2013-11-03, 19:53
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sickinhead
Hon har inte skyddat identitet.

Sambon är inte Polis heller.
Är sambon rörmokare som det påståtts från många håll?
Då kan det alltså vara som jag misstänkt, att det eventuella röret kommer till GM,s handhavande genom deras försorg?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sickinhead
Hon har inte skyddat identitet.

Sambon är inte Polis heller.

Jag tror att jag förstått det som att sickinhead, jag, samt några flera vet vilka dessa är, var de bor och vilka yrken de har. Se våra inlägg. Däremot kan det vara så att med tanke på anhöriga till kvinnan samt särbon som såg henne mördas inför sina egna ögon behöver lite lugn och ro just nu. Tror vi är rörande överens om att vi då inte vill röja dessa uppgifter i nuläget... Glöm Säpo, hemlig agent, spaningspolis, skyddad identitet osv. Det här handlar om två vanliga medborgare som försökte göra en insats när de hörde den stackars pojken skrika...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eireann
En annan teori är att hon kanske är gift med någon i Göteborg men har inlett en romans på nätet och att just den helgen som varit så har hon sagt till sin man att hon skulle på en resa med några vänner. Istället åkte hon till Ljungsbro för att träffa mannen som bor där. Pga det så vet ingen i Ljungsbro vem hon är och familjen i Göteborg vill knappast gå ut med identiteten på kvinnan då hennes otrohet uppdagats i samband med det som skett.
Jag tror på de som sagt att hon jobbar inom vården och min teori kan också förklara varför vi inte fått något namn än.

Hon är inte gift. Hon jobbar inom vården, ingen koppling till MGM, hon försökte hjälpa grabben, inte mer med det.
Citera
2013-11-03, 19:55
Medlem
Celles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinologen
Det är inte bra för vittnesmålen eftersom det blir svårare att bevisa att den som lämnar vittnesmål är opåverkad av bilder spridda online. För att hålla fallet så rent som möjligt är det således bättre att inte sprida bilder eftersom det ökar säkerheten för en fällande dom.
Brottsoffren vet ju redan vem han är!
Så hur skulle en bildpublicering påverka vittnesmålen i sån stor grad att man tvivlar på att man tagit fel neger denna kväll?
Hur många negrer tror du att det bor i Ljungbro?
Citera
2013-11-03, 19:56
Medlem
JAG BOR I LJUNGSBRO och känner till båda brottsoffren .Kan säga så mycket som att kvinnan är INTE sambo med mannen , hon var boende i Göteborg men var vid tillfället hos sin karl som gon är ihop med , de är dock ej SAMBOS! Därför finns hon inte skriven på någon adress i LJUNGSBRO . Jag vet även vad hon heter men det tänker jag inte skriva ut här ! Att mannen inte hjälpte henne var för att han blev nedslagen först och blev medvetslös.När han vaknar upp ligger kvinnan och pojken döda bredvid :-( Detta är ren fakta och inga spekulationer, men jag kommer inte yppa deras namn här med tanke på deras anhöriga .
Citera
2013-11-03, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Är sambon rörmokare som det påståtts från många håll?
Då kan det alltså vara som jag misstänkt, att det eventuella röret kommer till GM,s handhavande genom deras försorg?

Röret kommer antagligen från inbrottet, de har mycket rör och bildelar på sin tomt.
Citera
2013-11-03, 19:57
Medlem
Bra med lite klargörande i detta virrvarr av åsikter och egna hypoteser.

Tack.

Beklagar även sorgen till er som har någon anknytning till de inblandade.
Citera
2013-11-03, 19:57
Medlem
Det jag gärna vill veta just nu är varför dom två överlevande vittnena inte har kunnat leverera en så pass säker indentifiering av GM att han helt enkelt omöjligt kan neka längre?

Eller nekar GM fortfarande bara till rubriceringen och inte till brottet?
Citera
2013-11-03, 19:58
Medlem
Fler saker som hänt i närtid. Får nog säga att det här blir jävligt intressant att få höra hela storyn vad GM har sysslat med. Det känns som att han har hunnit med väldigt mycket och då kan man faktiskt börja fundera på vad samhället har försummat. Det är som om det snarare är väldigt logiskt att han nu mördat två personer.

Med försummat menar jag att om samhället inte reagerar när någon utför brott efter brott, så leder det i slutändan till en katastrofal händelse.
Senast redigerad av Bartolo 2013-11-03 kl. 20:00.
Citera
2013-11-03, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svenbrynolf
Det jag gärna vill veta just nu är varför dom två överlevande vittnena inte har kunnat leverera en så pass säker indentifiering av GM att han helt enkelt omöjligt kan neka längre?

Eller nekar GM fortfarande bara till rubriceringen och inte till brottet?
Där håller jag med dig, det jag vet är att Sambon ligger på sjukhuset. Grabben som klarade sig var tydligen på fritidsgården redan dagen efter vilket jag tycker är konstigt, han borde sitta i förhör!
Citera
2013-11-03, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svenbrynolf
Nu florerar rykten om att den dräpta kvinnan var polis.
Det skulle alltså vara den klockrena förklaringen på varför över ett hundra poliser deltog i föundersökningen.

Är det ryktena på FB du tänker på eller är det på andra platser?
Citera
2013-11-03, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Televerket2
Är det ryktena på FB du tänker på eller är det på andra platser?

Tråden ja, jag har ingen annan info.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in