Citat:
intressant! ett par frågor spontant:vad markerade hundarna för i KJ:s lght? och fick likhundar lukta på tejpen!?
ang bevis:
å andra sidan, plantering av bevis stämmer bra med en välorgansierad GM som lyckas dölja både mordplats och mordvapen. att dölja dessa båda saker men lägga kroppen så synlig stämmer inte bra överens.
ang vittnesmål:
*någon här på tråden hade ju lämpligt nog kollat filmen som visades efter Family guy, där kommer ett utdraget kvinnoskrik med två toppar en bit in i filmen.
*KJ har ju enligt honom själv redan meddelat till polisen att han varit upp vid gula huset under söket.
ang fup/utredning:
*mobilen är intressant indicium, men det är ju också ett märkligt indicium att MB passerar i taxi samtidigt som VB:s mobil går över till 2G och sen går tillbaks till 3G samtidigt som MB betalar taxin, på minuten.
*KJ verkar inte bekymrad över att han inte ringt VB när han förhörs;han vet ju att hon inte går att nå, det står i tidningen. man kan tolka detta som att han inte förställer sig och alltså är sökandet inte heller ett förställande (min tolkning).
*"softair-träningen" var ju en träning för unga nybörjare, inget kul verkar det som på KJ.
ang övriga iakttagelser:
*i polisförhören dagen innan pratar de ingående om bagageutrymmet och huruvuda det går att komma in i eller ej, vilket kan ha lett in KJ på att tro de pratade om bagaget. Jag trodde också att de nämnt bagaget som plats för blodfynd fast jag läste från början i förhöret!
*har han verkligen googlat på hur man STYCKAR?
*sista punkten är väl samma som första i detta stycke?
sen får man ju väga mot AGM också. tex
1)MB har motivet
2)han har organisationsförmågan
3)saknar alibi fram till AN kommer hem, något paret inte berättat
4) är i närheten
5)ett indicium är överensstämmelsen med tiden för VB:s mobil ändring av nät samtidigt som MB kör förbi/går ur taxi
6)är INTE med och söker trots att han är både karatetränare och älskare.
7)har historik av våld
8)äger många knivar/svärd och dylikt (verktyg).
9)har varit jägare och jobbar med knivar/styckning av djur dagligen.
10)lyckats radera just de sms som var viktiga för utredningen
plus andra saker, menade inte att göra komplett lista, ville bara känna på att skärskåda din annars mkt kompetenta lista.
och då har ingen teknisk undersökning gjorts av MB:s hem, jobb eller bilar mm.
ang bevis:
å andra sidan, plantering av bevis stämmer bra med en välorgansierad GM som lyckas dölja både mordplats och mordvapen. att dölja dessa båda saker men lägga kroppen så synlig stämmer inte bra överens.
ang vittnesmål:
*någon här på tråden hade ju lämpligt nog kollat filmen som visades efter Family guy, där kommer ett utdraget kvinnoskrik med två toppar en bit in i filmen.
*KJ har ju enligt honom själv redan meddelat till polisen att han varit upp vid gula huset under söket.
ang fup/utredning:
*mobilen är intressant indicium, men det är ju också ett märkligt indicium att MB passerar i taxi samtidigt som VB:s mobil går över till 2G och sen går tillbaks till 3G samtidigt som MB betalar taxin, på minuten.
*KJ verkar inte bekymrad över att han inte ringt VB när han förhörs;han vet ju att hon inte går att nå, det står i tidningen. man kan tolka detta som att han inte förställer sig och alltså är sökandet inte heller ett förställande (min tolkning).
*"softair-träningen" var ju en träning för unga nybörjare, inget kul verkar det som på KJ.
ang övriga iakttagelser:
*i polisförhören dagen innan pratar de ingående om bagageutrymmet och huruvuda det går att komma in i eller ej, vilket kan ha lett in KJ på att tro de pratade om bagaget. Jag trodde också att de nämnt bagaget som plats för blodfynd fast jag läste från början i förhöret!
*har han verkligen googlat på hur man STYCKAR?
*sista punkten är väl samma som första i detta stycke?
sen får man ju väga mot AGM också. tex
1)MB har motivet
2)han har organisationsförmågan
3)saknar alibi fram till AN kommer hem, något paret inte berättat
4) är i närheten
5)ett indicium är överensstämmelsen med tiden för VB:s mobil ändring av nät samtidigt som MB kör förbi/går ur taxi
6)är INTE med och söker trots att han är både karatetränare och älskare.
7)har historik av våld
8)äger många knivar/svärd och dylikt (verktyg).
9)har varit jägare och jobbar med knivar/styckning av djur dagligen.
10)lyckats radera just de sms som var viktiga för utredningen
plus andra saker, menade inte att göra komplett lista, ville bara känna på att skärskåda din annars mkt kompetenta lista.
och då har ingen teknisk undersökning gjorts av MB:s hem, jobb eller bilar mm.
Nej jag har då inte hittat något i FUP angående det. Har väl blivit en trådsanning som så mycket annat. Hans hund dör 19 februari. Den dagen har han googlat "hund annatomi". Bilderna som finns med i FUP på en människohand, människoskelett är nog ett resultat av den sökningen. Testa själv att googla "hund annatomi" byt till bilder och scrolla igenom några sidor.