Citat:
Ursprungligen postat av
Elac
Min teori är följande.
GM är ute efter PÖ för inblandning av någon form i hans ex liv.
GM tar BO 15 år och 14 år för att de skall visa vart huset finns.
GM vet att huset han skall till innehas av en rörmokare och ber pojkarna visa honom dit.
I huset har han sedan rusat upp mot bostadsplan från källaren med röret i högsta hugg men insett att det är fel hus.
GM flyr med BO och tvingar denna att visa honom rätt hus där enligt uppgift även den mannen är rörmokare. Utanför huset skriker han att PÖ ska komma ut. När inget svar kommer hotar han att göra illa BO.
När fortfarande ingen reaktion kommer från huset slår han BO med järnröret och fortsätter med detta tills PÖ med man kommer ut.
Jag har hamnat där också.
Det passar bra med uttalandet "att det inte skulle spela någon roll att han kunde döda killarna" då han förbestämt att han ändå skulle döda PÖ.
Det förklarar också att han var hög som ett hus.
Jag plussar lite extra för roppar, alkohol och eventuellt affe för att "skärpa till sig".
Även inbrottet ter sig logiskt och att pojkarna var motvilliga till det. Tommy hade ju koll på att detta var rörmokaren då han var bekant med barnen i huset, men antagligen inte förstått varför GM ville göra dom illa då GM troligtvis inte var helt begriplig. Att det sedan var fel rörmokare är ju en annan sak.
GM kan ju också ha sett bilen och rören och mopsat på att gå in trots pojkarnas bedyrande om att det var fel hus och inte var speciellt sugna på att bli inblandade i att polarens morsa dödas. Det förklarar varningarna till paret.
Kan det sedan vara en olycklig tillfällighet att PÖ kom ut eller hade Tommy koll på att det bodde en rörmokare där?
Kan "mordförsöket" på Tommy varit iscensatt för att locka ut PÖ i så fall och gick överstyr senare?
Även KK,s märkliga facebooksida med mindre vänner än en erimit förklaras om PÖ varit orolig.
En företagare i sina bästa år som gör någorlunda vettiga arbeten borde ha mängder med vänner. Och vågat skriva att man bor i sverige.
Är det detta det är så tyst om som kan få ihop historien?
Och hur mycket har den andre pojken i så fall begripet och berättat?