter på Kenneths berättelse i aftonbladet, så har pojken tagit emot väldigt många slag från järnröret. GM begår alltså ett mycket grymt och våldsamt mord på pojken INNAN Kenneth och hans flickvän kommer fram till platsen.

Flickvännen tar med stor sannolikhet emot ett eller möjligen 2-3 slag (gissning), förmodligen mot huvudet precis som Kenneth. Vilket räcker för att man ska dö.

GM blir fasthållen av Kenneth men sliter sig loss och tar sig därifrån, varvid han senare blir fasttagen av polisen.

Det intressanta här är att GM mördar pojken och att det är denna händelse som får paret att rusa ut och försöka hjälpa pojken.
Senast redigerad av Bartolo 2013-11-04 kl. 17:22.
Citera
2013-11-04, 17:21
Medlem
Hebrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av juanreno
Kan någon sammanfatta lite för oss som kommit in i tråden precis? Pls

Det finns en sammanfattning i första inlägget.

Citat:
Ursprungligen postat av Bartolo
Som det låter på Kenneths berättelse i aftonbladet, så har pojken tagit emot väldigt många slag från järnröret. GM begår alltså ett mycket grymt och våldsamt mord på pojken INNAN Kenneth och hans flickvän kommer fram till platsen.

Flickvännen tar med stor sannolikhet emot ett eller möjligen 2-3 slag (gissning), förmodligen mot huvudet precis som Kenneth. Vilket räcker för att man ska dö.

GM blir fasthållen av Kenneth men sliter sig loss och tar sig därifrån, varvid han senare blir fasttagen av polisen.

Det intressanta här är att GM mördar pojken och att det är denna händelse som får paret att rusa ut.

Precis, och Kenneth nämner också att han först trodde att GM stod och slog järnröret i marken, vilket ganska tydligt tyder på att han har stått och vevat på BO när han legat på marken.
Förhoppningsvis något som polisen tar stor hänsyn till när det kommer till straff.
Citera
2013-11-04, 17:23
Medlem
Kh4ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P3
Citat Afb:
Stämningen är upphetsad mot den misstänkte gärningsmannen efter dubbelmordet. Framför allt på internet, berättar kammaråklagare Britt-Louise Viklund.

( http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17780439.ab )

Journalisterna gör allt för att få sympati för gärningsmannen. Mångkulturell "damage control" av den mest vedervärdiga stilen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in