2013-11-04, 22:53
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Va, vän med BO PÖ.
Edit, och redan 2010. Så liten kan i världen vara. Var PÖ målet från början?

Nu får jag svara mig själv då jag inte tror att GM hittar och dödar PÖ kl. 2 på natten i en liten avkrok i ett samhälle av en slump. Bland GMs trakasserade ex finns 6 vänner varav en är PÖ.
Kan GM tvingat pojkarna att visa vägen till PÖ och sen har pojkarna insett att GM är ute efter att döda PÖ. På något vis lockas PÖ ut och 15-årige BO försöker varna vilket gör honom till offer ett. GM tar sedan sin hämd på PÖ som han tror har något att göra med att hans ex inte vill umgås längre.
Citera
2013-11-04, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yoga-Millan
På sydnytt http://www.svt.se/nyheter/regionalt/sydnytt/misstankt-mordare-harjade-i-skane

l, Misstänkt mördare härjade i Skåne

Rån, häleri och misshandel Den 33-årige man som på måndagen häktades, misstänkt för två mord i Ljungsbro utanför Linköping i lördags har ett digert brottsförflutet i Skåne.

I utdraget ur belastningsregistret framgår det att han mellan år 1999 och 2010 dömts vid ett flertal tillfällen och också meddelats besök- och kontaktförbud av flera personer.

Domarna gäller bland annat rån, övergrepp i rättssak, narkotikabrott, häleri, misshandel, olaga hot, hemfridsbrott, ofredande samt överträdelse av besöksförbud. Han är också fälld för ett antal trafikförseelser.

I en av domarna har han överträtt besöksförbudet vid 90 tillfällen under ett knappt halvår.

Under åren har mannen varit skriven på flera olika adresser i Skåne, men även haft statusen "utan känd hemvist" och "på församlingen skrivna" i folkbokföringsregistret.

Domarna är oftast avgjorda av tingsrätterna i Lund, Malmö och Ystad, men mannen har också någon gång överklagat till Hovrätten för Skåne och Blekinge, utan framgång.

I Skåne har han genom åren dömts till totalt 2 år och 7 månader i fängelse. Därefter är han också dömd för en rad brott av Linköpings tingsrätt.

De som ropar "vårdskandal" borde kanske överväga att addera bokstäverna K R I M I N A L i början av ordet.
Citera
2013-11-04, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dead-End
Hur är frågan lustig?
Undrar bara vem han är av ren nyfikenhet (på facebook kanske det står vilken ort han bor på t.ex.). Det finns mycket frågetecken runt hela historien och om den andra pojken bor någon annanstans så kanske han har koppling till mördaren.
För vad jag fattar som så bor inte mördaren i Ljungsbro iallafall.
Men jag ber om ursäkt ifall min frågeställning inte passar inom dina restruktiva ramar. Menade absolut inte att göra dig upprörd.

Men vad svamlar du om? GM bor i Ljungsbro, precis som båda killarna. De gick i samma klass eller i vart fall i samma årskurs.
Citera
2013-11-04, 23:04
Medlem
Citat:
Hur är frågan lustig?
Undrar bara vem han är av ren nyfikenhet (på facebook kanske det står vilken ort han bor på t.ex.). Det finns mycket frågetecken runt hela historien och om den andra pojken bor någon annanstans så kanske han har koppling till mördaren.
För vad jag fattar som så bor inte mördaren i Ljungsbro iallafall.
Men jag ber om ursäkt ifall min frågeställning inte passar inom dina restruktiva ramar. Menade absolut inte att göra dig upprörd.

Verkligen inte min mening att klanka ner på din frågeställning. Jag trodde bara att folk vid det här laget hade klart för sig hur relationerna ser ut - nämligen att båda killarna är vänner, och att de liksom mördaren alla bor i Ljungsbro. Kan rekommendera någon av alla sammanfattningar om du kommer in i tråden först nu.
Citera
2013-11-04, 23:05
Medlem
Dead-Ends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majong6386
Men vad svamlar du om? GM bor i Ljungsbro, precis som båda killarna. De gick i samma klass eller i vart fall i samma årskurs.
Jaha det förklara ju mycket. Jag hade hört och trodde att GM bodde i Trelleborg. Så jag förstod inte hur GM hade hamnat ihop med två yngre pojkar i en helt annan stad. Jag får nog läsa på bättre
Citera
2013-11-04, 23:07
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Nu får jag svara mig själv då jag inte tror att GM hittar och dödar PÖ kl. 2 på natten i en liten avkrok i ett samhälle av en slump. Bland GMs trakasserade ex finns 6 vänner varav en är PÖ.
Kan GM tvingat pojkarna att visa vägen till PÖ och sen har pojkarna insett att GM är ute efter att döda PÖ. På något vis lockas PÖ ut och 15-årige BO försöker varna vilket gör honom till offer ett. GM tar sedan sin hämd på PÖ som han tror har något att göra med att hans ex inte vill umgås längre.
Kan det ha någon koppling med att PÖ tidigare var verksam i Höllviken och verkade bo i Horred?
Citera
2013-11-04, 23:07
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Att GM är en idiot råder inga delade meningar om.
Däremot om motivbilden så tycks ingen vettig förklaring finnas.
Likadant är det när gäller småpojkarnas kännedom om denna idiot och hur det kom sig att de fanns tillsammans med honom i en källare. Ingen vet varför men en del påstår en massa "fakta"
Vi får nog vänta ytterligare ett tag innan bilden klarnar men faktum kvarstår dvs två människor har fått bragts om livet.

