2013-11-04, 21:03
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vikingablod76
Som vanligt är de heta trådarna på FB alldeles för stora och långa så man hinner inte läsa igenom dem på en kväll. När ska man lära sig att dela upp i sub-ämnen?

Men till ämnet - är det någon som vet hur negern kom till Sverige, när och varför? Han måste vara känd i lilla Trelleborg tex.

Lite om hans bakgrund och meriter. https://www.flashback.org/p45987688#p45987688

Citera
2013-11-04, 21:05
Medlem
Det här med GM:s påstående om att han sökt vård, har någon kontrollerat det? Stämmer det?
Har vi ytterligare en psykotisk galning som blivit nekad vård på våra händer?

Om jag inte minns helt fel var det så det gick till senast vi hade ett uppmärksammat järn-tillhygge fall. Tror det var en tokfrans som slog ihjäl folk med hammare el dyl i stockholm city för ett gäng år sedan efter att han avvisats från psyket.
Citera
2013-11-04, 21:09
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skidaddle
"Nämen oj! Där ligger ett järnrör och silvertejp! Jag kanske skulle tejpa dom här två grabbarna och slå ihjäl dom...."

Det ena leder till det andra. Tankar kommer allt eftersom. Och ja, han var säkert påtänd
Citera
2013-11-04, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svenbrynolf
Det här med GM:s påstående om att han sökt vård, har någon kontrollerat det? Stämmer det?

Om jag inte minns helt fel var det så det gick till senast vi hade ett uppmärksammat järn-tillhygge fall. Tror det var en tokfrans som slog ihjäl folk med hammare el dyl i stockholm city för ett gäng år sedan efter att han avvisats från psyket.

Kan inte länka från mobilen, men i en artikel på AB bekräftar chefsläkare att han sökt vård, blivit erbjuden vård men själv inte velat ta emot! Står inte vilken slags vård. Så nä, verkar inte nekad utan själv inte velat.
Citera
2013-11-04, 21:13
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bloggbruden
Kan inte länka från mobilen, men i en artikel på AB bekräftar chefsläkare att han sökt vård, blivit erbjuden vård men själv inte velat ta emot! Står inte vilken slags vård. Så nä, verkar inte nekad utan själv inte velat.

Psykosavdelningen verkar väll ligga närmast till hands. Han skulle nog inte in på avgiftning eller depression.
Citera
2013-11-04, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mysteriousstranger
Psykosavdelningen verkar väll ligga närmast till hands. Han skulle nog inte in på avgiftning eller depression.

Känns dock som att man inte släpper honom så lätt om han är i en psykos? Då känns LPT närmare till hands. Avgiftning är ju mer ok att tacka nej till eller vad man ska säga.
Citera
2013-11-04, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bloggbruden
Känns dock som att man inte släpper honom så lätt om han är i en psykos? Då känns LPT närmare till hands. Avgiftning är ju mer ok att tacka nej till eller vad man ska säga.

Det har du nog rätt i.
Citera
2013-11-04, 21:25
Medlem
AussieRedMans avatar
De som nekat misstänkte gärningsmannen vård kan inte må bra nu, känns som en vårdskandal mitt i all tragedi. Mannen har desperat sökt psykisk hjälp.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17780439.ab
Citera
2013-11-04, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
De som nekat misstänkte gärningsmannen vård kan inte må bra nu, känns som en vårdskandal mitt i all tragedi. Mannen har desperat sökt psykisk hjälp.

Stämningen är upphetsad mot den misstänkte gärningsmannen efter dubbelmordet. Framför allt på internet, berättar kammaråklagare Britt-Louise Viklund.

Kan den här tråden bidra till den upphetsade stämningen kanske?
Citera
2013-11-04, 21:30
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan

Nu refererar du ju endast till ett påstående från GM, och inte fakta att han ens sökt hjälp?

Citat:
33-åringen har i polisförhör berättat att han mådde psykiskt dåligt veckan före dåden. Enligt Britt-Louise Viklund uppger mannen att han också sökt vård för missbruk och psykisk ohälsa. Det är dock ingen uppgift polisen kunnat kontrollera ännu.
Senast redigerad av Tomato 2013-11-04 kl. 21:35.
Citera
2013-11-04, 21:33
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenbrynolf

"Han tackade nej till vård".

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/ostnytt/cheflakaren-han-tackade-nej-till-vard
Citera
2013-11-04, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlygdJonny
Har från väldigt trovärdiga och nära källor fått en händelseförlopp förklarat för mig, som på väldigt många och detaljerade punkter instämmer med inlägg #2970

MGM var ute efter att döda någon den natten.

MGM var redan från början ute efter just dessa två killar. Det finns både motiv och koppling. Anledningen till att polisen inte erkänner det är både för att det inte skall strula till utredningen samt av hänsyn till de anhöriga. Men tids nog kommer det fram i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in