2013-11-03, 16:23
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
När kommer din evidens/bevis istället för dessa foga övertygande fabulationer?

Vi väntar väl på en multidimensionell kamera som nån kan ta med sig igenom trdjeögat/själen/solen till en annan dimension där vi kan ta bild på dimensionerna åt dig så du tror på oss..

Väl?
Citera
2013-11-03, 16:30
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Vi väntar väl på en multidimensionell kamera som nån kan ta med sig igenom trdjeögat/själen/solen till en annan dimension där vi kan ta bild på dimensionerna åt dig så du tror på oss..

Vem är dessa primitiva "vi" du refererar till?

Jag kännar inte till några seriösa metafysiska filosofer som skulle vara så idiotiska.
Citera
2013-11-03, 16:36
Medlem
jabbadabbadoos avatar
Citat:
Text, vänligen.
litteratur presenteras i början.
Citera
2013-11-03, 16:38
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jabbadabbadoo
litteratur presenteras i början.

Jag har ingen videosnutte-teknologi, så text vänligen.
Citera
2013-11-03, 16:42
Medlem
jabbadabbadoos avatar
Citat:
Jag har ingen videosnutte-teknologi, så text vänligen.

Teknologin har du eftersom du skriver på Flashback. Kunskapen är nog det du syftar på. Dock orkar jag inte underhålla dig längre.
Citera
2013-11-03, 16:44
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jabbadabbadoo
Teknologin har du eftersom du skriver på Flashback. Kunskapen är nog det du syftar på. Dock orkar jag inte underhålla dig längre.

Jag skulle nog kunne hänga med i en textpresentation av denna tredja-öga forskning om jag fick en sån text.
Citera
2013-11-03, 18:23
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
"inte tro på sig själv"? Var fick du det ifrån?
Att du inte tror att du finns utan bara är en hjärna som lagrar och bearbetar information.
Citera
2013-11-03, 20:13
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Att du inte tror att du finns utan bara är en hjärna som lagrar och bearbetar information.

Jag tror att jag finns genom min hjärna, inte utöver den. Varför skulle det behövas en magisk ande för att möjliggöra ett "jag"?
Citera
2013-11-03, 20:23
Medlem
Magnituds avatar
Citat:
Jag tror att jag finns genom min hjärna, inte utöver den. Varför skulle det behövas en magisk ande för att möjliggöra ett "jag"?

Vad får dig att tro det då?
Citera
2013-11-03, 20:28
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Magnitud

Varför jonglerar du med bevisbördan?
Citera
2013-11-03, 21:22
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magnitud

Därför att ingen kan definiera en själ på ett sätt som gör att jag kan tro på en själ och för att vetenskapen kan visa att om man ändrar eller skadar hjärnan så kan ens personlighet förändras. Detta är ett bättre bevis för var personligheten eller jaget sitter än att göra grundlösa fantasifulla påståenden som är overifierbara och värdelösa.
Det är ungefär som gudsbeviset. Om man inte kan definiera Gud på ett sätt var man kan visa exakt vad han gör för att påverka oss så vi kan undersöka om där finns några mystiska förändringar, så är han antingen inte på riktigt eller så påverkar han oss inte. Om han inte påverkar oss är han inte ens en relevant gud.
Citera
2013-11-03, 21:50
Medlem
Magnituds avatar
Citat:
Detta är ett bättre bevis för var personligheten eller jaget sitter än att göra grundlösa fantasifulla påståenden som är overifierbara och värdelösa.

Vilket flummigt bevis det där du.. det må vara det bästa flummiga beviset jag nånsin hört.. synnerligen när du antar att ens personlighet skulle härstamma från själen på så vis att själens relation till hjärnan/kroppen inte skulle förändras av en sån skada. Själen är temporärt begränsad inuti/till kroppen och världen skulle jag säga.

Det finns 2 "jag".. den ena som du endast har tillgång till att se och den andra vars väg du vänder ett blint öga till. Varför? för att du är inte seriöst intresserad av evigt liv.
Senast redigerad av Magnitud 2013-11-03 kl. 21:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in