2013-11-03, 20:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Televerket2
Det första dubbelmordet (Malexander) löstes mycket bra. Nummer två misslyckades totalt. (Varför det? Skicka PM) och det tredje så tog man gärningsmannen efter extremt kort tid. Det kan inte vara en tillfällighet att de hade en patrull så nära. Det är högst anmärkningsvärt att GM grips så snabbt.

Om en patrull är på rätt sida av Linköping, hur lång tid kan det då ta att blåljusköra till Ljungsbro? 6-7 minuter? Inte speciellt lång tid i alla fall.
Citera
2013-11-03, 20:42
Medlem
Citat:
Hm det var synnerligen intressant. Vilken typ av vårdföretag är det?

Mannen ifråga driver eget, är rörmokare. Inget exceptionellt där..
Citera
2013-11-03, 20:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RullRull
Vad gör du då här om du inte vill bidra till tråden?

Det kan du väl fråga dig själv i sånt fall. Har inte sett något konstruktivt från din sida.
Citera
2013-11-03, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FractalDimension
Ju, för att han hade fått rättsida på sitt liv när han fortfarande bodde här nere i Skåne.
Människor förändras och det hade han, speciellt efter att han fick sitt första barn.

Ja, han förändrades så jävla mycket att mamman snabbt som fan tog ut ett besöksförbud på honom.
Han förändrades så mycket att han flyttar till ett annat län än det som hans barn bor i.

Jävlar vad GM har förändrats hörrö, riktig mönsterkille den där...
Citera
2013-11-03, 20:43
Medlem
Citat:
Det första dubbelmordet (Malexander) löstes mycket bra. Nummer två misslyckades totalt. (Varför det? Skicka PM) och det tredje så tog man gärningsmannen efter extremt kort tid. Det kan inte vara en tillfällighet att de hade en patrull så nära. Det är högst anmärkningsvärt att GM grips så snabbt.

Tidsåtgången är väl inte känd än. Men tydligen hade det ringts efter polis tidigare under kvällen (massmedienyhet) så man kan anta att polisen hade en utryckningstid under 1h i det här fallet, vilket kanske inte är helt dåligt då liknande anrop i typ ödebygden i fjällnära områden kanske skulle hade en utryckningstid kring 12-24h.
Citera
2013-11-03, 20:44
Medlem
StuGs avatar
Det skrivs om hur gm lurats av andra kriminella och hamnat i onåd i Skåne samt om han lider av någon psykisk sjukdom.
Med beskrivningar som "glad fotbollskille" och hans eget "Jag mår bra!" tror jag intelligensnivån i sig är tillräcklig förklaring till mycket. Notera att Sverige hamnar bland de länder med högst medel-iq medan Kongo är bland de med lägst:
http://www.statisticbrain.com/countries-with-the-highest-lowest-average-iq/

Citat:
Sweden 101

Democratic Republic of the Congo 65

http://www.svd.se/nyheter/idagsidan/barn-och-unga/14-procent-ar-svagbegavade_7580822.svd
Citat:
Det är uppskattningsvis 14 procent av befolkningen som i ett IQ-test antas hamna inom normalvariationens nedre del med en intelligenskvot på 70-85.
...
För att få diagnosen utvecklingsstörning ska den intellektuella funktionsnivån ligga klart under genomsnittet, med IQ 70 eller lägre. Att ha ett IQ på 69 eller 72 innebär inte så stor skillnad, men en elev som får diagnosen utvecklingsstörning har rätt att gå i särskola med anpassad undervisning och det finns en rättighetslagstiftning där man kan få stöd hela livet.

Lägg till MMA-träning, gymmande, testosteron på detta...
Citera
2013-11-03, 20:48
Medlem
at0m3ns avatar
Jag känner GM väl umgåtts och rökt en hel del cannabis nä han bodde i samma kommun som mig.

Hade ingen aning om det här men efter att jag hittat den här artikeln så,

http://www.friatider.se/pojke-och-kvinna-brutalt-mordade-i-vansinnesdad

Det som chockar mig otroligt jävla mycket är att han var en av dem snällaste människorna jag kände, vad fan hände riktigt chockad.....

Må dem vila i frid och må Gud förlåta dig dou dou...
Citera
Medlem
Allt som hänt har inträffat på Hällestadvägen samt Björkängsgatan, på cykelbanan intill hittades kropparna.
Citera
Medlem
Är mördaren från Afrika? Blir han utvisad nu?
Citera
2013-11-03, 20:49
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenbrynolf
Det jag gärna vill veta just nu är varför dom två överlevande vittnena inte har kunnat leverera en så pass säker indentifiering av GM att han helt enkelt omöjligt kan neka längre?

Eller nekar GM fortfarande bara till rubriceringen och inte till brottet?

Han kan neka till ALLT, oavsett vad alla bevis och vittnen säger.
Citera
2013-11-03, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robert.
Allt som hänt har inträffat på Hällestadvägen samt Björkängsgatan, på cykelbanan intill hittades kropparna.
Hur får du in Björkängsgatan?
Citera
2013-11-03, 20:51
Avslutad
OKej så nu har alla kört fast med teorierna, med tanke på att avlidna kvinnan inte är polis... När äger häktnings förhandligarna rum?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in