Citat:
Ursprungligen postat av
Vasteras
Måste faktiskt rätta dig där, hade negern inte blivit insläppt i Sverige så hade detta inte hänt. Rörande hans hudfärg så finns det naturligtvis i det kopplingar till att han begick brottet och det är gynnsamt att vi etniska svenskar kan se på hudfärg och dylikt att vi kanske möter en riskperson i vårt samhälle.
Tycker det låter på dig som att du vill på något vis försvara att utlänningar kommer hit och mördar svenskar.
Ju, det är ju så ont om svenskar som dödar andra svenskar (och andra), eller vad försöker du säga?
Invandrare är överrepresenterade i brottsstatistisken i förhållande till deras antal, men de flesta brott begås fortfarande av etniska svenskar.
Att hudfärgen skulle ha med saken och göra är ju rent skitsnack och har så många vetenskapliga motbevis att det inte är lönt att diskutera det. Olika kulturer kan däremot ha en inverkan, men det är ju inte så i det här fallet, eftersom GM har bott den allra största delen av sitt liv i Sverige och t.o.m. har barn med en Svensk kvinna.
Motivet har därmed inget med hans hudfärg eller kulturella bakgrund att göra, vilket även för oss till det meddelandet som stod övanför den ruta, där du skrev ditt meddelande: "Jag ber er att hålla er till ämnet, som inte är integration och invandring."
Jag klandrar dig däremot inte, eftersom xenofober bevisligen har en stor överrepresentation av mindre intelligenta människor, (notera att jag inte pekar ut just dig, men tolka som du vill) så kanske du begick detta misstag pga. din omgivnings influenser på dig. Vad vet jag?
Vad jag vet däremot är att motivet, som dom flesta andra här också undrar över, är höjt i dunkel. (Och nej, igen; det har inte med hans hudfärg att göra.) Det är alltså motivet vi försöker ta reda på, och här kommer du med idiotargument som får Flashback att framstå som en samlingsplats för idioter.
Vi behöver inte mer hullabaloo än tråden redan innehåller.
Kan du försöka acceptera det?