2013-11-03, 20:18
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Ja, om VBs telefon är utomhus är det sannolikt att enda stället telefonen tappar 3G nätet på är i området mellan Sävastvägen, Åbergsfortet och vägen upp till Åbergsfortet.

Personligen tror jag hon gick runt berget: Lejonbacksvägen, upp mot Åberget, ned mot Sävastvägen, mot Bodsvedjan igen, eftersom telefonen kopplar upp igen mot Åbergsmastens 3G igen. Det är det mest logiska sett till omkopplingarna och tidsmässigt sett, men det är inte ett logiskt rörelsemönster.

Jag har tänkt på om MB och VB hadde något sorts hemmligt møtesplats i det området?
Altså något ställe där dom tidligara haft hemmliga (sex) möten.

Det där fortet som ligger mit uppe på Åberget är det i användning / öppet för publiken eller är det öde?
Citera
2013-11-03, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RaffaPancamo
Vad är det för klipp folk talar om?
Från aftonbladetTv där åklagarna frågas ut. Sök på mina inlägg så är adressen med där jag citerat vem du nu var.
Citera
2013-11-03, 20:21
Medlem
Flash-Gordons avatar
Vad talar emot KJ?

* blodspår i bilen (tejprullen kan lätt förklaras med att den har använts tidigare av VB)

* lögner om att han försökt få ta på VB efter 4/5.

* virriga uttalanden i förhör

* att en granne hört ett skrik under kvällen

.....annat?
Citera
2013-11-03, 20:24
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flash-Gordon
Vad talar emot KJ?

* blodspår i bilen (tejprullen kan lätt förklaras med att den har använts tidigare av VB)

.....annat?
* Han är den siste som såg VB i livet, såvitt känt.

* Likadan tejp på VB.

* Kriminalsökhundmarkering i bilen.
Citera
2013-11-03, 20:28
Medlem
Flash-Gordons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
* Han är den siste som såg VB i livet, såvitt känt.

* Likadan tejp på VB.

* Kriminalsökhundmarkering i bilen.

Hade glömt dem, försvårande omständigheter onekligen.

Men:

1: om hon lämnade lgh vid liv vid 21 så väger det inte så tungt.

2: vanlig tejp, används enl denna tråd på SBS bl a.

3: markeringen var väl inte helt entydigt eller?
Citera
2013-11-03, 20:28
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
1. Rent hypotetiskt vad tror du att blod avger en tid?

Fattar inte frågan! Men om jag hugger av dig huvudet på en plats och jag missar en fläck/droppe och ännu mindre, kommer krim.hunden Kompis att markera den, synlig eller ej. Krim.hunden Uno kommer däremot inte markera något i det rummet, om jag fått bort dina kroppsdelar inom en kvart.
Tid därefter kommer Uno och markera allt dina kroppsdelar haft kontakt mot, samt vätska.
Uno är tränad att markera kadaverin som bildas i kroppen efter dödens inträde, ca. 20 min.<.

Du får leta på nätet efter de kemiska processer som sker hos en död.
Snodde det här snabbt:
"Ruttnande kadaver" = putrescin (1,4-butandiamin) och kadaverin (1,5-pentandiamin)
Putrescin och kadaverin bildas när aminosyror i kadavrets ruttnande kropp bryts ner.
Citera
2013-11-03, 20:30
Medlem
Quarrels avatar
Citat:

Men:

Du frågade vad som talade emot, jag svarade utan att värdera. Men markeringen var tydlig.
Citera
2013-11-03, 20:31
Medlem
Citat:
Vad talar emot KJ?

.....annat?
DNA på avhuggna tvättade ben.
Tyvärr tror jag det här strypsnacket med vakten kommer att vändas mot honom. Även om jag tror att han är skyldig till 100 procent så tror jag att det bara var ett sätt för honom att glänsa med sin kunskap och verkligen inte ett dolt hot.
Citera
2013-11-03, 20:32
Medlem
Flash-Gordons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Du frågade vad som talade emot, jag svarade utan att värdera. Men markeringen var tydlig.

Ja jag uppfattade det så också.

Skrev mer ur en advokatsynvinkel hur detta skulle bemötas.

