2013-11-03, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Defero
Polisen säger alltså till Aftonbladet att det finns flera händelser anslutna till gärningsmannen och att många brott har begåtts i det här händelseförloppet.

Vad är det för fler brott som begåtts? Våldtäktsförsök? Kidnappning? Droglangning? Vad är det polisen kan tänkas mena? Har det koppling till kvinnan?

Ganska tidigt i tråden var det någon som skrev att en mor och dotter skulle ha blivit bundna och misshandlade i sin bostad i Ljungsbro samma kväll. Hen undrade om detta hade någon koppling till denna händelse.
Citera
2013-11-03, 20:20
Medlem
pontassss avatar
MGM fortsätter att neka till brott efter dagens förhör.
www.corren.se/ostergotland/linkoping/misstankt-fortsatter-neka-6605694-artikel.aspx
Citera
2013-11-03, 20:21
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Televerket2
Någon som har info om eventuell otrohet?
Det närmaste jag kommit är, om det gäller hellestadsvägen, att där bor bara en 55-åring med fru och barn skrivna på adressen.
Det intressanta är att han har ett bolagsengagemang i ett vårdföretag.
Citera
2013-11-03, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Det man inte skriver på hemsidan är att "särskild händelse" innebär att man kan begära extrapengar från RPS för att detta kommer att kosta en jäkla massa. Ett annat dubbelmord som snabbt blev särskild händelse i Östergötland var Malexander.

Jag köper inte att man kommenderar ut över hundra snutar för att en random kärring och unge dräps.
Det följer ingen logik.

Inte fan hade dom hundra snutar nere på Öland här förleden.

Det finns en eller flera extraordinära omständigheter i det här fallet, typ att BO är polis eller dyl.

Den eller dom omständigheten/erna måste fram i dagsljuset.

Det vore för fan en samhällsnytta att få fram sådan information.
Citera
2013-11-03, 20:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skuggvarelse
Jag har noterat samma dånande tystnad bland mina politiskt korrekta vänner och det blir väldigt uppenbart att anti-rasist bara är ett kodord för anti-vit. Att man blundar för mångkulturens konsekvenser samtidigt som man skuldbelägger vita för all världens ondska i alla tänkbara sammanhang är inte anti-rasism - det är att vara svenskfientlig. Stå på dig, vindarna håller på att vända.

Jag hoppas verkligen det. Det är obehagligt, riktigt obehagligt faktiskt, är denna händelse nåt positivt för dom? Jag fattar fan inte, detta är sjukt mycket allvarligare än SD händelsen.
Gaaah jag blir galen!!!

Tänk om en galen svensk hade slagit ihjäl två afrikanska invandrare, då hade det varit julafton för media och hela antivitrörelsen...
Citera
2013-11-03, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Det närmaste jag kommit är, om det gäller hellestadsvägen, att där bor bara en 55-åring med fru och barn skrivna på adressen.

Hm det var synnerligen intressant. Vilken typ av vårdföretag är det?
Citera
2013-11-03, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svenbrynolf
Jag köper inte att man kommenderar ut över hundra snutar för att en random kärring och unge dräps.
Det följer ingen logik.

Det finns en eller flera extraordinära omständigheter i det här fallet, typ att BO är polis eller dyl.

Hon kan ha någon betydande anknytning till försvarskoncernen S**B?
Citera
2013-11-03, 20:27
Medlem
Citat:
Det följer ingen logik.

Det är väl roligare att åka ut på något sådant här jämfört med inbrott i bilar
Citera
2013-11-03, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Inbrottet var på hellestadsvägen, kvinnan och sambon bor inte på denna väg. Så ni kan släppa det spåret du letar i nu med.
Citera
2013-11-03, 20:28
Avslutad
Citat:
Det följer ingen logik.

Jag är totalt övertygad om att det totala antalet poliser som var i tjänst i de olika inblandade polisdistrikten översteg 100 stycken även vid mordbranden.
Citera
2013-11-03, 20:29
Medlem
Jag satt bakom dem här "grabbarna" på bussen hem till Ljungsbro för några veckor sen. Det satt uppdelade i två gäng. TG var en kille som inte märktes av alls. Han satt tyst medans dem andra käftade med varandra. Dem satt och snackade om droger och att det inte alls var så farligt. Vill bara säga att det kan mycket väl handla om droger...
Citera
2013-11-03, 20:31
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Det följer ingen logik.

Om dessa omständigheter inte finns då??? Kommer ni ihåg uppmärksamheten för snart 10 år sen när pojken och kvinnan inne i Linköping blev mördade? Har ni glömt den kritik polisen fått för det? När samma sak händer igen så får man kanske resurser på det för att man inte ska framstå som helt inkompetent.

BO var inte polis. Men ponera att hon var polis, varför skulle det då inte framkommit i media? Varför skulle inte polisen berätta? Det saknar logik. Det är lika (o)troligt att hon är prinsessan Victoria
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in