2013-11-03, 23:08
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sammeb
Fast rörmokaren är väl inte han som blev skadad? Rörmokaren bor ju på inbrottsplatsen och den skadade mannen hänger ihop med den mördade "sambon/särbon"?
Edit: Släppte polisen ens födelseår på den skadade?
Den andra är också rörmokare och bor runt hörnet ett par hus bort.
Citera
2013-11-03, 23:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av svenbrynolf
Jag köper inte att man kommenderar ut över hundra snutar för att en random kärring och unge dräps.
Det följer ingen logik.

Inte fan hade dom hundra snutar nere på Öland här förleden.

Det finns en eller flera extraordinära omständigheter i det här fallet, typ att BO är polis eller dyl.

Den eller dom omständigheten/erna måste fram i dagsljuset.

Det vore för fan en samhällsnytta att få fram sådan information.
På två timmar har du hela Stockholmspiketen i Linköping. Det har du inte på Öland. Roliga händelser inom en 20-mils radie från Sthlm drar till sig många poliser. Jag bevakade hela Mohammed Ammouri-fallet. Där var minst 100 poliser, varav två hela turlag från piketen. Det är inte ovanligt!
Citera
2013-11-03, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Nu fick jag ett PM om att den skadade mannen skulle vara denna:

http://www.ratsit.se/19590916-Tom*s_Mich*el_K*rlsson_Ljungsbro/wF7Es9L5xJyBHCxvlf6B2z858M2RxjienJRa4O2OUEQ (*=a)

Någon som kan bekräfta?
Han står som gift, de som säger sig känna brottsoffren menar att de var särbo.
Citera
2013-11-03, 23:09
Medlem
toyens avatar
Det är inte mannen ni senast länkade
Citera
2013-11-03, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Den andra är också rörmokare och bor runt hörnet ett par hus bort.
Han på länken eller någon annan?
Han på länken är trädgårdsmästare...
Citera
2013-11-03, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpelstiltskins
Jo men rör det sig om vuxna människor eller barn i hans närhet? Det kan ju vara en väsentlig skillnad. Det jag just skrev kommer också från närstående till offret men i det sammanhanget är det närstående barn, alltså vänner. Är det vuxna du har hört det ifrån (typ föräldrar till offret) så är ju historien mer pålitlig än den jag har hört.

Både vänner i hans närhet som var med dom tidigare under kvällen och vuxna som har funnits som stöd under helgen.
Citera
Medlem
Björkängsgatan 18 stämmer åtminstone väl överens med platsen där polisens tekniker befann sig på Correns bilder tidigt i går morse.
Citera
Medlem
Deferos avatar
För er som spekulerat vart händelserna ägt rum och vilka hus det handlar om sammanställde jag det förut genom två personers uppgifter som påstått att de bor i området.

Inbrottet ska ha begåtts i H*llestadsvägen 11, paret som senare anfölls av GM ska ha kommit från K*rpbergsgatan 2. Inbrottsadressen stämmer överens med bilder från huset där inbrottet begåtts.
Citera
2013-11-03, 23:13
Medlem
TbbWs avatar
Det behöver inte vara avlidna kvinnan som är "särskild"

Om det nu stämmer att De som fick inbrott bor på H*ällerstadsvägen 11
så kan man med lite god vilja kolla vem som bor på H*ällerstadsvägen 17

Står att han är gift, men folk skiljer sig nu för tiden och under tiden kan man väl vara särbo
med någon annan?
Fastnade för att GT hade en film med en snygg villa.
En storföretagare i kommunen kan ju få Polisen att tro att MGM gick till fel hus?
Har jag fel?
Citera
2013-11-03, 23:14
Medlem
ace_secs avatar
Jag tror inte ett dyft på att det är nåt spektakulärt med kvinnans identitet som gör att händelsen beskrivs som särskild. I en stor mordutredning är det vanligt att ett väldigt stort antal poliser initialt arbetar med fallet, främst ta upp vittnesiakttagelser, dörrknackningar osv... Ganska fort sjunker antalet sedan successivt...

Om kvinnans identitet är speciell på något sätt skulle det SEN länge läckt ut...
Citera
2013-11-03, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PerfectMatch
Styckad tomt?!

Japp, A och B tillkom för några år sen efter styckning.
Citera
2013-11-03, 23:15
Medlem
emPhazers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Jag tror inte ett dyft på att det är nåt spektakulärt med kvinnans identitet som gör att händelsen beskrivs som särskild. I en stor mordutredning är det vanligt att ett väldigt stort antal poliser initialt arbetar med fallet, främst ta upp vittnesiakttagelser, dörrknackningar osv... Ganska fort sjunker antalet sedan successivt...

Om kvinnans identitet är speciell på något sätt skulle det SEN länge läckt ut...
Ge ett enda konkret exempel på en mordutredning som benämnts som särskild då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in