2013-11-04, 15:30
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kexet65
Den mördade kvinnan heter Eb*a David**son.
Vet inte om det framkommit här tidigare.......
Och hennes pojkvän har sinnesnärvaro att hitta på ett fingerat namn under intervjun som finns på AB?
Låter inte särskilt trovärdigt.
Citera
2013-11-04, 15:32
Medlem
Kexet65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moki
.....vilket gör det logiskt att hennes pojkvän kallade henne för Pia? Du får lägga upp mer fakta än så om du vill bli trodd.

Nu råkar jag ha varit på mordplatsen idag och det vore ju synnerligen mycket besynnerligt med en massa blommor samt minneslappar med detta namn på om det inte var så hon hette!
Eller hur?
Citera
2013-11-04, 15:34
Medlem
Minimois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
I PBR finns bara lagakraftvunna domar. Strafförelägganden som är godkända räknas som lagakraftvunna.

Jag vet. Linköpings/Göta-domen har vunnit laga kraft och finns med i ett färskt belastningsregister. Det gällde också hans ex, som flyttade till Linköping först med barnen. Sedan kom han efter dem, och då menar jag inte för att de gemensamt hade överenskommit om det. Hon var anledningen till valet av ny bostadsort. Han åtalades i Linköping för våldtäkt när hon var i nionde månaden, och en radda andra brott bl a mot barnen. Fortfarande oklart vad hovrätten gav. Tingsrätten ogillade våldtäktsåtalet (kunde ej bortse från hans förklaring att de gemensamt överenskommit om att sätta igång förlossningen genom samlag) men dömde honom för 5-6 andra brott. Målet är reggat som våldtäkt. Åklagaren överklagade.
Citera
2013-11-04, 15:36
Medlem
Daxman24s avatar
Drog sambon kniv mot negern innan eller efter att han börjar slå in på ungen och kvinnan?

Det här med kniv, det kan påverka rättegången hur mycket som helst ju!
Citera
2013-11-04, 15:36
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erk Swede
Jag brukar hävda att det är kulturen det beror på,men har fått så mycket på käften att jag börjar inse att det går inte enbart skylla på kultur.

I dessa diskussioner om ifall olika beteendemönster hos GM (denna eller i många andra fall), så finns det grund för att påstå att synsättet att människor styrs helt utifrån kultur istället för biologin är minst sagt svår att förena med en massa kunskap från seriös forskning, samt även när man ser på en hel del statistik. Men i grund och botten misstänker jag att feluppfattningen inte ligger i att anse att biologi inte har någon inverkan utöver kulturen, utan jag undrar om inte hela tanken att kultur i sig skulle på något sätt vara frikopplad från biologin är själva tankefelet.

Jag skrev lite mer om det i en spoiler som de intresserade kan ta del av, men som kanske av andra bedöms som off topic för ämnet. Jag håller själv med om att det inte specifikt handlar om nämnda fall och GM, men likväl berör den i hög grad de diskussioner som har förts om GM i det här fallet när det gäller tidigare och nuvarande beteendemönster:

Citera
2013-11-04, 15:37
Medlem
Citat:
Nu råkar jag ha varit på mordplatsen idag och det vore ju synnerligen mycket besynnerligt med en massa blommor samt minneslappar med detta namn på om det inte var så hon hette!
Eller hur?
Av de 8 i landet är ingen född 56
Citera
2013-11-04, 15:40
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shalifaally
Pia d*****
Jobbar inom vården. Tandvården.
Ej gift
Och bor i utkanten av gbg

Om detta namn stämmer, så finns hon på bild här:
http://www2.praktikertjanst.se/9/leif-borg/Sidor/team/Team-rosbecker/
Citera
2013-11-04, 15:40
Medlem
Kexet65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shalifaally
Av de 8 i landet är ingen född 56

Det kan ju möjligen vara så att hon kallades Eb*a men kanske hette typ Elisab*t eller dylikt.
Det framgick tyvärr inte på minneslapparna
Citera
2013-11-04, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stebeh
Som sagt! Det var en fastighet på tomten från början. Sen valde man att stycka av och bygga fler hus. 11 var ursprungshuset och dom 2 nya fick därför heta 11a och 11b.

Släpp det där nu !

Bekräftar. Åtminstone 11B är ett Eksjöhus från omkring millennieskiftet. Vet detta då jag själv var först med att bo i det, då det byggdes av en av mina föräldrar och dennes sambo. Det är en infart upp som tre hus delar på, 11 och så 11A och 11B. Vårat hus var inte det enda Eksjöhuset som byggdes i området kring Hällestadvägen vid den tiden, men om jag inte minns fel så är 11 det gula huset som inte var ett nyare bygge.

Däremot tycker jag att det är underligt att MGM och pojkarna kan ha tagit sig in i huset med tanke på hur nära 11A och 11B ligger. Såvida inte de två sistnämnda var tomma och ingen hemma där, så borde någon ha märkt det, tycker jag. Som jag minns så ligger dessa tre hus väldigt nära varandra.
Citera
Medlem
Citat:
Eller hur?

Men då kan du väl skriva det istället för att bara skriva ett påstående rakt ut, utan någon som helst grund och förvänta dig att folk ska tro på det. Ett par rader upp var det en annan person som påstod att hennes namn var ett helt annat och i intervjun med hennes pojkvän sades han ha sagt att hennes namn var Pia. Fanns inget i ditt inlägg som gjorde att man skulle tro på dig mer än någon annan. Många kommer med påståenden här på Flashback och vill man bygga upp ett förtroende är det bra om man lägger upp argument för sin sak.

Välkommen till Flashback förresten.
Citera
Bannlyst
Citat:
Eller hur?
Är det inte ovanligt att man har med efternamn på denna typ av minneslappar?
Citera
2013-11-04, 15:44
Bannlyst
Citat:
Det kan ju möjligen vara så att hon kallades Eb*a men kanske hette typ Elisab*t eller dylikt.
Det framgick tyvärr inte på minneslapparna
pia blir inte elisabeth eller ebba hur mycket du än vill
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in