2013-11-04, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Ja det är svårt att veta. Jag försöker bara få en bild av händelsen vilket verkar vara omöjligt.

Tack. Jag blir inte riktigt klok på familjesituationen.
Är det sant att brodern dog av en överdos? Var finns mamman?
Tog det inte väldigt lång tid att få tag på mamman? Varför nämner inte mostern mamman alls?
Jag skulle vilja veta hur dessa små grabbar hade det. Hur mådde de?

Ja, TG:s bror dog 2011. Om det var av en överdos vet jag inte men det finns ju andra här inne som bekräftat.

TG:s mamma bor i Skäggetorp. Vart hans pappa bor vet jag inte. Men TG bodde iallafall inte hos honom.
Han bodde alltså mest hos sin moster ute i Ljungsbro. TG har nog inte haft den lättaste uppväxten.
Citera
2013-11-04, 11:28
Medlem
Silliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Det kan inte uppstå någon jävsituation mellan den åtalade och hans biträde.
Om Bodströms syrra skulle vara åklagare eller domare vore värre, men då skulle hon få flytta på sig och inte advokaten.
Det är väl självklart att advokaten kan vara jävig mot hans klient, det skulle möjligtvis vara om advokaten sedan tidigare försvarat samma klient i tidigare brottsmål.
Citera
2013-11-04, 11:31
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quetal
TG har nog inte haft den lättaste uppväxten.
Om grabbarna självmant umgick med en dubbelt så gammal anabolstinn blåman så kan man nog ganska säkert dra slutsatsen att dom inte var några curlade medelklassbarn iallafall.
Citera
2013-11-04, 11:31
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Kan försöka dra en sammanfattning av det jag fått höra/berättat för mig.

VR och TG ska ha uppehållit sig på ett dagis under kvällen tillsammans med andra kompisar.
Efter att flera av kompisarna drar hem, vet ej vilken tid, är förutom VR och TG även KT kvar vid dagiset.

Plötsligt ska GM dykt upp och börjat snacka med grabbarna. Han ska ha sagt nått i stil med att han behövde hänga med grabbarna.

Grabbarna påpekar att de är påväg hem och GM bestämmer sig för att slå följe med dem. (Oklart om vad han sagt/säger under denna tid och hur han beter sig osv)

Grabbarna och GM följer KT hem till hans port. Någon gång efter detta ska GM blivit mer hårdhänt med grabbarna och vägrat släppa de ifrån sig.

De går runt i olika områden i Ljungsbro och stöter efter ett tag ihop med en man som börjar tjafsa med GM.(Oklart om vad det tjaffsar om men GM och mannen verkar känna varann). Denna man borde väl polisen vara ganska angelägen att få tag på om de nu inte redan gjort det.

Detta händer i någonstans i ett område/kvarter bakom hemköp i Ljungsbro. VId tjaffset med med mannen tvingars GM släppa taget om BO som då börjar röra sig från platsen. GM ser efter ett tag att BO avlägsnat sig och springer ikapp dom. GM ska enligt uppgift varit jävligt snabb. (Troligt med tanke på GM:s tidigare fotbollskarriär)

Nu ska mannen tagit hårdare tag om grabbarna. Med ett huvud under vardera arm och börjat gå mot Nya Strömsbron och området på andra sidan strömmen. Här någongång ska GM uppgett att han var törstig (tror jag, kan varit senare) och sagt att de ska gå hem till någon av BO.

BO vägrar att gå hem till någon av sig.

Det nästa jag vet är att de står på vägen ovanför den gula villan, en bit upp sett från själva mordplatsen. Här ska det uppstått tjafs mellan GM och BO. GM ska då ha bett ena BO att skada den andra BO med någon form av gatsten.

När BO vägra göra detta tar GM själv upp stenen men han använder den aldrig för att skada någon av BO.

Istället släpar GM med sig båda BO ner till den gula villan. På en bänk på garageuppfarten hittar GM järnröret och silvertejpen och lyckas på något sätt tejpa båda två. Möjligen under hot med järnröret.

GM ska sedan ha krossat rutan in till källarvåningen och gått in samt slängt in båda BO.
GM går sedan uppför en trapp som leder till huvudvåningen där paret i villan sover. Sonen i huset var inte hemma vid detta tillfälle men jag tror dotten var.

Detta ska vara anldeningen till att paret inte anade oråd direkt utan trodde det var sonen, JB, som kommit hem. Han har under kvällen och natten varit på fest så deras första tanke var väl att JB blivit lite för full och råkat krossa en ruta i fyllan och villan.

Jag tror då Frun i huset går mot trappen för att kolla vad som händer. Hon möter då GM med järnröret i högsta hugg och får ta emot ett slag från denna.

