2013-11-04, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eulenspiegel
Du frågade tidigare vad de gjorde under två timmar. Svaret ligger nära, tror jag. Visst sa polisen att det varit "stök" på lite olika platser och att man tagit hand om en mängd olika typer av indiciematerial. En ambulans var också ute och körde i området 30 minuter innan det dödliga våldsdådet skedde.

Personligen kan jag tycka att polisen var väldigt snabbt på platsen för det dödliga våldet. Det är trots allt ca 15 min. bilväg mellan Linköping och Ljungsbro om jag förstått rätt.

Enligt Quetal som tycks bo i Ljungsbro och känna BO:s familj nära satt de två pojkarna samt en vän till dem och pratade (vid ett dagis eller något) under dessa två timmar. Det var en varm kväll för att vara början av november.

Det är väl snarare MGM som kan ha varit ute och stökat. Polisen säger ju nu att han misstänks för fler brott denna kväll utöver de bestialiska våldshandlingarna.
Citera
2013-11-05, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emPhazer
Ge ett enda konkret exempel på en mordutredning som benämnts som särskild då?

Det är något mysko med en "särskild" mordutredning. Har aldrig hört om det. Hur har beslutet tagit om detta?
Citera
2013-11-05, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hanna33
Jag misstänker att negern planerade att våldta de 2 grabbarna i källaren. Varför skulle han annars binda dem och tejpa munnen?

Pedofil alltså?
Citera
2013-11-05, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Ja. Varför skulle då särbon ljuga för media? Hans historia motsäger din teori helt och hållet. Livet är inte Morden i Midsommer.

Det har väl sagts att han gjort sitt skyldig till misshandel och mordförsök i närtid, förmodligen tidigare på kvällen. Gissningsvis kan fd flickvännen vara inblandad på något sätt. Enligt en FB:are med kontakter i Ljungsbro hade han ju sagt något i stil med "Jag har gjort nåt så jävla dumt att jag aldrig kommer ut..." till pojkarna. Om han nu är misstänkt för mordförsök tidigare kunde han mycket väl ha trott att han dödat den personen, som i själva verket bara tuppat av. Med de tecken på svår svarsjuka, droganvändning, doping, psykproblem som finns rasade hela tillvaron ihop i och med denna händelse och det blev bort i helvete galet när hjärnan kortslöts.

För att helt spekulera: Kan ha pratat av sig med pojkarna och insett han sagt för mycket?

Jag är väl medveten om att det blev lite vidlyftiga spekulationer, men ändå intressanta.
Citera
2013-11-05, 00:02
Medlem
FractalDimensions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
Måste faktiskt rätta dig där, hade negern inte blivit insläppt i Sverige så hade detta inte hänt. Rörande hans hudfärg så finns det naturligtvis i det kopplingar till att han begick brottet och det är gynnsamt att vi etniska svenskar kan se på hudfärg och dylikt att vi kanske möter en riskperson i vårt samhälle.

Tycker det låter på dig som att du vill på något vis försvara att utlänningar kommer hit och mördar svenskar.

Ju, det är ju så ont om svenskar som dödar andra svenskar (och andra), eller vad försöker du säga?
Invandrare är överrepresenterade i brottsstatistisken i förhållande till deras antal, men de flesta brott begås fortfarande av etniska svenskar.

Att hudfärgen skulle ha med saken och göra är ju rent skitsnack och har så många vetenskapliga motbevis att det inte är lönt att diskutera det. Olika kulturer kan däremot ha en inverkan, men det är ju inte så i det här fallet, eftersom GM har bott den allra största delen av sitt liv i Sverige och t.o.m. har barn med en Svensk kvinna.
Motivet har därmed inget med hans hudfärg eller kulturella bakgrund att göra, vilket även för oss till det meddelandet som stod övanför den ruta, där du skrev ditt meddelande: "Jag ber er att hålla er till ämnet, som inte är integration och invandring."

Jag klandrar dig däremot inte, eftersom xenofober bevisligen har en stor överrepresentation av mindre intelligenta människor, (notera att jag inte pekar ut just dig, men tolka som du vill) så kanske du begick detta misstag pga. din omgivnings influenser på dig. Vad vet jag?

Vad jag vet däremot är att motivet, som dom flesta andra här också undrar över, är höjt i dunkel. (Och nej, igen; det har inte med hans hudfärg att göra.) Det är alltså motivet vi försöker ta reda på, och här kommer du med idiotargument som får Flashback att framstå som en samlingsplats för idioter.
Vi behöver inte mer hullabaloo än tråden redan innehåller.

Kan du försöka acceptera det?
Senast redigerad av FractalDimension 2013-11-05 kl. 00:05.
Citera
2013-11-05, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av labamban
Klart intressant!
Fattar dock inte varför dom bryter sig in i villan, och inte heller varför Kenneth skulle sitta och ljuga om scenariot i tv. Känns så osannolikt att GM skulle va ute efter PÖ, ta till sin hjälp två unga killar utan synlig anknytning till kvinnan, bryta sig in hos Kenneths granne och sedan dra därifrån med TG. Sen av en händelse springer kvinnan han är ute efter ut som på beställning. Låter sjukt..

