2013-11-04, 15:47
Medlem
Kexet65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moki
Men då kan du väl skriva det istället för att bara skriva ett påstående rakt ut, utan någon som helst grund och förvänta dig att folk ska tro på det. Ett par rader upp var det en annan person som påstod att hennes namn var ett helt annat och i intervjun med hennes pojkvän sades han ha sagt att hennes namn var Pia. Fanns inget i ditt inlägg som gjorde att man skulle tro på dig mer än någon annan. Många kommer med påståenden här på Flashback och vill man bygga upp ett förtroende är det bra om man lägger upp argument för sin sak.

Välkommen till Flashback förresten.

Tack för välkomnandet.
Jag ville bara delge vad jag vet eftersom jag själv har bott i Ljungsbro tidigare och eftersom jag passerar där rätt ofta - t ex idag då jag ville besöka platsen för att se alla lyktor och blommor och alla lappar som fanns skrivna på platsen.
Jag är i övrigt inte mycket för att spekulera. Men nu vet ni vad hon hette i alla fall. Sen om Eb*a som sagt är en förkortning av hennes riktiga förnamn faller ju också under min inställning att inte spekulera - typ.
Citera
2013-11-04, 15:49
Medlem
erroZs avatar
Om polisen vill lägga ihop pusselbitarna för att få en förståelse över händelseförloppet, som varför GM och brottsoffren var tillsammans i källaren innan morden skedde. Det bör väl inte vara något större problem att klargöra med tanke på att en av pojkarna som blev "kidnappade" överlevde och kan på så sätt berätta hans skildring.
Citera
2013-11-04, 15:49
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Om detta namn stämmer, så finns hon på bild här:
http://www2.praktikertjanst.se/9/leif-borg/Sidor/team/Team-rosbecker/

Skulle ju kunna stämma
P*a Di*n*r är född 1956
Citera
2013-11-04, 15:50
Medlem
Silliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daxman24
Drog sambon kniv mot negern innan eller efter att han börjar slå in på ungen och kvinnan?

Det här med kniv, det kan påverka rättegången hur mycket som helst ju!
Pojken hade redan misshandlats med järnrör innan KK hade tänkt ta fram kniven, men hann inte ta fram den innan han fick ett slag i huvudet av GM. Förmodligen efter kniv-händelsen blev KK's särbo slagen till döds.
Citera
2013-11-04, 15:51
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:

Jag tror att Du har träff där
Citera
2013-11-04, 15:52
Medlem
Kexet65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Är det inte ovanligt att man har med efternamn på denna typ av minneslappar?

Det stod även Tom*y G*stav*son på många lappar. Fanns även förstås lappar med bara förnamnen också. Ni behöver inte tro mig, men kom ihåg att ni misstrodde mig sen när namnen när publiceras och blir offentliga - för det blir dom ju tids nog. Förstår inte varför ni tror att jag skulle "hitta på" nåt sånt?
Måste väl finnas NÅGON mer här på Flashback som varit på platsen - om inte åk dit och titta själva!
Citera
Medlem
http://www.ratsit.se/19560104-P*a_M*rgre*_D*jn*r_Vastra_Frolunda/DOeW2nBElZpuXnrb40b1-FxVyCLIAIX2EiEsPfDK_vQ
Citera
Medlem
Citat:

Precis.
Om det är så att tidigare uttal här stämmer.
Att hon är från göteborg så finns 9 som uppgett pia som tilltalsnamn med det årtalet, enligt ratsit.
Och om hon är från en förort i göteborg, så blir det 3 kvar.
Så kanske....
Citera
2013-11-04, 15:54
Medlem
Kobolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Slutsatsen man kan dra är att om vi i Sverige haft en Three-strikes lagstiftning som i USA så hade detta brott aldrig ägt rum. Blåmannen hade då redan suttit på livstid.

Så i USA inträffar aldrig vansinnesdåd med dödlig utgång? Nästan var och varannan vecka är det ju nyheter om psykiskt störda människor som pangar ihjäl oskyldiga i det stora landet i väst. Three strikes-lagen har väldigt liten inverkan på det. Däremot finns det alldeles för många snattare som sitter inne på livstid. Det vill jag inte ha här i Sverige. Jag vill inte betala skatt som ska gå till att hålla en människa inlåst på livstid för att ha snattat en Snickers.

Detta brott hade förmodligen inte hänt heller om någon av de inblandade för en månad sen hade stannat upp i tre sekunder för att klia sig i röven.
Citera
2013-11-04, 15:56
Medlem
Silliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mmkap
http://www.ratsit.se/19560104-P*a_M*rgre*_D*jn*r_Vastra_Frolunda/DOeW2nBElZpuXnrb40b1-FxVyCLIAIX2EiEsPfDK_vQ
Rena gissningsleken på * ju, förnamnet förstår man ju men sen då?
Citera
2013-11-04, 15:57
Medlem
svennebabbians avatar
stackars KK man bara ryser när man tänker på det att se en APA stå och mata slag mot ett liggande fasttejpat barn med järnrör. Det kunde gå ännu mer illa KK kunde ha avlidit med av slaget från järnröret och även kanske han som kom över brorn.

nej nästa gång jag ser ett bråk på gatan utanför mitt hus så är det bara att ta fram 9,3x62 laddat med Norma Oryx och fråga vad som pågår
Citera
2013-11-04, 15:57
Medlem
Otsir63s avatar
Nu har Aftonbladet redigerat intervjun med KK och tagit bort ljudet där han säger sin särbos namn!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in