2013-11-03, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av usb3
Fick för mig att detta var mannens fb-sida: https://www.facebook.com/kenneth.k*rlsson.98 Tog halvt tillbaka det jag sa då det nog bör bekräftas om det är rätt person först. Så någon som kan verifiera om denna mannen är från Ljungsbro?

Fuengirola låter inte som Ljungsbro, tycker jag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Den här personen borde rimligen sitta på lite info då han/hon lämnade bara 20 minuter innan "allt det hemska hände". Tycker att ordet allt tyder på att det hände en del innan själva morden men det är bara min tolkning.

Bra att du plockade fram detta inlägg. Det här bevisar ju att det varit fler som umgåtts med killarna väldigt nära mordet i tid. Samt att det kan betyda att det var fler med EFTER bussresan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Borglig
Polisen sa att han var krigsskadad läste jag någonstans

Nu börjar det komma fram. Krigsskadad. Då kan vi nästan förutsätta någon form av allvarlig PTSS? Vad mer finns?
Citera
2013-11-03, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Televerket2
Det är under alla omständigheter något som är mysko med detta enorma pådrag och "särskild händelse"

Så sant som det är sagt.
Inte fan skakar man fram över hundra pers för två random personer har fått sätta livet till.
Senast redigerad av svenbrynolf 2013-11-03 kl. 22:04.
Citera
2013-11-03, 21:59
Medlem
Citat:

Ta gärna fram länk till detta. Har bara hört lösa spekulationer på Flashback än så länge.
Citera
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Det är under alla omständigheter något som är mysko med detta enorma pådrag och "särskild händelse"

Kan det inte vara så att polisen helt enkelt drog på ordentligt när de stod där med ett barn och en kvinna med krossade huvuden i ett villaområde? Med dubbelmordet 2004 i färskt minne.
Citera
Medlem
Citat:
Nej men lägg ner. När har polisen sagt något sånt?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svenbrynolf
Så sant som det är sagt.
Inte fan skakar man fram över hundra pers för två random muppar har fått sätta livet till.

Nej verkligen inte. Hade det varit två vanliga Svensson hade man INTE dragit på så här stort. Tidigare spekulationer är fortfarande troliga.
Citera
2013-11-03, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zertex
Vad jag förstår är det inte känt vem kvinnan som blev mördad är. Kan det vara så att det är en affär kvinnan, som är någon typ av viktig person, haft och att polisen vill skydda personen i fråga pga det?

Säkert taget ur luften men ändå. En tanke om det nu är tissel och tassel om vem kvinnan är.

edit.
Måst vara kvinnan som är orsak till pådraget och att locket är på. Hon måste vara om inte känd så i varje fall en hög befattningshavare.
Citera
2013-11-03, 22:00
Medlem
Citat:
De verkade ju tidigt på det klara med att det kunde finnas fler brottsplatser än Hällestadsvägen samt eventuellt flera gärningsmän.
Den första tanken har de ju inte släppt ännu.
Kan ju ha framkommit uppgifter under tiden från gripandet 02.20 och beslutet om särskild händelse 06.00 som gjorde att det förstod det redan då och då valde att klassa det som särskild händelse för att få så mycket resurser som möjligt för att kunna finkamma.
Citera
2013-11-03, 22:01
Medlem
Är det ingen som kände nån på den där biltvätten som Dou DOu sades ha arbetat på??
Citera
2013-11-03, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Måst vara kvinnan som är orsak till pådraget och att locket är på. Hon måste vara om inte känd så i varje fall en hög befattningshavare.

Kan kvinnan tillhöra någon viktig affärsfamilj?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in