Vad som händer sen är jag inte helt säker på men på något sätt lyckas det mota ner GM i källaren som sedemera flyr med ena BO, TG, ut där dom kom in. VR blir kvar i källaren.

GM sliter med sig TG ett 50 tal meter nerför gatan och ner i ett dike. Snett över gatan får då det äldre paret syn på GM och TG ifrån sitt hus och går ut för att hjälpa TG. Det uppstår tumult och TG samt Kvinnan dör medans mannen blir skadad.

En kort tid senare anländer polisen och lite senare grips GM under strömsbron.

Nångång under dessa timmar(?) GM är med BO ska han även ha uttalat sig om något i stil med "Jag kommer åka in och aldrig komma ut, jag kan lika gärna ta livet av er". Lär väl vara ganska sent.

Börjar bli riktigt seg i huvudet nu så återkommer imorn med tankar och funderingar, Finns så mycket oklarheter och ev mera info.

Wow, snacka om insider info. Om detta stämmer har du totalt förstört för polisen och åklagare.
Citera
2013-11-04, 11:35
Medlem
Jag tror att GM var ute efter att hitta mordoffer, så han lurade med pojkarna. Lätta offer, inte svåra att övertala.
Citera
2013-11-04, 11:35
Medlem
Citat:
"Jag kommer åka in och aldrig komma ut, jag kan lika gärna ta livet av er"

Där åkte väl rubriceringen dråp ut genom dörren?

Edit: Med tanke på det uttalandet så kanske det kan finnas andra offer? Därav polisens massiva insats för att söka. Känns som han redan innan mördat någon och vetat om att det kommer gå åt skogen.
Senast redigerad av kingbengan 2013-11-04 kl. 11:37.
Citera
2013-11-04, 11:37
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ja, TG:s bror dog 2011. Om det var av en överdos vet jag inte men det finns ju andra här inne som bekräftat.

TG:s mamma bor i Skäggetorp. Vart hans pappa bor vet jag inte. Men TG bodde iallafall inte hos honom.
Han bodde alltså mest hos sin moster ute i Ljungsbro. TG har nog inte haft den lättaste uppväxten.

Tack. Det känns otroligt sorgligt om TGs korta liv varit problematisk. Oavsett vad pojkarna gjorde har de ingen skuld i det som hände men det kan vara lättare att få en bild om man vet hur det var för dem. Det verkar som att det döljs mycket i det här och det hjälper inte polisen. Om GM är så sjuk som det verkar får han rättspsykiatrisk vård, i annat fall livstid.
Citera
2013-11-04, 11:37
Medlem
Hedobald.Braxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Jag kanske var oklar, tänkte på hur långt det tar att t.ex. gå till BP från platsen han såg dom.

Det tar 11 minuter (enl. hitta.se) att gå till Hällestadsvägen 11 från Jakobslundsvägen 8.
J.8 ligger mer centralt.

De måste ha gjort något annat efter det att vittnet såg dem.
Citera
2013-11-04, 11:40
Medlem
Grymt123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Wow, snacka om insider info. Om detta stämmer har du totalt förstört för polisen och åklagare.
Hur menar du då?

Det han skriver är troligtvis rätt till 99% och det är det som det pratas om i samhället just nu. Hur gan det förstöra för polis och åklagare?
Citera
2013-11-04, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Måst vara kvinnan som är orsak till pådraget och att locket är på. Hon måste vara om inte känd så i varje fall en hög befattningshavare.

Nej
Citera
2013-11-04, 11:43
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Skojar du?
Det är bara användare själva som intalar sig det. Användande av cannabis kan leda till psykoser (ändrad verklighetsuppfattning).

Sluta försöka kasta skit över att cannabis skulle vara något här.. det finns ingen chans att han har rökt för att sen möblera om huvudena på GMs. Skiter i om du säger "det har visst hänt" och sen säga att folk har slängt sig framför tåget för dom nydligen rökte.

En krigsskadad idiot är vad det handlar om. Sprit och steorider får en att flippa och det är ett faktum.
Citera
2013-11-04, 11:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Så kan det vara, men man blir ju inte ... galen ... av att röka Cannabis, isåfall måste det vara någon annan drog.
Citat:
Skojar du? Det är bara användare själva som intalar sig det. Användande av cannabis kan leda till psykoser (ändrad verklighetsuppfattning).
En släkting till en kompis fick en snetändning när han rökte hasch och trodde han var en demon. De var tvungna att tillkalla polis eftersom han var rätt oregerlig. Men jag vet inte hur ofta det sker att från det gå till att bli mördare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in