2013-11-05, 07:01
Medlem
Det var en händelse i Olskroken för några år sedan där en man håller på att slå ihjäl en kvinna utomhus och jag har för mig att tillhygget var ett järnrör även där. En kille springer ut och drar något i ryggen eller huvudet på mannen, kan ha varit ett järnrör det också eller liknande. Kvinnan räddas men med mycket svåra skador. Tror dock man lyckas återställa henne hyfsat. Killen som räddar henne får ett pris för detta i tv. Jag googlade precis men lyckades inte hitta något om händelsen. Det var nog 10-12 år sedan, möjligtvis.
Citera
2013-11-05, 07:18
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny

Nu får jag svara mig själv då jag inte tror att GM hittar och dödar PÖ kl. 2 på natten i en liten avkrok i ett samhälle av en slump. Bland GMs trakasserade ex finns 6 vänner varav en är PÖ.
Kan GM tvingat pojkarna att visa vägen till PÖ och sen har pojkarna insett att GM är ute efter att döda PÖ. På något vis lockas PÖ ut och 15-årige BO försöker varna vilket gör honom till offer ett. GM tar sedan sin hämd på PÖ som han tror har något att göra med att hans ex inte vill umgås längre.

Är PÖ GMs ex?? Var kommer den informationen ifrån?
Senast redigerad av Caracallas 2013-11-05 kl. 07:28. Anledning: Se upp för troll
Citera
2013-11-05, 07:23
Medlem
Sprangdegs-Harrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bechterew
Det som kommer åberopas till stöd för en tillfällig sinnesförvirring är Rödebyfallet från några år sedan där en psykiater beskrev hur GM reagerat utifrån reptilhjärnans funktioner. Där handlade det förvisso om en man som under lång tid hade trakasserats av ungdomar i byn samt hade druckit samma kväll och därför i en ytterst pressad situation reagerat mer eller mindre instinktivt, men icke desto mindre haft förmågan att påbörja en gärning som krävde struktur och ett visst mått av medvetenhet (t ex hittat nycklarna till vapenskåpet, låst upp och tagit ur geväret med vilket han avlossat skott riktat mot ett par ungdomar utanför huset). Mannen var svensk för övrigt, fakta som verkar vara av central betydelse för många i den här tråden. Skälet till att jag återkopplar förevarande händelse med Rödebyfallet är på grund av den gränslösa fantasin som vissa av er härinne sysselsätter sig med. Det fordras nämligen en hel del för att ha förmågan att vara så beräknande och utföra dessa handlingar i olika steg med full sinnesnärvaro, i ljuset av att man strax efter dådet bedömts befinna sig i någon form av psykiatriskt tillstånd som kan uppfylla kravet för att lida av en i juridisk mening allvarlig psykisk störning.

Vad är det för svampar du har tuggat på? Finns ju inte en ända detalj gemensamt mellan Rödeby och dessa mord.

Det är inte ett absolut faktum att bara för att en person begår helt sinnessjukta mord så är det inte direkt att betrakta som en psykisk störning.
Citera
2013-11-05, 07:36
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glennberggren
Det var en händelse i Olskroken för några år sedan där en man håller på att slå ihjäl en kvinna utomhus och jag har för mig att tillhygget var ett järnrör även där. En kille springer ut och drar något i ryggen eller huvudet på mannen, kan ha varit ett järnrör det också eller liknande. Kvinnan räddas men med mycket svåra skador. Tror dock man lyckas återställa henne hyfsat. Killen som räddar henne får ett pris för detta i tv. Jag googlade precis men lyckades inte hitta något om händelsen. Det var nog 10-12 år sedan, möjligtvis.

det var väl 7-8 år sedan? en hantverkare eller liknande gick fram med kofot eller hammare och nita överfallsmannen
Citera
2013-11-05, 07:59
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Är PÖ GMs ex?? Var kommer den informationen ifrån?
Nej, "Bland GMs trakasserade ex finns 6 vänner varav en är PÖ" men glöm det, det var en missuppfattning från min sida. Jag fick för mig från något inlägg att Batte i Australien var GMs ex. Var för trött och rörde till det, ber om ursäkt.
Citera
2013-11-05, 08:08
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av k0ng
Efter 7-nyheterna på SVT i morse var det ett inslag samt en gäst om hur synd det är om barnen i Kongo.
Det har varit tyst om Kongo väldigt länge, trots alla människor som dödas och våldtas varje dag.

