2013-11-04, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bartolo
Märkligt fortfarande ingen förklaring alls vad som skett under de här 2 timmarna?
Vet att de varit över vid ett dagis en bit högre upp i området bla.
Citera
2013-11-04, 19:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mialterego
Oddsen på att han blir dömd till vård och är fri om 10?
Han får med största sannolikhet livstid. Allt annat är en skandal.

Tommy var bara ett barn och mördades kallblodigt. Pia en äldre dam. Hade varit en annan femma om det var en kriminell uppgörelse tx.
Citera
2013-11-04, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wiz.khaf
Det räcker med att du maskar med en bokstav så slipper man gissa hela natten. Varför skriver ni MGM istället för GM?

Fruktansvärt tragiskt och det blir bara värre ju mer man läser om det
Misstänkt Gärningsman. Men det är väl onödigt i detta fall så jag använder GM.
Citera
2013-11-04, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReubenFlagg
Du har nog rätt. P Ö verkar ha haft ett företag i vårdbranschen. På Fejjan är hon vän med en person som arbetar på Cloetta i Ljungsbro.

...och denna person från Ljungsbro har en massa inlägg som tyder på att han har direkt koppling till offret. För att tala klartext är han med största sannolikhet bror till den kvinnliga BO:s pojkvän.
Senast redigerad av Moki 2013-11-04 kl. 19:45.
Citera
2013-11-04, 19:43
Medlem
Men hallå !! Om jag skriver pia och första bokstaven i efternamnet , och hon bor i lindome , hur svårt ska det vara för dig att kolla upp det!!???
Citera
2013-11-04, 19:46
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Jag blev tidigt övertygad om att det är det kvinnliga BO som är orsaken till det stora polispådraget och "särskild händelse". Hon visade uppenbarligen stort mod då hon angrep GM.
Kan hon vara polis eller militär? Hon kan ju också vara ett tidigare brottsoffer med hot emot sig.
T.ex. den modiga åklagaren i Göteborg som fick en bomb utanför dörren för ett antal år sedan.

Har det inte redan klarlagts att "särskild händelse" är ett sätt att beordra ut poliser på jobb en helgdag, som det var i lördags, allhelgonadagen. Dubbelmord blir dessutom alltid stort pådrag
Citera
2013-11-04, 19:48
Medlem
Har från väldigt trovärdiga och nära källor fått en händelseförlopp förklarat för mig, som på väldigt många och detaljerade punkter instämmer med inlägg #2970

MGM var ute efter att döda någon den natten.
Citera
2013-11-04, 19:50
Medlem
ReubenFlaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Jag blev tidigt övertygad om att det är det kvinnliga BO som är orsaken till det stora polispådraget och "särskild händelse". Hon visade uppenbarligen stort mod då hon angrep GM.
Kan hon vara polis eller militär? Hon kan ju också vara ett tidigare brottsoffer med hot emot sig.
T.ex. den modiga åklagaren i Göteborg som fick en bomb utanför dörren för ett antal år sedan.
Tycker du inte att det nu framkommit upplysningar i tråden som ganska övertygande talar för att BO är en Pia från Lindome som arbetar i ett vårdyrke? "Särskild händelse" har sannolikt ingenting med hennes bakgrund att göra.
Citera
2013-11-04, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReubenFlagg
Tycker du inte att det nu framkommit upplysningar i tråden som ganska övertygande talar för att BO är en Pia från Lindome som arbetar i ett vårdyrke? "Särskild händelse" har sannolikt ingenting med hennes bakgrund att göra.
Det enda jag sett är att hon är företagare i vårdsektorn. Det utesluter ingen av mina utsagor , inte ens den att hon kan vara en f.d. åklagare. Så det så!
Citera
2013-11-04, 19:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BlygdJonny
Har från väldigt trovärdiga och nära källor fått en händelseförlopp förklarat för mig, som på väldigt många och detaljerade punkter instämmer med inlägg #2970

Ett uppsåt alltså. Polisen har så ofantligt mycket på han samt vittnen så förvånar mig om det blir annat än livstid.
Citera
2013-11-04, 19:59
Moderator
Meijis avatar
Citat:

Varför ville han döda någon? Var det andeutdrivning el. dyl som var hans motiv?
Citera
2013-11-04, 20:00
Medlem
ReubenFlaggs avatar
Citat:

Särskilt intressant i den beskrivningen är ju följande...

Citat:
Nångång under dessa timmar(?) GM är med BO ska han även ha uttalat sig om något i stil med "Jag kommer åka in och aldrig komma ut, jag kan lika gärna ta livet av er". Lär väl vara ganska sent.

Vad menade GM egentligen? Som man redan nämnt i tråden talar ju detta för att GM redan vid denna tidpunkt gjort sig skyldigt till ett brott så grovt att han vet att det är kört och att han inget har att förlora längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in