2013-11-05, 01:29
Medlem
KenLoachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Det var 9, jag skrev fel i ett inlägg. Det har hintats några gånger i tråden till en BK. Sant eller inte men jag reagerade på att PÖ var bland vännerna.

https://www.facebook.com/batte.karlsson?fref=pb&hc_location=friends_tab

Ja, men jösses. Det är ju hennes make som många redan påpekat.
Citera
2013-11-05, 01:30
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Det var 9, jag skrev fel i ett inlägg. Det har hintats några gånger i tråden till en BK. Sant eller inte men jag reagerade på att PÖ var bland vännerna.

Kanske beror på att de är KK och även att det är persone KK,s facebook
Citera
Medlem
ReubenFlaggs avatar
Citat:

Men BK är ju antagligen PÖs pojkvän KK. BK har ingenting med GMs tidigare ex MK att göra. Det är olika personer.
Citera
Medlem
Citat:

Batte är inte GM ex utan PÖs särbo.
Citera
2013-11-05, 01:36
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KenLoach
Ja, men jösses. Det är ju hennes make som många redan påpekat.
Ibland blir det helt galet om man missar lite, sorry.
Citera
2013-11-05, 01:47
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Den missen medverkade i alla fall i allra högsta grad till en helt ny teori

GM hade alltså pojkarna i så fall som lockbete, kanske utan deras vetskap?
Undrar om han hade dom i källaren endast för att locka ner de som bodde i huset och själv sitta i bakhåll.
Hade hans påverkade hjärna tänkt döda dom och mannen också då, är frågan?
Eller vågade han lita på ungarna om de allredan hade en deal?
Citera
2013-11-05, 02:39
Medlem
Citat:

Även jag gick på det. Tur jag inte valde att bli polis m m. Jag valde nog rätt yrke ändå.

Bristen i mitt sätt att tänka var att min slutsats stred mot det faktum att pojken utsattes för betydligt grövre dödligt våld, vilket är helt ologiskt ifall damen hade varit huvudmotivet.

Som sagt. Dumt av mig att leka kriminale.
Senast redigerad av Eulenspiegel 2013-11-05 kl. 03:27.
Citera
2013-11-05, 02:39
Medlem
Det som kommer åberopas till stöd för en tillfällig sinnesförvirring är Rödebyfallet från några år sedan där en psykiater beskrev hur GM reagerat utifrån reptilhjärnans funktioner. Där handlade det förvisso om en man som under lång tid hade trakasserats av ungdomar i byn samt hade druckit samma kväll och därför i en ytterst pressad situation reagerat mer eller mindre instinktivt, men icke desto mindre haft förmågan att påbörja en gärning som krävde struktur och ett visst mått av medvetenhet (t ex hittat nycklarna till vapenskåpet, låst upp och tagit ur geväret med vilket han avlossat skott riktat mot ett par ungdomar utanför huset). Mannen var svensk för övrigt, fakta som verkar vara av central betydelse för många i den här tråden. Skälet till att jag återkopplar förevarande händelse med Rödebyfallet är på grund av den gränslösa fantasin som vissa av er härinne sysselsätter sig med. Det fordras nämligen en hel del för att ha förmågan att vara så beräknande och utföra dessa handlingar i olika steg med full sinnesnärvaro, i ljuset av att man strax efter dådet bedömts befinna sig i någon form av psykiatriskt tillstånd som kan uppfylla kravet för att lida av en i juridisk mening allvarlig psykisk störning.
Senast redigerad av Bechterew 2013-11-05 kl. 02:45. Anledning: Slarvfel
Citera
2013-11-05, 02:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elac

Precis så tänker jag. PÖ har en del i detta men vad den är är svår att peka på i detta skede.
Tankarna faller tillbaka på att polisen nämner fler brottsplatser och brottsoffer. Kan Polisen hemlighålla info om t.ex barnen och exet kan ha skadats eller t.om dödats tidigare under kvällen?
Det kan vara mycket troligt att han i varje fall försökt att kontakta exet och i värsta fall även skadat henne eller barnen. Allt tyder dock på att exet är vid liv då hon har uppdaterat sin fb-sida med att antingen ta bort profilbild och omslagsbild eller att hon har uppdaterat sina sekretessinställningar. Hon verkar inte ens bo i Linköpingsområdet? Jag tror snarare att det har att göra med brott i området GM och pojkarna befunnit sig i.
Citera
2013-11-05, 04:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jellyy
Det kan vara mycket troligt att han i varje fall försökt att kontakta exet och i värsta fall även skadat henne eller barnen. Allt tyder dock på att exet är vid liv då hon har uppdaterat sin fb-sida med att antingen ta bort profilbild och omslagsbild eller att hon har uppdaterat sina sekretessinställningar. Hon verkar inte ens bo i Linköpingsområdet? Jag tror snarare att det har att göra med brott i området GM och pojkarna befunnit sig i.

Är det inte troligare att hon har det mesta dolt pga Dobido och även hade det innan denna incident?
Citera
2013-11-05, 05:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elac
Är det inte troligare att hon har det mesta dolt pga Dobido och även hade det innan denna incident?
Jag skulle inte ha skrivit just så om jag inte sett med egna ögon att hon uppdaterat den. I lördags var profil- och omslagsbild offentliga, något de inte är idag.
Citera
2013-11-05, 06:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bechterew
Det som kommer åberopas till stöd för en tillfällig sinnesförvirring är Rödebyfallet från några år sedan där en psykiater beskrev hur GM reagerat utifrån reptilhjärnans funktioner. Där handlade det förvisso om en man som under lång tid hade trakasserats av ungdomar i byn samt hade druckit samma kväll och därför i en ytterst pressad situation reagerat mer eller mindre instinktivt, men icke desto mindre haft förmågan att påbörja en gärning som krävde struktur och ett visst mått av medvetenhet (t ex hittat nycklarna till vapenskåpet, låst upp och tagit ur geväret med vilket han avlossat skott riktat mot ett par ungdomar utanför huset). Mannen var svensk för övrigt, fakta som verkar vara av central betydelse för många i den här tråden. Skälet till att jag återkopplar förevarande händelse med Rödebyfallet är på grund av den gränslösa fantasin som vissa av er härinne sysselsätter sig med. Det fordras nämligen en hel del för att ha förmågan att vara så beräknande och utföra dessa handlingar i olika steg med full sinnesnärvaro, i ljuset av att man strax efter dådet bedömts befinna sig i någon form av psykiatriskt tillstånd som kan uppfylla kravet för att lida av en i juridisk mening allvarlig psykisk störning.
Det var ju en jävligt bra jämförelse!
Du måste vara efterbliven!

Rödby har ingen likhet med detta fall!
Här är det ju en neger som gått banans. Inte en svenne som känner sin familj hotad av ett gäng smågangsters
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in