2013-11-03, 22:46
Medlem
ReubenFlaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av usb3
Det du skriver låter riktigt rimligt. Tror detta rätar ut många frågetecken...
Jag tycker det verkar ganska orimligt att någon tar risken att begå inbrott med två tonårspojkar som tvingats till det och som sannolikt är livrädda. En situation med större sannolikhet för att nåt ska gå åt helvete får man ju leta efter.
Citera
2013-11-03, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sammeb
För sakens skulle så bör det väl återigen nämnas att det inte är en villa utan en lägenhetskåk. Flera familjer skrivna på adressen.
Vad svamlar du om. Håll dig till fakta. Adressen som det gäller har ett gult hus/villa
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
Tvärtom, namnen nämns direkt i sådana fall som där offren är försvunna. I detta fall finns det ingen anledningen för någon att gå ut med namnen nu.

Det var det jag sa. Inget underligt att ingen går ut med namnen.
Citera
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Varför är det konstigt att polisen är ledsen på presskonferensen? Varför skulle det betyda att BO1 skulle vara polis? (vilket är relativt fastslaget som felaktigt).

Polismannen har säkert sett liken eller bilder på liken. BO1 en äldre kanske gråhårig kvinna, BO2 är en femtonåring som såg ut som 12-13. Polisen har varit vaken hela natten. Klart han är tagen av situationen. Man har ju hört många poliser och liknade prata om "man vänjer sig vid att se död, men att se döda barn är hemskt, man glömmer det aldrig"
+1 på den. Att se ett barn med krossad skalle kan nog påverka även den mest luttrade polis, vissa saker vänjer man, tack och lov, sig aldrig vid.
Citera
2013-11-03, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Otsir63
Om det fetstilta stämmer så borde Expressen veta vem kvinnan är. Varför har de i så fall inte skrivit nåt om det är någon "speciell" person?
Hon måste väl ha ett ovanligt namn om expressen hittat och ring hennes söner.
Kanske en mediamänniska eftersom pressen är så tyst.
Citera
Medlem
Finns en Ing*id Gusta*sson på Facebook som är usk och bor I Linköping, hennes dotter skriver att hon kommer från Marstrand.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thelastmanstanding
Länkad ett flertal gånger direkt efter polisens presskonferens i går kl 13, tack vare postare som sett husrannsakan i DA:s trappuppgång och i den fanns bara 1 person född -79. FB nailed it, som vanligt
Ok, tack för svaret! Brukar ju som sagt gå snabbt med info här... Tyckte hans egen text va lite så där med tanke på vad som hänt nu...
Citera
2013-11-03, 22:50
Medlem
Vridvinkelns avatar
vet inte om de nämnts tidigare (hittade inget) men jag var inne på bland annat gp:s hemsida och där står det typ....inget alls !? bara en länk till något filmklipp. varför ta bort en sån här jättenyhet ??
Citera
2013-11-03, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Varför är det konstigt att polisen är ledsen på presskonferensen? Varför skulle det betyda att BO1 skulle vara polis? (vilket är relativt fastslaget som felaktigt).

Polismannen har säkert sett liken eller bilder på liken. BO1 en äldre kanske gråhårig kvinna, BO2 är en femtonåring som såg ut som 12-13. Polisen har varit vaken hela natten. Klart han är tagen av situationen. Man har ju hört många poliser och liknade prata om "man vänjer sig vid att se död, men att se döda barn är hemskt, man glömmer det aldrig"
Antar att du svarar på mitt inlägg.
jag skrev inte att det var något fel, tvärtom kändes det värdigt och mycket mänskligt. jag skrev att det var ovanligt att se en polis så rörd under en PK.
Tycker de gjorde en bra PK i Linköping.
Citera
2013-11-03, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReubenFlagg
Jag tycker det verkar ganska orimligt att någon tar risken att begå inbrott med två tonårspojkar som tvingats till det och som sannolikt är livrädda. En situation med större sannolikhet för att nåt ska gå åt helvete får man ju leta efter.

Om MGM har varit alkohol och/eller drogpåverkad så är det inte alls orimligt. I stundens hetta tänker man inte på konsekvenserna. Vore väll inte första gången som idiotin tagit över i kriminella sammanhang.
Citera
2013-11-03, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stebeh
Vad svamlar du om. Håll dig till fakta. Adressen som det gäller har ett gult hus/villa

Vet inte om jag svamlar - men? Det verkar ju åtminstone finnas tre hushåll på adressen, enligt ratsit.
Det är ju intressant att det bor fler än en familj i huset, eller?
Citera
2013-11-03, 22:52
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rastarhundennu
Antar att du svarar på mitt inlägg.
jag skrev inte att det var något fel, tvärtom kändes det värdigt och mycket mänskligt. jag skrev att det var ovanligt att se en polis så rörd under en PK.
Tycker de gjorde en bra PK i Linköping.

Nej, det avsåg äldre inlägg. Sorry
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in