2013-11-04, 10:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av icecoldice
Det verkar som advokaten försöker pådyvla oss fallintresserade och använda journalistkåren till att begränsa skador och öppna för alternativa händelseförlopp med FS inblandad. Olycka och brott mot griftefriden kommer säkert på tapeten.

Visst vore det bra om journalister skrev mycket om rastplatsen. Någon kanske kan göra sig till känna och styrka det LJ såg ?

Är det en Kaffeman, eller en baneman ?
Citera
2013-11-04, 10:35
Medlem
Flashbackministerns avatar
Om FS är smart erkänner han Brott mot griftefriden och får ett års fängelse... men han är inte smart och nekar och blir säkert dömd för mord till livstid...
Citera
2013-11-04, 11:08
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konservatic
Ja så var det, kikade i fup o fs nekade notoriskt till detta !
Funderar på om någon langare kan ha lagt cannabis i busken som fs hade beställt , jag tror att mordet är penga/drog/bostads-relaterat i vilket fall och även mycket svartsjuka

Jag har så otroligt svårt att förstå varför FS skulle ta livet av den (då) enda livboj han hade. Han hade tak över huvudet och mat för dagen. Han hade haft a-kassa men fick socialbidrag.

Han dödade förresten inte Marinas katter. Vad hände med dom? Blev dom omplacerade, jag minns inte?
Citera
2013-11-04, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Jag har så otroligt svårt att förstå varför FS skulle ta livet av den (då) enda livboj han hade. Han hade tak över huvudet och mat för dagen. Han hade haft a-kassa men fick socialbidrag.

Han dödade förresten inte Marinas katter. Vad hände med dom? Blev dom omplacerade, jag minns inte?

Det är väl precis där du sätter fingret på problemet, den livbojen som hade gett han taket över huvudet och maten för dagen, hade nu bestämt sig att nu fick det vara slut.
Vem vet, hon kanske gick i hemlighet i terapi för att få kraft att göra sig av med han, och bli en starkare person igen efter han brytit ner henne successivt.

Han tyckte att han hade gjort så jävla mycket för henne, hjälp redigera bilder, pysslat i trädgården, och nu skulle han förlora allt det där som gjorde att han kunde driva omkring utan att behöva göra någon större insats.
Han kände att hon började få övertaget över han, hon blev starkare, sökte nya lösningar genom att försöka träffa nya män, det kanske var hennes lösning.

Gränsen var nådd, botten började visa sig där nere på djupet.

Jag vet inte, hur länge hade du orkat med och dragits med ditt ex i hushållet?
1år?
2?
Citera
2013-11-04, 11:30
Medlem
Citat:

En snabb genomläsning av FUP:en visar på en mycket trasig människa, med bland annat tidigt drogberoende, lättkränkt och höggradigt manipulativ.

HÄR hade mordoffret ALL social makt och ville bli av med honom: pengar, jobb, ägde bostaden osv.

Behövs ingen Sherlock för att se att detta inte kunde fortgå utan att något hemskt hände.

Och det gjorde det.

Men är ju riktigt, Marinas katter dödade han inte. Men bara att man behöver påpeka det säger "några ton" om vilken person det här handlar om.
Citera
2013-11-04, 11:31
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:

Det troliga är att livbojen togs bort. Marina fick nog och bad honom att flytta omgående.
Citera
2013-11-04, 11:36
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konfidentiellt
Det är väl precis där du sätter fingret på problemet, den livbojen som hade gett han taket över huvudet och maten för dagen, hade nu bestämt sig att nu fick det vara slut.
Vem vet, hon kanske gick i hemlighet i terapi för att få kraft att göra sig av med han, och bli en starkare person igen efter han brytit ner henne successivt.

Han tyckte att han hade gjort så jävla mycket för henne, hjälp redigera bilder, pysslat i trädgården, och nu skulle han förlora allt det där som gjorde att han kunde driva omkring utan att behöva göra någon större insats.
Han kände att hon började få övertaget över han, hon blev starkare, sökte nya lösningar genom att försöka träffa nya män, det kanske var hennes lösning.

