2013-11-04, 22:03
Medlem
Hestapos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annZ88
varför skulle "de som nekat" honom må dåligt?! om du följer nyhetsuppdateringarna och lyssnar klart på intervjun med chef från psyk så berättar hon att citat "han sökt vård, blivit erbjuden och tackat nej."

inte på något sätt bli en vårdskandal. han är antagligen inte så pass sjuk att de kan tvinga honom så ett nej är nej.

Undrar hur sjuk han skulle ha varit för att bli tvångsomhändertagen, var går gränsen?

Med tanke på hans agerande bör gränsen flyttas i vilket fall som helst, någonstans i hela systemet med straff och vård har det brustit rejält.
Citera
2013-11-04, 22:05
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ludda
Jag tror att detta är KK
https://www.facebook.com/batte.karlsson?fref=pb&hc_location=friends_tab
Va, vän med BO PÖ.
Edit, och redan 2010. Så liten kan i världen vara. Var PÖ målet från början?
Senast redigerad av Onkel-Ben-ny 2013-11-04 kl. 22:18.
Citera
2013-11-04, 22:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hestapo
Undrar hur sjuk han skulle ha varit för att bli tvångsomhändertagen, var går gränsen?

Med tanke på hans agerande bör gränsen flyttas i vilket fall som helst, någonstans i hela systemet med straff och vård har det brustit rejält.

Hur kan du veta att han lider av en allvarlig psykisk störning på grund av att han slagit ihjäl två personer, när det finns en uppsjö av mördare som inte alls är psykiskt sjuka?
Citera
2013-11-04, 22:06
Medlem
https://www.facebook.com/k*j.k*rlsson.3954 *=a

det verkar vara KK's släkting, förmodligen broder, hittar dock inte KK's facebook när jag söker genom hans vänner. Kanske är så att B*tte är KK.
Citera
2013-11-04, 22:07
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysteriousstranger
Stämningen är upphetsad mot den misstänkte gärningsmannen efter dubbelmordet. Framför allt på internet, berättar kammaråklagare Britt-Louise Viklund.

Kan den här tråden bidra till den upphetsade stämningen kanske?

Nej det är mer i andra forum här på flashback och i tråden har det mest varit en massa kackel om dittan och dattan som inte hör till fallet .
Det brukar annars vara försvaret som senare drar upp detta med hur stort massmedial uppmärksamhet målet har fått
Citera
2013-11-04, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ruppejke
https://www.facebook.com/k*j.k*rlsson.3954 *=a

det verkar vara KK's släkting, förmodligen broder, hittar dock inte KK's facebook när jag söker genom hans vänner. Kanske är så att B*tte är KK.

Det har iaf sagts tidigare i tråden att personer som påstår sig känna KK säger att han kallas just detta. Kaj är antagligen hans bror av döma av kommentarerna på hans sida.
Citera
2013-11-04, 22:10
Medlem
Dead-Ends avatar
Någon som vet vem pojken som överlevde är? Tänkte om den avlidne är vän med honom på facebook.
Citera
2013-11-04, 22:19
Medlem
FractalDimensions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annZ88
varför skulle "de som nekat" honom må dåligt?! om du följer nyhetsuppdateringarna och lyssnar klart på intervjun med chef från psyk så berättar hon att citat "han sökt vård, blivit erbjuden och tackat nej."

inte på något sätt bli en vårdskandal. han är antagligen inte så pass sjuk att de kan tvinga honom så ett nej är nej.

...Men vi vet ju inte vad han "tackat nej" till?
Det kanske var sluten vård eller något liknande som fick honom att backa, eller något tandlöst som att gå till en terapeut en gång i veckan som ändå inte skulle hjälpa honom.

Kan någon få fram information om detta?

Det är viktigt nämligen, inte bara med tanke på det här brottet, men övht. pga. alla dåd som sker av psykiskt störda personer nu på sista tiden. DÅ är det en vårdskandal.

Det är faktiskt ganska logiskt. Om GM ska straffas eftersom varje handling medför ansvar för gärningen, så måste ju ALLA som på något sätt ha varit ansvariga för dådet också stå till svars.
Annars är det inte rättvist, för det är väl det vi alla vill ha? Även kottar i tråden som gjort att mods måste skriva "hålla er (oss) till ämnet, som inte är integration och invandring", borde väl hålla med att det är ett civiliserat samhälle vi önskar oss - inte en diktatur där man får nackskott utan rättegång?
Citera
2013-11-04, 22:20
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dead-End
Någon som vet vem pojken som överlevde är? Tänkte om den avlidne är vän med honom på facebook.
Jag är nyfiken på varför du är öppen för att inte de skulle vara kompisar på facebook?
Skulle de vilja dölja att de är kompisar menar du?
Citera
2013-11-04, 22:21
Medlem
Hestapos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom Tucker
Hur kan du veta att han lider av en allvarlig psykisk störning på grund av att han slagit ihjäl två personer, när det finns en uppsjö av mördare som inte alls är psykiskt sjuka?

Det har varken jag eller mina löss påstått, läs om och läs rätt.
Jag har en önskan att straff och vård blir mer samspelta för att ge ett bättre resultat än denna bedrövliga händelseutveckling.
Debatten som pågår just nu i tråden handlar till stor del om utebliven psykisk vårdinsats och det bör peka på att killen inte hade alla läsk i backen varken innan eller efter morden men vem fa.. vet till hundra procent egentligen om något i fallet. Tycker du att hela händelsen utförts av en helt frisk mördare så får du tro det, helt okej för mig.

Men, tycker du att alla ska veta allt innan ett inlägg skrivs bör du logga in på Facebook istället för Flashback forum.

mvh
Citera
2013-11-04, 22:23
Medlem
Senaste lokalnytt efter dagens häktning.

http://www.corren.se/ostergotland/linkoping/aklagaren-vi-har-ratt-person-6606939-artikel.aspx
Citera
2013-11-04, 22:24
Medlem
Dead-Ends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Jag är nyfiken på varför du är öppen för att inte de skulle vara kompisar på facebook?
Skulle de vilja dölja att de är kompisar menar du?
Nej inte så men ingenting är omöjligt. Hela händelsen verkar så luddig tycker jag.
Senast redigerad av Dead-End 2013-11-04 kl. 23:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in