2013-11-04, 12:48
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av at0m3n
Dou Dou som jag känner han är en extremt lojal person när det gällde para (jobba svart, betala vitt)
Han ställer upp för pojkarna och kritar loss lita godis, grabbarna förstår inte att pengarna skall tillbaka en vacker dag och tror att allt ordnar sig med tiden.

Han tar kontakt med dem och dem berättar att det inte finns några para, första handen blir inblandad och hotar dou dou som inte ser någon annan utväg än och slå sönder dem och gömma sig bakom lås och bom?!

Kanske kanske är det så eller

Kanske, kanske har du sniffat för mycket lim därborta i WT-paradiset Ljungsbro.
Citera
2013-11-04, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hebr
Han har nog en ganska begränsad yta att röra sig på, men jag betvivlar att han skulle ligga bältad.

Så i aftonbladets senaste artikel kan vi alltså läsa om hur en man har sett Tommy och hans kompis tillsammans med MGM utanför vittnets hus runt 23:50-tiden.
Är det någon med kunskap om området som kan avgöra avståndet mellan brottsplats och vittnets bostad?
Om man ska utgå från aftonbladets bild så bor vittnet på rosenbergsvägen.
Tar max 7-9min i gångtakt den vägen till brottsplats.
Citera
2013-11-04, 12:50
Medlem
Jag visste att det här med Cannabis skulle tas upp som trolig orsak till MGM:S beteende. Kunde tidigt se rubrikerna "Var påverkad av Cannabis under mordet". Det här är så tröttsamt.

Det är sant att cannabis inte är nyttigt för den som har anlag att drabbas av schizofreni men det är i största allmänhet inget bevis på att cannabis leder till Schizofreni. Om någon som dessutom har anlag för schizofeni röker cannabis och tillståndet utlöses så behöver inte Cannabis ses som orsaken, det kan lika gärna vara någonting annat. Schizofreni är en form av psykos som kan utlösas av helt andra orsaker. Jag jobbar inom vården och en av mina brukare fick Schizofreni för att hon flyttade hemifrån, förändring i vardagen med andra ord. Alkohol är däremot något som lättare utlöser Schizofreni.

Jag röker inte själv och har aldrig gjort men jag har många närstående som gör. Både i mitt arbetsliv och personliga liv har jag fått lära mig att Cannabis snarare ger en tvärtom effekt. Den person som rökar har varken ork eller lust att gå ut och slåss. Man föredrar helt enkelt att sitta hemma och titta på film eller att spela dator och/eller Tv-spel. Lugnare saker med andra ord.

Att det finns de som blir aggressiva av Cannabis är inte obegripligt men det ska inte ses som orsak till ett mord eller våldsbrott i övrigt. Alla människor tål inte Cannabis, precis som alla människor inte tål att dricka alkohol.

Får man en psykos av Cannabis så har man redan anlag för att få det. Det innebär att om inte Cannabis varit utlösande så hade något annat varit det.
Citera
2013-11-04, 12:51
Medlem
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Kanske, kanske har du sniffat för mycket lim därborta i WT-paradiset Ljungsbro.

im hehe, jaaaaaduuu som dou dou brukade säga, jaaaaduuu
Citera
2013-11-04, 12:52
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sillis
Det är väl självklart att advokaten kan vara jävig mot hans klient, det skulle möjligtvis vara om advokaten sedan tidigare försvarat samma klient i tidigare brottsmål.
Nej nej nej, däremot om han hade försvarat hans fru tidigare och hans fru nu vore brottsoffer. Man kan inte bli jävig gentemot klienten så länge man har uppdrag för klientens räkning och alltså inte tidigare företrätt någon annan som nu är inblandad i målet som motpart och som har en relation till nuvarande klient.

Krångligt det där.
Senast redigerad av Fettsugning 2013-11-04 kl. 13:02.
Citera
2013-11-04, 12:58
Medlem
Hebrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpelstiltskins
Jag visste att det här med Cannabis skulle tas upp som trolig orsak till MGM:S beteende. Kunde tidigt se rubrikerna "Var påverkad av Cannabis under mordet". Det här är så tröttsamt.

Det är sant att cannabis inte är nyttigt för den som har anlag att drabbas av schizofreni men det är i största allmänhet inget bevis på att cannabis leder till Schizofreni. Om någon som dessutom har anlag för schizofeni röker cannabis och tillståndet utlöses så behöver inte Cannabis ses som orsaken, det kan lika gärna vara någonting annat. Schizofreni är en form av psykos som kan utlösas av helt andra orsaker. Jag jobbar inom vården och en av mina brukare fick Schizofreni för att hon flyttade hemifrån, förändring i vardagen med andra ord. Alkohol är däremot något som lättare utlöser Schizofreni.