Gränsen var nådd, botten började visa sig där nere på djupet.

Jag vet inte, hur länge hade du orkat med och dragits med ditt ex i hushållet?
1år?
2?

Hur länge jag skulle orkat med mitt x vet jag inte, beror väl på hur själva uppbrottet såg ut antar jag.

Som jag förstått det var FS införstådd med att M dejtade andra män, samt att hon gjort det ett tag. Hon beskrivs som gladare av familj och vänner sista tiden i livet. Ett kaotiskt boende med bråk och konflikter med den man delar sitt tak med borde få henne i en helt annan sinnesstämning?
Citera
2013-11-04, 11:37
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Renasanningen
En snabb genomläsning av FUP:en visar på en mycket trasig människa, med bland annat tidigt drogberoende, lättkränkt och höggradigt manipulativ.

HÄR hade mordoffret ALL social makt och ville bli av med honom: pengar, jobb, ägde bostaden osv.

Behövs ingen Sherlock för att se att detta inte kunde fortgå utan att något hemskt hände.

Och det gjorde det.

Men är ju riktigt, Marinas katter dödade han inte. Men bara att man behöver påpeka det säger "några ton" om vilken person det här handlar om.

Jag förstår inte vad du menar med sista meningen?
Citera
2013-11-04, 11:41
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Det troliga är att livbojen togs bort. Marina fick nog och bad honom att flytta omgående.

Gjorde hon det? Bad honom flytta omgående? En syster vittnade väl om att FS aktivt sökte bostad men att MJ tyckte det var bra att ha FS där?

Men visst, dom kan ju haft ett bråk som bara dom hörde, där Marina bad honom dra.
Citera
2013-11-04, 11:56
Medlem
Citat:
Hur länge jag skulle orkat med mitt x vet jag inte, beror väl på hur själva uppbrottet såg ut antar jag.

Som jag förstått det var FS införstådd med att M dejtade andra män, samt att hon gjort det ett tag. Hon beskrivs som gladare av familj och vänner sista tiden i livet. Ett kaotiskt boende med bråk och konflikter med den man delar sitt tak med borde få henne i en helt annan sinnesstämning?

Precis hon började att må bättre, få styrkan och kraften att bli av med han, hon såg slutet på något som tryckt ner henne. Hon ville skiljas som vänner utan problem och fixade en vad hon trodde skulle bli en bra födelsedag, tyvärr blev det inte så.
Citera
2013-11-04, 12:15
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Man kan inte börja med att sammanväga indicier, för att sedan gå in och värdera enstaka bevis.

Jag kan säga så här, OM man kan bevisa att M mördades natten mellan 27-28e, så kan man ifrågasätta FS utsagor såsom lögner och efterbrottsbeteenden, SMS och andra vittnen. Sammanvägt. Då bör FS dömas för något.

Den enda som kan visa detta är LJ.

Kan man inte visa detta, spelar det ingen roll hur mycket man sammanväger, då det finns otvetydiga bevis som talar för att FS talar sanning och att M levde.

Det blir en rafflande rättegång, sanna mina ord, och allt har inte sett dagens ljus ännu
Tror du rätten bryr sig i vilken ordning indicier/bevis kommer i en förhandling? Jösses, du är tappad.
Citera
2013-11-04, 12:16
Medlem
Citat:
Jag förstår inte vad du menar med sista meningen?

Den här meningen? Men bara att man behöver påpeka det säger "några ton" om vilken person det här handlar om.

ATT man ens behöver påpeka att VISSA KATTER "fick leva", till skillnad från dem han så tydligt dödade, enligt FUP, säger MYCKET om PERSONEN. De som ägnar sig åt att döda oskyldiga husdjur är kända för att vara kapabla till mycket annat också.

I grunden rör det sig om en förfärande brist på empati.

Men är alltså emotionellt handikappad på ett mycket allvarligt sätt, som t.ex. psykopater är...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in