Har för mig stt det var något aber ang markeringen i bilen.
Citera
2013-11-03, 20:35
Medlem
Flash-Gordons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindhsky
DNA på avhuggna tvättade ben.
Tyvärr tror jag det här strypsnacket med vakten kommer att vändas mot honom. Även om jag tror att han är skyldig till 100 procent så tror jag att det bara var ett sätt för honom att glänsa med sin kunskap och verkligen inte ett dolt hot.

* DNA på ett ben hade jag också glömt. Finns der möjlighet att det hamnade där när hon var vid liv i lgh?

Intressant att det fanns annat manligt DNA på andra benet (vilket media inte alltid skrivit)
Citera
2013-11-03, 20:35
Medlem
Citat:

Men:

Hans lillebror frågade honom om VB, då sa KJ att han var den sista hon sett medan hon var vid liv. Hur kunde han veta det om hon lämnade hans lgh kl 9
Citat:
Ursprungligen postat av FUP s.1202-1203
F1. Berättade han om det den 4 maj eller när berättade han det?
H. Det var ju senare.
F1. Han berättade det?
H. Jo.
F1. Ja.
H. När dom sökte visste jag att dom sökte efter henne.
F1. Ja det var då han berättade att han hade varit med henne på kvällen den 4 maj.
H. Jag frågade han, vet du vem som såg henne sist? Då sa han ja det var jag.
F1. Ok, hur kunde han veta det?
H. Ja alltså för att, ja hon hade ju försvunnit, eller det var, jag kommer inte ihåg. Han
berättade det alltså efter det att han hade blivit förhörd, jag kommer inte ihåg.
F1. Till dig eller polisen?
H. Ja alltså.
F2. Ta det lugnt Daniel, det är ingen press, ta det lugnt. Du behöver inte känna dig stressad.
Du frågade honom vem som hade sett henne sist, var det så du uttryckte det?
H. Hm, när eftersöksgruppen hade kommit till skogen.
F2. Var han uppe och gick då?
H. Vi gick, det är ju som den här lilla skogsbilvägen, som man kan åka ned till vårt hus. Det
är som ett kalhygge mellan det och storvägen, där emellan sökte vi, han och några av hans
kompisar. Han berättade också att han hade varit och sett tidigare.
Senast redigerad av Sobrutia 2013-11-03 kl. 20:38.
Citera
2013-11-03, 20:42
Medlem
Minimois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Kan erkänna att jag inte var på plats och därför inte vet men när jag ser klippet får jag det klara intrycket att det inte handlar om någon organiserad/officiell presskonferens, det verkar som att pressuppbådet har haffat åkl:arna då de (efter sin sakframställan) varit på väg mot en dörr (märkt "Endast personal" vilket känns som ett relativt adekvat dörrval med tanke på deras profession). Menar alltså att de nyttjar dörren mer i syfte att komma i åtnjutande av fortsatta arbetsuppgifter än som reträtt/flyktväg från obehagliga frågor.
Uppenbarligen tar sig åkl vid detta tillfälle sig tid att besvara pressens frågor men i rimlighetens namn måste de ju avbryta någon gång och någon fråga måste bli den sista de besvarar. Och denna fråga blir då oundvikligen klassad som den "känsliga frågan" av särskild betydenhet.

Sedan är det alldeles tydligt (under förutsättning att man tittar på klippet) att en av åkl markerar att de måste börja avrunda; hon vänder sig mot dörren och säger ung ".. men nu tycker jag att vi.." när den andra svarar på fråga om KJ:s funktionshinder. Sedan kommer en fråga ang misstankarna mot MB som besvaras lugnt och hövligt. Efter svaret avvaktar båda åkl och frågeställaren säger "ok" och efter det går de in bakom kulisserna.
Att någon säger något/vitsar till det om att de hade blivit "ställda mot väggen" tolkar jag som en enkel lustifikation av hur det faktiskt hade gått till (åkl var på väg in i kammaren när pressen hann ikapp).
Min tolkning.

Edit: klipplänk
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17756904.ab

Det där var en sk inofficiell presskonferens. Åklagarna visste mycket väl att pressuppbåd väntade.

Personligen tror jag att de har insett att de har gjort en miss med att kolla alibin för AGM.

Tillägg finns redan i tråden. Jag uppmärksammade de telefonintresserade om att det finns ytterligare tillägg (vilket står i det första tillägget) med mer Telia-trafik. Kanske den besvarar någon/några frågor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in