Männen i båda hushållen är verksamma som rörmokare. Att MGM först hamnar i fel hus kan bero på en förväxling, vilket MGM upptäcker när han attackerar frun i hus 1 (vilken han möjligen trodde var identisk med det ev. tillltänkta kvinnliga BO), hamnar i ordväxling och handgemäng med paret i huset och sedan drar han vidare med en av smågrabbarna mot hus 2. Den andra pojken blir kvar i hus 1, paret lyckas hålla kvar honom där - eller frita honom från MGMs fångenskap, som polisen beskrev det
Senast redigerad av Eulenspiegel 2013-11-05 kl. 00:33.
Citera
2013-11-05, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minimoi
Det där med känd av polis är känsligt när det handlar om en 14-åring och en som nyss fyllt 15. De har inte varit straffmyndiga, och kan därför inte ha dömts för något utan har isåfall hamnat på en stol mittemot en anställd hos socialtjänsten.

Polisen sa att gripandet under omständigheterna gick lugnt till, inte att det gick lugnt...

Finns det någon som vet vad som finns om BO hos Polisen? Socialtjänsten?
Citera
2013-11-05, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Hon hade företaget på Falsterbovägen 139 i Höllviken
http://www.solidinfo.se/foretag/ostlingh-pia

Kollar man telefonnumret går det numera till en liknande verksamhet (såld?) som ägs av en tjej som bott i Vellinge, men företaget fortfarande i Höllviken.

Kan vara bra om man har koll på sin geografi när man skall smälla någon på fingrarna.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Höllviken
Citera
2013-11-05, 00:05
Medlem
BattleBuddhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saveyourself
Jag har hängt med i stort sett sen start i den här tråden. Men då det gått såpass fort med med sidofyllning så har jag missat en hel del.

En för mig onämnd teori.

Grabbarna har enligt en tredje kompis "blitt tagna av gm under armarna på bussen?

Kan grabbarna ha hjälpt gm att gå? burit gm på sina axlar?

Kan gm varit skadad sen tidigare brott som det låter som att det ska ha skett? " grabbar, kan ni hjälpa mig hem, jag är så jävla full " .

Ett vitte har om jag minns rätt, sett gm och två grabbar (på varsin sida), även det låter som att grabbarna kan ha burit eller stött upp.

Gm fräste åt vittnet, låt mig va, ungefär som en annan, när man är sketfull kunnat sagt.

Att grabbarna tejpades, kan det ha varit en tanke att tejpa fast gm runt grabbarnas axlar för att inte tappa taget. Därför det sett ut som att grabbarna varit tejpade runt huvud?
Kanske var från början grabbarnas ena händer ihoptejpade i varandra, bakom gm`s rygg, för att klara balansen? Det låter galet, men även en sådan sak skulle verka fungera efter diverse intag.

Att det såkallade inbrottet inte gjordes försiktigt. Oavsett hur påverkad man är, tycker jag. att man sköter det snyggt, då det är ett bostadshus med eventuella boenden i. Kanske visste grabbarna att boenden varit på fest tidigare under kvällen, men tyvärr redan kommit hem?

Kanske var tanken att stjäla den nyköpta bilen? (föräldrarna trodde först att sonen, den nya ägaren kommit hem då krossat glas hördes). Kan sonen ha¨haft sitt rum i källaren? var tanken att få tag i nycklarna till bilen för att fortsätta resan?

Kan gm ha råkat i trubbel under kvällen pga att han själv lurat någon? och inte som tidigare nämnts, att grabbarna lurat gm. Kanske sa han inte att " jag kan lika gärna slå ihjäl er, för jag kommer ändå åka in" utan han kanske sa, att jag kan lika gärna slå ihjäl er, för jag kommer ändå bli ihjälslagen snart.?

Stämmer teorin att han var ute efter det kvinnliga offret. Varför och hur kunde grabbarna vilja delta i det? att "bara" visa huset hade åtminstone inte jag klarat av, om jag visste att hon skulle dö. Dessutom visste dom ju vilka som bodde i inbrottsvillan. Varför börja där, kan grabbarna haft vetskap om eventuellt vapenskåp, för att kunna skjuta det kvinnliga bo?

Nej vad jag läste så hade han tagit nackgrepp på pojkarna på bussen och dragit dem med sig. Det är ju en helt annan grej än att killarna skulle "burit gm på fyllan" vilket låter föga osannolikt.
Citera
2013-11-05, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quetal
GM var våldsam och det krävdes flera poliser för att hålla honom på marken under gripandet.

Båda ungdomarna var sedan tidigare kända av polisen. För vad tänker jag inte gå in på. Inga allvarligare grejer dock.

Vad är dom kända för?? För eller senare kommer det ut.
Citera
2013-11-05, 00:09
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Winston Smith
Enligt Quetal som tycks bo i Ljungsbro och känna BO:s familj nära satt de två pojkarna samt en vän till dem och pratade (vid ett dagis eller något) under dessa två timmar. Det var en varm kväll för att vara början av november.

Det är väl snarare MGM som kan ha varit ute och stökat. Polisen säger ju nu att han misstänks för fler brott denna kväll utöver de bestialiska våldshandlingarna.
Den berättelsen kanske smakade lite bättre i munnen, just då, än " Vi var ute och stökade och gjorde lite småbryt med den påtände 33-årige negern "?
Citera
2013-11-05, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpelstiltskins
LJUNGSBRO. 33-åringen beskrivs som våldsam och instabil av bekanta – en vän berättar att han alltid brukade vara beväpnad med hammare.

I polisförhören uppträder mannen förvirrat och i går lades han in på rättspsykiatrisk klinik.

– I efterhand kan man nog dra slutsatsen att han kanske inte borde ha varit ute i samhället, säger Thomas Agnevik, polisens presstalesman.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17776709.ab

Hur många hästar är det som fattas hos GM???? Kom igen !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in