Jag röker inte själv och har aldrig gjort men jag har många närstående som gör. Både i mitt arbetsliv och personliga liv har jag fått lära mig att Cannabis snarare ger en tvärtom effekt. Den person som rökar har varken ork eller lust att gå ut och slåss. Man föredrar helt enkelt att sitta hemma och titta på film eller att spela dator och/eller Tv-spel. Lugnare saker med andra ord.

Att det finns de som blir aggressiva av Cannabis är inte obegripligt men det ska inte ses som orsak till ett mord eller våldsbrott i övrigt. Alla människor tål inte Cannabis, precis som alla människor inte tål att dricka alkohol.

Får man en psykos av Cannabis så har man redan anlag för att få det. Det innebär att om inte Cannabis varit utlösande så hade något annat varit det.

Jag har aldrig varit inställd på att MGM har gjort det här brottet under påverkan av cannabis, däremot så har det pratats i tråden om eventuell drogförsäljning från MGM's sida och det är väl snarare där som cannabis har diskuterats.

Om vi diskuterar eventuella droger i GM's omlopp under tiden som brottet begicks så tror jag snarare på diverse flödder såsom (roppar, xanor, valium) + alkohol, alternativt någon RC-hallucinogen eller svampar kombinerat med ett trasigt psyke. Sen AAS på det här.

Om han hade droger i blodet eller inte vid tillfället kommer att komma fram.
Citera
2013-11-04, 13:01
Medlem
Citat:
Jag har aldrig varit inställd på att MGM har gjort det här brottet under påverkan av cannabis, däremot så har det pratats i tråden om eventuell drogförsäljning från MGM's sida och det är väl snarare där som cannabis har diskuterats.

Om vi diskuterar eventuella droger i GM's omlopp under tiden som brottet begicks så tror jag snarare på diverse flödder såsom (roppar, xanor, valium) + alkohol, alternativt någon RC-hallucinogen eller svampar kombinerat med ett trasigt psyke. Sen AAS på det här.

Det var inte riktigt ditt inlägg jag vände mig till. Såg bland annat att någon pratade om att han/hon själv blev aggressiv av Cannabis vilket inte har med MGM:s dåd att göra.
Citera
2013-11-04, 13:04
Medlem
LucioFontanas avatar
Vad vi har här är bara en patetisk egoistisk psykopat med några slags popstjärne/kändisdrömmar som så många andra talanglösa nollor i dagens mediaklimat. Människor tror på kändiskapet i sig själv. Vad man än gör så spelar det ingen roll bara man blir känd. Så han är ju inte mycket sjukare än Bodström. Vilket talar för att han blir dömd till fängelse på livstid och kommer betraktas som tillräknelig. Så vad fan ska han säga, annat än: -Det va inte jag. Han kan ju inte säga att han ville bli känd och erhålla lite respekt eller ingjuta skräck i andra människor. Respekt som han aldrig fått av någon människa, och i stundens hetta i sin förtvivlan över att vara en värdelös nolla, så hade han inte en konsekvensanalys klart för sig. Detta leder till att han kommer inte ut under återstoden av sitt liv. Med all rätt. Men det är samhället som föder såna sjuka ideal när vissa kommer undan med vad som helst och får beröm för idiotiska saker som borde ge fängelse istället för berömmelse.
Citera
2013-11-04, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hichcrook
Den andra BO2 kvinnan är från Linköping men hennes sambo är från åtvb, hon har en kusin + att hennes 2 söner bor i åtvb. Det vad jag tror är rätt kvinna kan har fel.

Fel
Citera
2013-11-04, 13:13
Medlem
stpungens avatar
Citat:

Såna som han har väl alltid div droger i blodet. om det dessutom stämmer att han (34 år) säljer droger till 14-15 åringar på skolorna i trakten har han i mina ögon inget människovärde,,,psykfall eller ej....
Citera
2013-11-04, 13:15
Medlem
Hebrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stpungen
Såna som han har väl alltid div droger i blodet. om det dessutom stämmer att han (34 år) säljer droger till 14-15 åringar på skolorna i trakten har han i mina ögon inget människovärde,,,psykfall eller ej....

Att hans mänskliga värde är likgiltigt med en påse bajs är vi nog överens om båda två.
Citera
2013-11-04, 13:16
Medlem
Hebrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smartphone
Fel

Du kan släppa den här tråden om du ständigt bara tänker återkomma för att svara "Nej" och "Fel".

Vi klarar oss utan dina slutsatser. Vi kommer få reda på vem som är den döda kvinnan ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in