Citat:
Ursprungligen postat av
Salveheim
Hur står det till i Linköping förresten? Har hört allt ifrån bojkott till att det inte ens existerar någon klackverksamhet längre.
Även om deras klack inte har varit seriens bästa har dom ju ändå hållit igång helt okej tidigare, men senast jag slökollade på en repris av en match mot Modo så hörde jag klacken deras köra bara en ynka kort ramsa. Så ja, hur ser situationen ut?
Inte speciellt bra. Bojkotten var förra säsongen, en stor aktion som sträckte sig över ett hyfsat antal omgångar. Den gav rätt bra effekt om jag får påstå så, åtminstone sett utifrån. Förvisso två avstängda redan i samband med premiären, men de var väl inte direkt obefogade då båda ärendena hamnade i rätten.(obefogade avstängningar var en en utav de stora anledningarna till bojkotten förra säs.). Känns som polisen har blivit lite vassare, lite småstök i de första matcherna, tror att vissa (speciellt våra yngre) tappar lite utav lusten av repressionen mot dem.
Modo hemma är absolut det värsta jag har vart med om sedan en misslyckad bojkott mot mora 2008, så det var ett extremt särfall. Dåligt jämfört med andra säsonger överlag iförsig, förra säsongens bojkottande har på något sätt skapat en och annan spricka mellan granar och resten, detta har hänt flera gånger innan och det är oerhört tråkigt att det upprepar sig igen(varsin sida på stå istället för en kärna och annan skit).
Några heta bortamatcher kommer det åtminstone bli, även hemma.
Kan sammanfatta lite kort:
Vi lever, dock svagare än tidigare. Lkpg tifo har också gjort några enklare arr.
Bara för att vi inte nämner minsta småsak (som förövrigt är standard i denna tråd) är vi inte döda!