2013-11-03, 19:37
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CattasBubbla
KJ säger att hon gick när Family guy var slut kl 21, eller strax efter. (Family guy ser dock ut att sluta kl 20.30 på lördagar)?
Vad kan det ta att gå 500 m, 6-8 minuter om man går i lugn takt?

Kollade lite nu. 21.18 gick solen ned i Luleå den 4 maj, dessutom var det risigt väder de där dagarna vill jag minnas.
Det var ett dubbelavsnitt den kvällen, slutade 21. Det är behandlat i tråden.
Citera
2013-11-03, 19:38
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Du åkte bil när du upptäckte detta med att mobilen bytte från 3G till 2G vid Åberget? Hur stor hade skillnaden varit om du gått istället? Bilar kan även vara olika störande beroende på bl a mängden elektronik.

Har VB gått som du beskriver var hon nog vilse. Det är känt sedan tidigare att en människa som är vilse ofta går i cirklar.

Hade mobilen ståendes mot vindrutan. Marginell effekt tror jag.
Citera
2013-11-03, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CattasBubbla
Det måste jag ha missat! Utan att ha läst det (ska försöka leta fram det) så måste jag ju säga att det låter vansinnigt osannolikt i mina öron. Ja det låter onekligen som trams och dumt skvaller.

Rykten och åter rykten.. denna "fönstertittar Bengt" återkommer med denna information via telefon 2013-09-16.
Fullständigt grundlösa rykten som förmodligen sprids som frön i vinden i detta Bodens svar på Twin Peak's" från 90-talet.

sid 188 i FUP.
Citera
2013-11-03, 19:44
Medlem
Flash-Gordons avatar
Om solen går ner 21:18 så är det fortfarande ljust rätt länge, om nu inte vädret är pissigt.....
Citera
2013-11-03, 19:51
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det var ett dubbelavsnitt den kvällen, slutade 21. Det är behandlat i tråden.
Aha det förklarar saken.
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Rykten och åter rykten.. denna "fönstertittar Bengt" återkommer med denna information via telefon 2013-09-16.
Fullständigt grundlösa rykten som förmodligen sprids som frön i vinden i detta Bodens svar på Twin Peak's" från 90-talet.

sid 188 i FUP.
Jo jag läste hur han sakta men säkert kom fram till att han hört detta. Att rykten går är oundvikligt, men många tycks ha en aningen skev verklighetsuppfattning ibland och svävar i väg i de mest märkliga spekulationer som om inte verkligheten är illa nog.
Citat:
Ursprungligen postat av Flash-Gordon
Om solen går ner 21:18 så är det fortfarande ljust rätt länge, om nu inte vädret är pissigt.....
Vädret var pissigt den här perioden. Den 2:a snöade det, sen regnade det en hel del vill jag minnas.
Citera
2013-11-03, 19:54
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Polisärt uppklarat, är det när GM är oåtkomlig för lagens långa arm, dvs avliden, utomlands eller barn?

Det är väl när statsmakten mot bättre vetande envist hävdar att CP sköt OP ..
Citera
2013-11-03, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Ja fy fan vad dom la bena på ryggen när frågorna om MB blev lite granskande. Och tonen när när dom avslutar då
Och vad är det nån journalist säger om "ställda mot väggen" man hör när dom tar reträtt genom dörren? Runt 11,40 in i klippet.
"Nu blev ni ställda mot väggen"? Är de det nån journalist ropar ut i ganska glad ton?

Kan erkänna att jag inte var på plats och därför inte vet men när jag ser klippet får jag det klara intrycket att det inte handlar om någon organiserad/officiell presskonferens, det verkar som att pressuppbådet har haffat åkl:arna då de (efter sin sakframställan) varit på väg mot en dörr (märkt "Endast personal" vilket känns som ett relativt adekvat dörrval med tanke på deras profession). Menar alltså att de nyttjar dörren mer i syfte att komma i åtnjutande av fortsatta arbetsuppgifter än som reträtt/flyktväg från obehagliga frågor.
Uppenbarligen tar sig åkl vid detta tillfälle sig tid att besvara pressens frågor men i rimlighetens namn måste de ju avbryta någon gång och någon fråga måste bli den sista de besvarar. Och denna fråga blir då oundvikligen klassad som den "känsliga frågan" av särskild betydenhet.

Sedan är det alldeles tydligt (under förutsättning att man tittar på klippet) att en av åkl markerar att de måste börja avrunda; hon vänder sig mot dörren och säger ung ".. men nu tycker jag att vi.." när den andra svarar på fråga om KJ:s funktionshinder. Sedan kommer en fråga ang misstankarna mot MB som besvaras lugnt och hövligt. Efter svaret avvaktar båda åkl och frågeställaren säger "ok" och efter det går de in bakom kulisserna.
Att någon säger något/vitsar till det om att de hade blivit "ställda mot väggen" tolkar jag som en enkel lustifikation av hur det faktiskt hade gått till (åkl var på väg in i kammaren när pressen hann ikapp).
Min tolkning.

