2013-11-04, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Fast stämmer det där? Enligt pressen hade pojkarna varnat paret som kom ner i källaren (då kan de inte varit tejpade för mun och ögon) samt att de träffade på GM på bussen hem.

Pressen ja...

Pojkarna var tejpade för ansiktet, ganska rejält.

Paret i villan vaknade av att fönstret krossades och trodde det var deras son som råkat ha sönder något då han under kvällen/natten varit på fest.

I trappen upp till huvudvåningen möts dem av GM i full fart med ett järnrör i handen.

Hur dem träffades nämner jag i tidigare inlägg.
Citera
2013-11-04, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Fast stämmer det där? Enligt pressen hade pojkarna varnat paret som kom ner i källaren (då kan de inte varit tejpade för mun och ögon) samt att de träffade på GM på bussen hem.

Av någon anledning litar jag faktiskt mer på det jag läser på Flashback än "bruset" i MSM.

Hela den här historien är totalsnurrig, helt utan logik. Jag har läst det som qetal skrivit i den här tråden. I början trodde jag inte berättelsen. Men efter att ha läst det som qetal skrivit i de senare inläggen börjar jag få en känsla av att det är ungefär så det kan ha gått till.

Avslutningvis: Mina tankar går till brottsoffren, anhöriga och alla de andra i Ljungsbro. Och också till de poliser som har en tung uppgift med reda upp allt det som har hänt.
Citera
2013-11-04, 01:49
Medlem
Hebrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av usb3
Btw, om man råkar bo i linköping. Är det fritt fram att knalla dit på häktningsförhandlingen och titta?

Jag är inte rätt man att fråga, tyvärr. Men jag har svårt att tro att vem som helst får knalla in och lyssna. Antagligen för att hålla media borta men kanske även ilskna familjemedlemmar osv.

Citat:
Ursprungligen postat av Hestapo
Är det någon som vet om säkerheten är lika hög på psyk som i häktet, tänker på självmordsrisk mest?

I det senaste mordbrännarfallet (Pappan som brände sina barn.) så placerades väl den misstänkte på rättspsyk där han hade övervakning dygnet runt just av den anledning att man var rädd att han skulle försöka begå självmord, så att MGM skulle lyckas ta slut på sig själv inne på rättspsyk har jag väldigt svårt att tro.

Men om säkerheten är lika hög som i häktet vågar jag inte svara på, men när det kommer till rättspsyk så anpassar dom ju självklart övervakning beroende på vem som skall övervakas.
Citera
2013-11-04, 01:50
Medlem
K1NGQONGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hestapo
Är det någon som vet om säkerheten är lika hög på psyk som i häktet, tänker på självmordsrisk mest?
Han lär ha ett såkallat 100% VAK. Ska krävas mycket för att han skulle lyckas med det, just nu.
Citera
2013-11-04, 01:50
Medlem
Europes avatar
Känns som tråden står och stampar lite med en massa motstridiga påståenden, varav ingen går att verifiera. Ovanligt med så många inlägg, men att inte ens alla BO har blivit identifierade. Nåja, kanske framkommer det något mer konkret imorgon.
Citera
2013-11-04, 02:07
Medlem
Hestapos avatar
När det gäller häktningsförhandlingarna senare idag kan det vara risk för att dessa sker bakom lyckta dörrar.

"I Sverige gäller principen att rättegångsförhandlingar är offentliga (2 kap. 11 § Regeringsformen). Det finns dock undantag från denna huvudregel. En domstol kan bestämma att en förhandling ska hållas inom stängda dörrar. Det innebär att allmänheten och andra som inte är direkt personligt berörda inte får vara närvarande i rättssalen."
http://jureka.net/Jureka/jurisprudence.asp?Id=196

Undrar om GM kommer delta överhuvudtaget i det inledande skedet, han mår säkert inte bättre?
Citera
2013-11-04, 02:11
Medlem
Minimois avatar
Om det 34-åriga vittnet är rätt citerat så verkar det utifrån hans uppgifter som om mannen och de två pojkarna umgicks frivilligt redan före midnatt. De signalerade iallafall inget hjälpbehov när han talade med "gruppen".

Citat:
Han berättar att han reagerade på att pojkarna såg mycket yngre ut än mannen.

– De såg jätteunga ut, jag kände igen en av dem lite grann.

När de passerade var klockan omkring 23.50 – ungefär två timmar innan en av pojkarna och en kvinna misstänks ha slagits ihjäl av 33-åringen.

– Jag vet exakt klockslag för jag ringde en kompis precis efteråt, säger han.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17777076.ab
Citera
2013-11-04, 02:21
Medlem
FractalDimensions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quetal
Han/Dem hade ingen jävla skuld.

Detta är ett rent psykopatdåd.

Mmmm... Visst...
"Pojkarna" var inte alls kända langare i trakten heller.

Det är inget psykopatdåd. Det är en tragisk händelse, för både GM (MGM), BO, deras anhöriga och familj.
När hela fem personer berättar samma historia för mig om pojkarna och MGM så har jag min bild klar för mig. Om den stämmer eller ej, vet jag inte - däremot så ser jag en gemensam nämnare i dessa rykten: nämligen att det handlade om en skuld som en av pojkarna hade till MGM och anledningen till att han var hemma hos dom övht.
Citera
2013-11-04, 02:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FractalDimension

Mmmm... Visst...
"Pojkarna" var inte alls kända langare i trakten heller.

Det är inget psykopatdåd. Det är en tragisk händelse, för både GM (MGM), BO, deras anhöriga och familj.
När hela fem personer berättar samma historia för mig om pojkarna och MGM så har jag min bild klar för mig. Om den stämmer eller ej, vet jag inte - däremot så ser jag en gemensam nämnare i dessa rykten: nämligen att det handlade om en skuld som en av pojkarna hade till MGM och anledningen till att han var hemma hos dom övht.

Dessa pojkar är/var inga kända langare. Dom hade ingen skuld.

Som jag skrivit tidigare så var mannen inte hotfull när de först stötte på varandra. Utan ska då bara ha sagt att han behövde hänga med grabbarna lite.
Citera
2013-11-04, 02:30
Medlem
Nu har jag inte läst alla inlägg så jag vet inte huruvida en fastställning har skett kring polisens beslut om att kalla det en "särskild händelse". Det känns dock som att det fokuseras allt för mycket att det har med den avlidne kvinnan att göra. Förmodligen har polisen gjort en snabb avvägning att det fanns möjlighet att de inte haffat rätt GM (av vad jag har läst fick de inte ut så mycket av den gripne mannen) och därmed gått ut med den "särskilda händelsen" för att varna om en potentiellt fritt härjande galning i trakten.
Citera
2013-11-04, 02:58
Medlem
Hichcrooks avatar
Den andra BO2 kvinnan är från Linköping men hennes sambo är från åtvb, hon har en kusin + att hennes 2 söner bor i åtvb. Det vad jag tror är rätt kvinna kan har fel.
Citera
2013-11-04, 02:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av quetal
Dessa pojkar är/var inga kända langare. Dom hade ingen skuld.

Som jag skrivit tidigare så var mannen inte hotfull när de först stötte på varandra. Utan ska då bara ha sagt att han behövde hänga med grabbarna lite.

Det skrev du inte först. Du "glömde" den biten. Jag tror inte ett skit på att de här pojkarna är helt oskyldiga. Förmodligen var de ute och letade lämpliga inbrottsobjekt tillsammans, sen gick saker och ting snett. Jävligt snett. För jävla tragiskt att två skulle behöva dö, men sluta påstå att pojkarna var helt oskyldiga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in