2013-11-04, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av undici
Förundersökning B 13559-13 i Göteborgs Tingsrätt.

Men de där stämmer ju inte? Hon var inte ens med när de öppnade lägenheten ju enligt förundersökningsprotokollet... Facebook konversationen motbevisar också det.
Den här jävla kärringen borde fan få lida, jag fattar inte.. ville bara spy nr jag såg bilderna på den stackars hunden
Citera
2013-11-04, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celica89
Men de där stämmer ju inte? Hon var inte ens med när de öppnade lägenheten ju enligt förundersökningsprotokollet... Facebook konversationen motbevisar också det.
Den här jävla kärringen borde fan få lida, jag fattar inte.. ville bara spy nr jag såg bilderna på den stackars hunden

Blev knas när jag citerade, var det här jag skulle svara på:
"Han såg ut som han gjorde därför att jag åkte till utlandet. Jag hade pratat med en kompis som skulle passa hunden. Han hade mina lägenhetsnycklar. Jag hade lämnat dem i hans brevlåda 2-3 timmar innan jag åkte. Jag ringde innan men han var inte hemma och kunde ta emot dem själv i handen. Han sa till mig att jag skulle lägga dem i hans brevlåda och att han skulle hämta Diesel när han kom hem.

Han skulle ta hand om Diesel i tre-fyra veckor.

Vi hamnade sedan i ett bråk. Han svarade inte när jag ringde honom från utlandet efter det. Han skrev bara i ett meddelande att "Diesel mår bra, det är inga problem med honom. Han hade även Diesel i sin lägenhet". Jag antog att allt var som det skulle med Diesel. När jag kom hem så hade han fortfarande mina nycklar. Jag hade bara en nyckel till lägenheten, han hade dem så jag hämtade mina nycklar hos honom när jag kom hem samma dag. När jag kom hem till min lägenhet så hittade jag Diesel i det skick han var. Det såg ut som hej kom och hjälp mig i lägenheten.

Jag ringde honom och han kom till min lägenhet. Han sa sedan att det är inte var hans skyldighet att ta hand om min hund. Han hotade mig med att han skulle anmäla mig."
Citera
2013-11-04, 12:11
Medlem
LibertasEtJustitias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Vad skiljer en hund från ett barn?
Hur störd är man inte om man ställer en sådan fråga...

För det första frågade jag vad som skiljer en hunds lidande från ett barns. För det andra kan du väl svara då ditt kuksug om det är så uppenbart? Ge mig ett logiskt resonemang...

Hunden känner smärta precis som barnet. Hunden uppfattar situationen lika väl som barnet och får lika mycket dödsångest. Varför är barnets lidande värre enligt dig?
Citera
2013-11-04, 12:15
Medlem
revodnebs avatar
Humm, blir lite förvirrad när jag läser protokollet men hittade följande från förhöret med mamman (s.31):

Citat:
Jag var rädd för den här hunden för att det var den här
hunden som bet pojken i Brunnsparken i höstas.

Är det samma snubbe som skulle passa hunden som var med när den bet pojken? Det verkar ju i så fall vara en pundare av något slag.
Citera
2013-11-04, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Så du jämför fullt ut Anders Eklund med denna kvinna? Du verkar ha större vurm för hundar än om människor. En man tyckte hans hund Blondi var mer värd än de 20 miljoner människor han sände in i döden. Du kanske tillhöra samma gruppering? Smarta är ni inte.

När skrev jag någonting som antyder att jag känner större vurm för hundar än för människor? När jämförde jag henne med Anders Eklund? När sa jag att en hunds lidande motsvarar 20 miljoner människors lidande?

Du skämmer bara ut dig. Om du vill föra en sansad diskussion med logiska resonemang är du mer än välkommen att bemöta vad jag faktiskt skrivit så lovar jag att svara dig när jag kommit hem från skolan ikväll.
Citera
2013-11-04, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Humm, blir lite förvirrad när jag läser protokollet men hittade följande från förhöret med mamman (s.31):

Är det samma snubbe som skulle passa hunden som var med när den bet pojken? Det verkar ju i så fall vara en pundare av något slag.

Med tanke på de facebook-konversationer som är fotograferade får jag en känsla av att det här är pundare allihopa, språket, det vrickade förhållandet.
Om man misstänker att nån lämnat sin hund väntar man fan inte heller en MÅNAD innan man kollar saken.
Så killen har också stor skuld i detta enligt mig, men kvinnan är ju den som fattat beslutet att dra och lämna hunden inlåst.
Idioter hela bunten, den här hunden har verkligen fått lida, jag hoppas hon får göra det med.
Citera
2013-11-04, 12:29
Medlem
Citat:
Idioter hela bunten, den här hunden har verkligen fått lida, jag hoppas hon får göra det med.

Hon kommer att få böter eller fängelse i max två år, det är vad ett djurs lidande är värt i Sverige år 2013.

2/3-regeln innebär såvitt jag som lekman vet att hon som längst måste sitta inne i 16 månader. Det är alltså det strängaste straffet vi har i Sverige för djurplågeri, antagligen får hon inte ens hälften.

Jag tror och hoppas att vi om några hundra år kommer att se tillbaka på dagens djurrättslagar och skämmas för mänsklighetens skull, precis som vi ser tillbaka på medeltidens häxbränningar och skäms.
Citera
2013-11-04, 12:30
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Med tanke på de facebook-konversationer som är fotograferade får jag en känsla av att det här är pundare allihopa, språket, det vrickade förhållandet.
Om man misstänker att nån lämnat sin hund väntar man fan inte heller en MÅNAD innan man kollar saken.
Så killen har också stor skuld i detta enligt mig, men kvinnan är ju den som fattat beslutet att dra och lämna hunden inlåst.

Jo riktiga skräphögar som bara skyller på varandra. Vem var tomten som gick ut med Diesel då han bet pojken i brunnsparken då?
Citera
2013-11-04, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LibertasEtJustitia
Hon kommer att få böter eller fängelse i max två år, det är vad ett djurs lidande är värt i Sverige år 2013.

2/3-regeln innebär såvitt jag som lekman vet att hon som längst måste sitta inne i 16 månader. Det är alltså det strängaste straffet vi har i Sverige för djurplågeri, antagligen får hon inte ens hälften.

Jag tror och hoppas att vi om några hundra år kommer att se tillbaka på dagens djurrättslagar och skämmas för mänsklighetens skull, precis som vi ser tillbaka på medeltidens häxbränningar och skäms.

Håller med, dagens lagar är ett skämt.. Djurförbud fyller heller ingen som helst nytta, det är bara att låta bli att registrera djuren så kan man köra på som vanligt. Äckligt som fan att det finns såna här människor, och att de kommer undan så jävla lätt.
Citera
2013-11-04, 12:42
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazybones
Godwins lag säger hej och ber dig förbättra dina jämförelser.

Så du ser också en en hund mer värd än 20 miljoner människor?

Tack, då vet jag det, du behöver inte ge ytterligare förklaringar.
Citera
2013-11-04, 12:43
Medlem
elpirros avatar
Det var alltså samma hund som gick loss på en liten pojke i Brunnsparken förra vintern...
Citera
2013-11-04, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elpirro
Det var alltså samma hund som gick loss på en liten pojke i Brunnsparken förra vintern...

Varför avlivades inte hunden efter det???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in