2013-11-04, 20:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Jag blev tidigt övertygad om att det är det kvinnliga BO som är orsaken till det stora polispådraget och "särskild händelse". Hon visade uppenbarligen stort mod då hon angrep GM.
Kan hon vara polis eller militär? Hon kan ju också vara ett tidigare brottsoffer med hot emot sig.
T.ex. den modiga åklagaren i Göteborg som fick en bomb utanför dörren för ett antal år sedan.
Som jag skrivit innan: det är inget mysterium med särskild händelse. Det görs regelmässigt när hoppas att övriga polismyndigheter ska vara med och betala notan. Att det beslutades om särskild händelse 06.00 var säkert för att man skulle beordra nattskiftet att stanna kvar.
Citera
2013-11-04, 20:03
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Det enda jag sett är att hon är företagare i vårdsektorn. Det utesluter ingen av mina utsagor , inte ens den att hon kan vara en f.d. åklagare. Så det så!
Hon har varit företagare till 2007 med ett par företag inom hälsa och friskvård, och verkar flyttat runt en hel del de sista 20 åren. Undrar om det varit karlar med i bilden då också?
Citera
2013-11-04, 20:04
Medlem
White Christmass avatar
Enligt Polisen minns inte järnrörsnegern något. Kanske funkar i Afrika. Rätt säker på att han har gjort hemska brott mot barn även i Afrika och blev tvungen att resa till Sverige. Någon som har hört något?
Citera
2013-11-04, 20:06
Medlem
Så här går det när en civilperson ingriper mot en brottsling! Se, läs och lär!!
Nu kommer dåren bli kryssad som psyksjuk, och kommer således ut igen om några år. Men Kenneth Karlssons sambo kommer aldrig mer ut. Hon är död för tid och evighet. Ska hon få en medalj för modigt ingripande med sej i kistan kanske..?

INGRIP ALDRIG MOT EN BROTTSLING.
DET HAR MAN ABSOLUT INGENTING FÖR.
BLIR MAN INTE SJÄLV MISSHANDLAD ELLER MÖRDAD LÖPER MAN MYCKET STOR RISK ATT SJÄLV BLI ÅTALAD EFTERSOM MAN HAR RÄTTVISAN MOT SEJ.

För hade Kenneth K fått upp sin kniv och dödat idioten; Tror ni han hade fått medalj då?
Nej, han hade fått ett mordåtal i arslet!!
Citera
Bannlyst
Är detta den avlidna kvinnans fb?

https://www.facebook.com/profile.php?id=557408881

Går inte att se mycket om man inte är vän med henne iofs. Men hon såg snäll ut och är en hjälte i mina ögon som med sitt liv försökte rädda pojken
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Borglig
Ett uppsåt alltså. Polisen har så ofantligt mycket på han samt vittnen så förvånar mig om det blir annat än livstid.

Jag kanske formulerade mig fel. Uppsåtet från början kanske inte var att ha ihjäl någon.
Men när det väl "slog över" verkar det som det fanns vilja att åsamka skada i hans sinne.

Kan höra mig för mer lite senare. Men som många nämnt så är lilla Ljungsbro väldigt taget just nu.
Av förklarliga skäl. Vidrig händelse.
Citera
2013-11-04, 20:08
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Kongolesen tas upp i Sydsvenskan med digert register. Lund, Trelleborg, Linköping.

http://www.sydsvenskan.se/sverige/hakad-tidigare-domd-i-skane/

Citat:
33-åringen som misstänks för dubbelmordet i Ljungsbro, har bott i Malmö, Lund och Trelleborg under större delen av 2000-talet. Under den tiden dömdes han till flera fängelsestraff efter att ha slagit och hotat sin tidigare sambo. Olaga hot, misshandel, narkotikabrott, hundratalet överträdelser av besöksförbud, hot mot tjänsteman, stöld och häleri. Det är några av de brott som 33-åringen fälldes för under de nio åren han var bosatt i Skåne.

Citat:
2002 var 33-åringen skriven i Lund, hans första kända adress. Därefter bytte 33-åringen adresser i Malmö och Lund innan han flyttade till Trelleborg, där han bodde 2007-2011. Under denna tid anmäldes han flera gånger av kvinnan som är mamma till hans barn. Bland annat för att ha överfallit henne på en cykelväg, slagit henne, tagit hennes husnycklar och därefter stulit hennes och barnens pass, pengar och kontokort från bostaden. Detta hände sommaren 2009. Han gjorde sig också skyldig till flera överträdelser av besöksförbud, uttalade hot, bland annat hotade han att döda henne om hon inte avslutade sitt förhållande med en ny man.

Därefter flyttade hon med barnen, eller flydde, till Linköping, bodde hos kvinnojouren osv. Hela registret och hela tjiddevippen. man blir ganska leden av att läsa allt som kongolesen ställt till med.
Senast redigerad av Dr.Krankentot 2013-11-04 kl. 20:11.
Citera
2013-11-04, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClaudiaCardinale

Går inte att se mycket om man inte är vän med henne iofs. Men hon såg snäll ut och är en hjälte i mina ögon som med sitt liv försökte rädda pojken
Var hon veterinär?
Citera
2013-11-04, 20:11
Medlem
BattleBuddhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClaudiaCardinale

Nej, hon hette inte Östling..
Citera
2013-11-04, 20:12
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JockeNil7
Så här går det när en civilperson ingriper mot en brottsling! Se, läs och lär!!
Nu kommer dåren bli kryssad som psyksjuk, och kommer således ut igen om några år. Men Kenneth Karlssons sambo kommer aldrig mer ut. Hon är död för tid och evighet. Ska hon få en medalj för modigt ingripande med sej i kistan kanske..?

INGRIP ALDRIG MOT EN BROTTSLING.
DET HAR MAN ABSOLUT INGENTING FÖR.
BLIR MAN INTE SJÄLV MISSHANDLAD ELLER MÖRDAD LÖPER MAN MYCKET STOR RISK ATT SJÄLV BLI ÅTALAD EFTERSOM MAN HAR RÄTTVISAN MOT SEJ.

För hade Kenneth K fått upp sin kniv och dödat idioten; Tror ni han hade fått medalj då?
Nej, han hade fått ett mordåtal i arslet!!
Det är sådan inställning som får det här jävla samhället att vara så ruttet.. Svensken har ingen ryggrad kvar snart efter åratal av degeneration.

Klart som faan man ska ingripa till varje pris om man ser någon hålla på att bli dödad.. Jag hade då faan inte kunnat leva med mig själv om man bara stått och glott medans en pojke blir ihjälslagen
Citera
2013-11-04, 20:17
Medlem
Deferos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlygdJonny
Har från väldigt trovärdiga och nära källor fått en händelseförlopp förklarat för mig, som på väldigt många och detaljerade punkter instämmer med inlägg #2970

MGM var ute efter att döda någon den natten.

Och vad säger dina källor hände då?
Citera
2013-11-04, 20:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BattleBuddha
Nej, hon hette inte Östling..

Jo det hette hon och bodde i Lindome. Men enligt Sveriges befolkning hette hon Björk Persson 1990.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in