2013-11-03, 00:19
Medlem
Wosps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Semester
Är iPad air lätt nog för att man ska orka hålla den fritt med en hand under en fem minuter eller mer?

Då inte alla är lika starka så föreslår jag att du besöker en butik för att stanna. Själv så tycker jag inte att min iPad 3 är "lätt" men inte heller tung. Dock så brukar jag aldrig behöva stå och hålla den med en hand speciellt ofta. Och av vad jag har hört så ska den upplevas som bra mycket lättare.
Citera
2013-11-04, 02:21
Medlem
När jag tänker efter så har jag inget större missnöje med ipad 3 förutom att den kan vara sjukt seg med 3+ flikar uppe samtidigt i chrome/safari. Hur är Air med flikar osv?
Citera
2013-11-04, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Semester
Är iPad air lätt nog för att man ska orka hålla den fritt med en hand under en fem minuter eller mer?

Den är ruskigt lätt, inga problem att hålla den med en hand en längre tid.
Jag har visserligen rätt stora händer men greppar den lätt mellan tummen och lill, ring och långfingret.

Som en stor smartphone , annars är den tillräckligt lätt för att man även ska orka hålla den med en hand i nederkanten.
Citera
2013-11-04, 10:44
Medlem
Är det någon som bytt från iPad 4 till iPad Air? Är det några större skillnader på Air än 4an?

Ska skaffa en padda nu, och fått ett bra erbjudande på en 4a så därför jag undrar :P
Citera
2013-11-04, 11:29
Medlem
mphummers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av starttherocket
Är det någon som bytt från iPad 4 till iPad Air? Är det några större skillnader på Air än 4an?

Ska skaffa en padda nu, och fått ett bra erbjudande på en 4a så därför jag undrar :P

Jag har faktiskt haft dom bredvid varandra och jämfört lite på jobbet och det är inte jättestor skillnad. Dock så är den ju extremt mycket snabbare på benchmarks än fyran så den är ju helt klart mer framtidssäker.

Så det är lite vad du känner för, men fyran kommer du ju kunna ha i ett par år innan den upplevs gammal. Själv sitter jag på ipad 3 så jag kommer nog att byta upp mig till en air. Men air ligger riktigt trevligt i handen och jag skulle starkt rekommendera den =)
Citera
2013-11-04, 11:49
Medlem
Wosps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dinler
När jag tänker efter så har jag inget större missnöje med ipad 3 förutom att den kan vara sjukt seg med 3+ flikar uppe samtidigt i chrome/safari. Hur är Air med flikar osv?

Jag har en iPad 3 och jag har aldrig märkt av det du pratar om. Nästan tvärt om, jag tycker aldrig att jag märker någon skillnad på farten oavsett hur många flikar/ program man har öppna.

Jag kör med safari.
Citera
2013-11-04, 18:03
Medlem
lingonsoppas avatar
Är det någon som har fått tag på ett Smart Cover till Air:en? Har varit runt hos flera butiker (inkl. lokala Machuset), men ingen har fått in dom än. Lite underligt då de fanns dag ett vid släppet av trean.
Citera
2013-11-04, 18:16
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lingonsoppa
Är det någon som har fått tag på ett Smart Cover till Air:en? Har varit runt hos flera butiker (inkl. lokala Machuset), men ingen har fått in dom än. Lite underligt då de fanns dag ett vid släppet av trean.

De finns på Apples egen sida. I Läder i olika färger, tycker att den skrikigt röda ser fin ut.

store.apple.com/se/product/MF051ZM/A/ipad-air-smart-case-svart?fnode=3b
Senast redigerad av perry2 2013-11-04 kl. 18:21.
Citera
2013-11-04, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
De finns på Apples egen sida. I Läder i olika färger, tycker att den skrikigt röda ser fin ut.

store.apple.com/se/product/MF051ZM/A/ipad-air-smart-case-svart?fnode=3b

Finns inte i Cover i läder till iPad Air, bara ”plastjox”. Case finns däremot i läder
Senast redigerad av Dr Tinnitus 2013-11-04 kl. 18:52.
Citera
2013-11-04, 21:49
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Finns inte i Cover i läder till iPad Air, bara ”plastjox”. Case finns däremot i läder

Det var väl Case jag länkade....
Citera
2013-11-05, 15:49
Medlem
Mikessons avatar
beställde ett smart case från macoteket i förrgår
Citera
2013-11-05, 23:50
Medlem
Är det någon som har koll på hur bra batteriet är till iPad Air? Håller det en hel dag utan problem?

Airees.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in