Oavsett vilket så tror jag att de flesta av oss förstått att det är inte beroende på hans hudfärg som detta fruktansvärda har hänt utan på att en galning löpt amok.

Måste faktiskt rätta dig där, hade negern inte blivit insläppt i Sverige så hade detta inte hänt. Rörande hans hudfärg så finns det naturligtvis i det kopplingar till att han begick brottet och det är gynnsamt att vi etniska svenskar kan se på hudfärg och dylikt att vi kanske möter en riskperson i vårt samhälle.

Tycker det låter på dig som att du vill på något vis försvara att utlänningar kommer hit och mördar svenskar.
Citera
2013-11-04, 23:08
Medlem
Dead-Ends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av labamban
Verkligen inte min mening att klanka ner på din frågeställning. Jag trodde bara att folk vid det här laget hade klart för sig hur relationerna ser ut - nämligen att båda killarna är vänner, och att de liksom mördaren alla bor i Ljungsbro. Kan rekommendera någon av alla sammanfattningar om du kommer in i tråden först nu.
Nej jag ska läsa på mer ser jag. Började precis läsa lite här och jag trodde att GM bodde i Trelleborg så jag förstod inte hur GM kunde ha koppling till två unga pojkar på en helt annan ort.
Citera
2013-11-04, 23:09
Medlem
Citat:

Haha, men va? Nog för att allt är jävligt oklart, men det här? Kvinnan var från göteborg, vi har så vitt jag vet inte hittat någon koppling alls dit gällande mördaren. Dessutom var hon 50+, mördaren 33. Högst jävla osannolikt att killarna visste vem kvinnan var. Så, lugn nu.
Citera
2013-11-04, 23:10
Medlem
Citat:
Jaha det förklara ju mycket. Jag hade hört och trodde att GM bodde i Trelleborg. Så jag förstod inte hur GM hade hamnat ihop med två yngre pojkar i en helt annan stad. Jag får nog läsa på bättre

Jag tror att det ligger till så här, men jag kan ha fel, att GM tidigare bodde i Skåne, där han sysslade med diverse tveksamheter enligt utdraget från hans register. Bl a trakasserade han sitt ex. Exet flyttade som jag förstått till Linköping och GM flyttade efter. På så sätt hamnade han här. Hans relation till de två pojkarna är väl inte helt klarlagd än men det har bl a förekommit uppgifter om att han skulle ha langat till dem och på så sätt kände dem.
Citera
2013-11-04, 23:13
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av labamban
Haha, men va? Nog för att allt är jävligt oklart, men det här? Kvinnan var från göteborg, vi har så vitt jag vet inte hittat någon koppling alls dit gällande mördaren. Dessutom var hon 50+, mördaren 33. Högst jävla osannolikt att killarna visste vem kvinnan var. Så, lugn nu.
Killarna bodde väl grannar, Göteborg var en gammal trådsanning?
Citera
2013-11-04, 23:16
Medlem
För övrigt så bör sammanfattningen uppdateras. Speciellt med avsnittet där paret uppmärksammar GM och pojkens skrik och rusar ut.

"Några hundra meter därifrån uppmärksammar en man och en kvinna (sambos, boende i området) vad som pågår, går fram för att hjälpa till.
Bråk uppstår.
Kvinna och TG blir mördad av MGM, ihjälslagna med järnrör.
Man blir lindrigt skadad, förd till sjukhus."

Vilket är lite missvisande. De ser att GM slår ihjäl pojken och rusar dit, både kvinnan och mannen skriker för att få stopp på gärningsmannen som omedelbart går till attack när han uppmärksammar paret. Kvinnan blir då mördad. Det finns en redovisning gjord av mannen Kenneth i tidningen.

Det är missvisande att man lockas att tro att gräl uppstår först och sedan dödas pojken och kvinnan. Pojken var med stor sannolikhet redan död när paret kom fram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in