Snygg gjort SVT.

man kan tänka sig att en sådan vinkling är en bra för försvaret

Läser nu på morgonen att det inte alls var något lugnt gripande som polisen först påstod
samt att MGM och grabbarna träffade på varandra helt random vid en busshålsplats där MGM ena stunden ska ha verkat vinglig och stadig men att han ändå klarade av att kuta ifatt grabbarana när det försöte dra, samt att han redan där uttalat att han var ute efter att ta livet av någon.
Citera
2013-11-05, 08:31
Medlem
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17783144.ab

Aftonbladets källor uppger att de också vill få slut på spekulationer på internet om varför de två pojkarna befunnit sig sig med 33-åringen.
Citera
2013-11-05, 08:49
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jellyy

Aftonbladets källor uppger att de också vill få slut på spekulationer på internet om varför de två pojkarna befunnit sig sig med 33-åringen.

Man kan tänka sig att denna källa är ng närstående till någon av BO, i annat fall hade skrivit ut säker källa alternativt någon med insyn i utredningen = läckande polis
Citera
2013-11-05, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sillis
Detta är bara BOs egna ord om vad GM ska ha sagt till dem. Borde man inte ha bättre underlag att gå på t.ex skadorna på BO. Rättsläkaren kan vara guld värt i detta fall om nu GM vill ha det till dråp.

Har han mördat tidigare i Sverige eller något annat europeiskt land?
Citera
2013-11-05, 08:54
Medlem
Citat:
Nästa uppgifter om 33-åringens förehavande tar åter plats vid järnvägsstationen i Linköping.

Då ska han enligt uppgiftslämnare stulit pengar av en yngling han träffat.

– Han hade stulit en femhundring, men när killen konfronterade 33-åringen gick han med på att bara ta tvåhundra kronor, säger Aftonbladets källa och fortsätter:

– Hade han vetat vad som skulle hända senare hade han nog inte vågat göra så.

33-åringen gick sedan in på Pressbyrån vid stationen och skrek åt personalen att växla femhundralappen mot hundralappar och gav sedan tillbaka en del av pengarna.

Stulit pengar och sedan gått med på att ge tillbaka en del av dem? En del vittnesuppgifter låter osannolika. Jag tror att vittnena gör de drabbade en otjänst om det skulle förhålla sig så att de inte berättar sanningen för att skydda sig själva. Om de har köpt alkohol eller droger av karln är det bättre att det kommer fram nu än att det avslöjas senare.
Citera
2013-11-05, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phifen
Jag tror då att GM har både druckit alkohol tagit steroider och även käkat några benzo tabletter, plus att han har väll rökt nått gram också eftersom att han var törstig, har aldrig hört tidigare att man blir törstig utav att man tagit benzo så, pojkarna såg väll upp till killen eftersom att han var en sån stor kille och jag kan ju garantera att mycket hänger på olika umgängen i samhället där dom bor och såklart tror jag att pojkarna kan tycka att det är grymt att ha kontakt med kongonegern och använda han som "backup" ifall det skulle behövas någon gång.
Har själv växt upp i ett samhälle som är ungefär likadant.

Var pojkarna mobbade ? utfrusna?
Citera
2013-11-05, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hebr
Du kan släppa den här tråden om du ständigt bara tänker återkomma för att svara "Nej" och "Fel".

Vi klarar oss utan dina slutsatser. Vi kommer få reda på vem som är den döda kvinnan ändå.

Jag ställer igen frågan vem är den döda kvinnan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in