2013-11-04, 09:20
Medlem
felias avatar
Guld som förvaras hos Bank of England finns sannolikt inte. Finland verkar ha samma problem:

http://www.zerohedge.com/news/2013-11-03/guest-post-finlands-gold
Citera
2013-11-04, 09:33
Medlem
Vart kan allt detta guld ha tagit vägen och varför?
Citera
2013-11-04, 09:44
Medlem
felias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmporioX

Det används av centralbankerna för att hålla ner guldpriset och hålla liv i dollarn. När kineserna ackumulerat tillräckligt med guld för att backa sin valuta lär vi få se en ny guldstandard. Kronan lär åka ner i avloppet tillsammans med dollarn när de trycker på spolknappen.
Citera
2013-11-04, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xenofon
This is The Greathest Wealth Transfer in history.
Therefore, it is the greatest opportunity in history. - Mike Maloney

Mike Baloney är ju en bedragare som riktar in sig på att lura av foliehattar deras pengar. Bra öppning där.
Citera
2013-11-04, 10:00
Medlem
Civilizations avatar
Guldet har sålts till Kina, Indien, Ryssland med flera...
Citera
2013-11-04, 10:04
Medlem
Civilizations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orden
Mike Baloney är ju en bedragare som riktar in sig på att lura av foliehattar deras pengar. Bra öppning där.

Ja naturligtvis är det Mike Maloney som har lurat Kineserna, Indierna osv att köpa på sig "värdelöst" guld
Citera
2013-11-04, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Civilization
Ja naturligtvis är det Mike Maloney som har lurat Kineserna, Indierna osv att köpa på sig "värdelöst" guld

Mm halmgubbar. Om du nu anser att sanningen är din fiende, är det inte dax att undersöka varför du har den position du har?
Citera
2013-11-04, 11:21
Medlem
Civilizations avatar
Citat:
Mm halmgubbar. Om du nu anser att sanningen är din fiende, är det inte dax att undersöka varför du har den position du har?

Jag har undersökt och därav min position. Jag skulle faktiskt tro att jag undersökt mer än vad du har gjort vilket leder till frågan varför du tror dig veta bättre då du antagligen vet mindre om saken? Vilken "sanning" är det du syftar på som du anser är min fiende?
Citera
2013-11-04, 13:21
Medlem
ManJuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmporioX
Dom har aldrig funnits till att börja med. Det bara en fraktion av guldreserverna som någonsin existerat.

Vi befinner oss i samma situation då listiga bankirer tog ränta för pengar dom inte har. Straffet var oftast hängning för den typen av förräderi.
Senast redigerad av ManJuice 2013-11-04 kl. 13:30.
Citera
2013-11-04, 13:28
Medlem
Civilizations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rrpiper
Olika för olika centralbanker. Riksbankens tillgångar är till största delen deras valutareserv har jag för mig, exakt vad den består av vet jag inte. För Fed är det statsobligationer och MBSer och guld. Svenska fittor ingår dock inte i riksbankens tillgångar så där hade föregående inlägg fel.

Citat:
Valutareserven består till största delen av värdepapper utgivna i amerikanska dollar (USD) och euro (EUR)

http://www.riksbank.se/sv/Riksbanken/Riksbankens-kapitalforvaltning/Guld--och-valutareserven/
Citera
2013-11-04, 23:06
Medlem
hooomers avatar
Citat:

Det hjälper inte att varna för dessa bedragare tro mig. Mike och resten av gänget vet vad de gör. Detta heter en bra affärsidé. Inte så att det saknas kunskap kring allt detta, men den målgrupp de riktar in sig på kan inget om finans eller historik, de är som små fågelungar, hungriga för att mattas, sitter där med öppna näbbar/huvuden och låter sig matas med alternativ medicin/propaganda, ops, jag menade alternativ economics. Vissa har öppnat huvudet så pass mycket att deras hjärnor ramlat ut. Och försöker man varna dem så blir man utskrattad och förlöjligad.
Senast redigerad av hooomer 2013-11-05 kl. 00:01.
Citera
2013-11-04, 23:52
Medlem
hooomers avatar
Själv överraskades jag inte så mycket av alla affärsmän som försökte utnyttja dagens finanskris maximalt till egen fördel. Men jag överraskades när jag såg James Rickards kliva in i båten, och med detta tänkte han själv utnyttja okunskapen. Manen är en briljant ekonom, advokat och har 35 års erfarenhet på wall street. Men han blir tydligen inte yngre, så varför inte utnyttja en perfekt finanskris för att mjölka okunskap så mycket som det bara går?

2012 - James Rickards Predicts US Inflation in 2013 due to the Devaluation of the US dollar.

Vem bryr sig va? Idag filmar man videos för 2014. Det har man gjort sedan 2006. Bara ett år till.

Men allt som hänt sedan 2006-2007 har en enkel förklaring och enkel vägvisare i framtiden. Men ingen vill bäretta om den, för då skulle du inte behöva deras råd mera, du skulle kunna/vara kapabel att investera på egen hand. Men detta skulle vara dåligt för försäljningen de bedriver, eller som bankerna bedriver, eller alla andra analytiker och vinstdrivande företagare som får en stund i rampljuset.

Jag skulle kunna berätta sanningen, men jag väljer att bli förlöjligad på förhand (som jag blivit hittills ) och med detta kan ni istället betala för läxan, precis som marknaden är designad. Eller som Mike Maloney uttrycker det, if you don't know how to play the game you will be slaughtered. (eller något i den stilen) Cheers
Senast redigerad av hooomer 2013-11-05 kl. 00:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in