Själv överraskades jag inte så mycket av alla
affärsmän som försökte utnyttja dagens finanskris maximalt till egen fördel. Men jag överraskades när jag såg James Rickards kliva in i båten, och med detta tänkte han själv utnyttja okunskapen. Manen är en briljant ekonom, advokat och har 35 års erfarenhet på wall street. Men han blir tydligen inte yngre, så varför inte utnyttja en perfekt finanskris för att mjölka okunskap så mycket som det bara går?
2012 -
James Rickards Predicts US Inflation in 2013 due to the Devaluation of the US dollar.
Vem bryr sig va? Idag filmar man videos för 2014. Det har man gjort sedan 2006. Bara ett år till.
Men allt som hänt sedan 2006-2007 har en enkel förklaring och enkel vägvisare i framtiden. Men ingen vill bäretta om den, för då skulle du inte behöva deras råd mera, du skulle kunna/vara kapabel att investera på egen hand. Men detta skulle vara dåligt för försäljningen de bedriver, eller som bankerna bedriver, eller alla andra analytiker och vinstdrivande företagare som får en stund i rampljuset.
Jag skulle kunna berätta sanningen, men jag väljer att bli förlöjligad på förhand (som jag blivit hittills ) och med detta kan ni istället betala för läxan, precis som marknaden är designad. Eller som Mike Maloney uttrycker det, if you don't know how to play the game you will be slaughtered. (eller något i den stilen) Cheers