2013-11-04, 09:30
Medlem
babalinas avatar
Nedboy, Jag förklarade ju precis för dig att om hon nu legat på sjukhus i koma så skulle polisen fått reda på det! Och samma sak gäller om hon nu skulle blivit kidnappad som du antydde tidigare.. Hon skulle inte ha blivit åtalad om hon nu hade legat i koma, det fattar du väl själv??
Senast redigerad av babalina 2013-11-04 kl. 09:36.
Citera
2013-11-04, 09:38
Medlem
babalinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Interista10
Ganska säker på vem det är. Vet en tjej som pundar väldigt mycket och har/hade en hund.
Första jag kom o tänka på när jag läste artikeln.

Gick in på ratsit för att kolla ålder då jag var osäker, exakt 22 år.
Kommer ej hänga ut av diverse skäl, främst för att jag inte kan veta med säkerthet.

Enda jag kan skriva är att om det är den tjej jag tänker på så bor hon i guldheden, när hon inte är på vårdhem eller anstalt.

Kan du inte skicka namnet i ett pm så kan jag försöka kolla upp det lite närmare?
Citera
2013-11-04, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Interista10
Ganska säker på vem det är.
Enda jag kan skriva är att om det är den tjej jag tänker på så bor hon i guldheden, när hon inte är på vårdhem eller anstalt.

http://kartor.eniro.se/query?what=maps&search_word=&geo_area=dimv%C3%A4de rsgatan+16&from=

Citera
2013-11-04, 10:40
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LibertasEtJustitia
Jag hoppas och antar att du aldrig har haft något husdjur, annars är du en sann psykopat.

Hundar har känslor, hundar känner smärta. Vad skiljer en hund från ett barn?

Är det någonting som är perverst så är det vissa människors uppfattning om att en människa är så mycket mer värd än ett djur bara för att man råkar vara en människa.

Så du jämför fullt ut Anders Eklund med denna kvinna? Du verkar ha större vurm för hundar än om människor. En man tyckte hans hund Blondi var mer värd än de 20 miljoner människor han sände in i döden. Du kanske tillhöra samma gruppering? Smarta är ni inte.
Citera
2013-11-04, 10:52
Medlem
Lazyboness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Så du jämför fullt ut Anders Eklund med denna kvinna? Du verkar ha större vurm för hundar än om människor. En man tyckte hans hund Blondi var mer värd än de 20 miljoner människor han sände in i döden. Du kanske tillhöra samma gruppering? Smarta är ni inte.
Godwins lag säger hej och ber dig förbättra dina jämförelser.
Citera
2013-11-04, 11:01
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LibertasEtJustitia
Jag hoppas och antar att du aldrig har haft något husdjur, annars är du en sann psykopat.

Hundar har känslor, hundar känner smärta. Vad skiljer en hund från ett barn?

Är det någonting som är perverst så är det vissa människors uppfattning om att en människa är så mycket mer värd än ett djur bara för att man råkar vara en människa.
Vad skiljer en hund från ett barn?
Hur störd är man inte om man ställer en sådan fråga...
Citera
2013-11-04, 11:15
Medlem
Inget namn på 22 åringen?
Citera
2013-11-04, 11:19
Medlem
Hagganss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vaniljkex
Enligt ledtrådar tidigare i tråden så tror jag att det är denna person det handlar om:
http://www.ratsit.se/19910602-S*ndra_Therese_Sundbl*d_Goteborg/Rz5-JpkK1v2Le0iuQT1XeI0XYWUwDNmFS-V1tT4KwC0

*=a
Citera
2013-11-04, 11:21
Medlem
Madame Zs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vaniljkex

Se inlägg #51. Then do the math på t.ex. ratsit...
Vanligtvis pålitlig källa.......
Citera
2013-11-04, 11:23
Medlem
Hagganss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madame Z
Se inlägg #51. Then do the math på t.ex. ratsit...
Vanligtvis pålitlig källa.......
Titta i inlägget ovanför ditt.
Citera
2013-11-04, 11:25
Medlem
Åtalet B 13559-13 i Göteborgs Tingsrätt.

Citat:
Gärning
Sundb*** har utsatt sin hund Diesel för lidande utan att det fanns godtagbara skäl. Det hände den 11 februari-18 mars 2013 på Memoa*gatan i Göteborg. Sundb*** har under aktuell brottstid lämnat sin hund Diesel ensam i en lägenhet utan, i vart fall ej tillräcklig, tillgång till foder och vatten vilket medfört att hunden blivit utmärglad och kraftigt uttorkad samt även ådragit sig kraftig ögoninflammation och blödningar i munnens slemhinna vilket lett till att hunden tvingats avlivas vid ankomst till djursjukhus.

Sundb*** begick gärningen med uppsåt eller av oaktsamhet.
Citera
2013-11-04, 11:33
Medlem
Förundersökning B 13559-13 i Göteborgs Tingsrätt.

Citat:
Han såg ut som han gjorde därför att jag åkte till utlandet. Jag hade pratat med en kompis som skulle passa hunden. Han hade mina lägenhetsnycklar. Jag hade lämnat dem i hans brevlåda 2-3 timmar innan jag åkte. Jag ringde innan men han var inte hemma och kunde ta emot dem själv i handen. Han sa till mig att jag skulle lägga dem i hans brevlåda och att han skulle hämta Diesel när han kom hem.

Han skulle ta hand om Diesel i tre-fyra veckor.

Vi hamnade sedan i ett bråk. Han svarade inte när jag ringde honom från utlandet efter det. Han skrev bara i ett meddelande att "Diesel mår bra, det är inga problem med honom. Han hade även Diesel i sin lägenhet". Jag antog att allt var som det skulle med Diesel. När jag kom hem så hade han fortfarande mina nycklar. Jag hade bara en nyckel till lägenheten, han hade dem så jag hämtade mina nycklar hos honom när jag kom hem samma dag. När jag kom hem till min lägenhet så hittade jag Diesel i det skick han var. Det såg ut som hej kom och hjälp mig i lägenheten.

Jag ringde honom och han kom till min lägenhet. Han sa sedan att det är inte var hans skyldighet att ta hand om min hund. Han hotade mig med att han skulle anmäla mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in