Edit: klipplänk
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17756904.ab
Senast redigerad av Rubar 2013-11-03 kl. 20:21.
Citera
2013-11-03, 19:57
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Det är väl när statsmakten mot bättre vetande envist hävdar att CP sköt OP ..
Nej, palmemordet klassificeras som ouppklarat.
Citera
2013-11-03, 19:59
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Sådär!
Har sammanställt en tidslinjen utifrån kända parametrar angående MBs förehavanden den 4 maj. I vissa fall kommer uppgifterna från förhör där exempelvis AN angett att de blev hämtade ca 18.00, medan MB haft en mastuppkoppling 18.13. Då skrev jag att de blev hämtade 18.15. Tiderna på exempelvis kvitton har jag avrundat till 0 sekunder, pga av olika systems klockor. Vid uppkopplingar används operatörens klocka och denna antar jag stämmer väldigt bra.

TIDSLINJE MB 2013-05-04

11.08:51 Uppkoppling Sävast S SAMTAL TILL JAN NYMAN FUP s927
12.00:00 SUSHI & TE ÖPPNAR
14.30:00 MB ANLÄNDER TILL SUSHI & TE FUP s993 + 1104
15.44:00 HANDLAR PÅ ICA KVANTUM KONTANTKVITTO FUP s1006, MB UPPGER 16.30-17.00 i FÖRHÖR s993
15.57:00 HANDLAR PÅ COOP KONTANTKVITTO FUP s1006
??.??:?? HANDLAR SMÖR PÅ COOP (FUP s993)
17.02:59 SAMTAL FRÅN AN FUP s927
17.04:24 SMS FRÅN BANGSUAN, FUP s927/874
17.28:34 Uppkoppling Garnisionsgatan NV 295° SMS TILL BANGSUAN FUP s927, ?? ANTENN PEKAR ÅT HELT FEL HÅLL
17.30:00 LÄMNAR SUSHI & TE?, ÅKER HEMÅT FUP s993
17.42.36 SMS FRÅN BANGSUAN, FUP s927/874
17.43.44 SMS FRÅN BANGSUAN, FUP s927/874
17.45:00 ANLÄNDER TIMJANVÄGEN
17.46:14 Uppkoppling Sävast S SMS TILL BANGSUAN FUP s927
17.47.57 SMS FRÅN BANGSUAN, FUP s927/874
18.07.36 SMS FRÅN BANGSUAN, FUP s927/874
18.13:09 Uppkoppling Sävast S SMS TILL BANGSUAN FUP s927
18.15:00 MB+AN BLIR HÄMTADE TIMJANVÄGEN FUP s1104
18.21.06 SMS FRÅN BANGSUAN, FUP s927/874
18.30:00 DRICKER FÖRDRINK HOS TL/AL
18.40:00 ANLÄNDER RESTAURANGEN PÄR & MICKES
18.40.28 SMS FRÅN BANGSUAN, FUP s927/874
19.23:00 ÖPPNAR NOTA, BESTÄLLNING AV MAT+DRYCK KVITTO PÄR OCH MICKES FUP s1007
19.31:38 Uppkoppling Bodens SO SMS TILL BANGSUAN FUP s927
19.33:54 Uppkoppling Bodens N
19.40:57 Uppkoppling QBodens SO
19.41:02 Uppkoppling QBodens SO
19.41:05 Uppkoppling QBodens SO
19.41:13 Uppkoppling Bodens N
19.41:17 Uppkoppling Bodens N
19.41:19 Uppkoppling Bodens N
19.42:03 Uppkoppling Bodens SO
19.43:20 SMS FRÅN STEFAN SKOTT
19.45:01 Uppkoppling Bodens N
19.46:23 SMS FRÅN STEFAN SKOTT
19.47:24 Uppkoppling Bodens SO
20.00:00 SUSHI & TE STÄNGER
20.20:00 BETALAR NOTAN PÄR & MICKES KVITTO KORTKÖP PÄR OCH MICKES FUP s1006
20.23.45 Uppkoppling Bodens N (SAMTAL TILL BODEN TAXI?)
20.28:00 TAXIRESA START
20.38:00 TAXIRESA SLUT KVITTO KORTKÖP BODEN TAXI
20.41:16 SMS FRÅN DANIEL SVEDER, FUP s927
21.41:23 Uppkoppling Sävast S SMS TILL DANIEL SVEDER? FUP s1070
22.30:28 Uppkoppling Sävast S
22.34:56 Uppkoppling Sävast SV
22.37:35 Uppkoppling Sävast SV

Listan baserad på:
Basstationsuppkopplingar FUP s928 EDIT: Lade till de sista 3 posterna
Kontakter 4/5 FUP s918
Sparade SMS i MBs telefon: FUP s927
SMS-KONTAKTER 2013-05-04 FUPs1067
SMS-Tömning Mikael Berg FUP s1070

FRÅGOR som då uppkommer ang MBs VITTNESMÅL:
Förhör 2, den 8/5 (FUP s989)
1) Berg berättar att han under lördagen fick ett antal sms ca 4-6 sms av Vatchareeya som han läste sporadiskt på vägen hem till Timjanvägen vid 18 tiden och svarade på ett sms : "Jag jobbar" (FEL! Han fick endast två sms på vägen hemåt)

Förhör 3, den 24/5 (FUP s990)
2) Micke tror att det är 4-5 SMS från Ploy under tiden han fortfarande är kvar i sin restaurang. Tre av dessa var samma och texten var "svara, svara". Detta skickades 2-3 gånger. (FEL! Han fick endast ett sms medan han var i restaurangen - om han nu var där?)

3) Micke kommer nu på att han får flera SMS från Ploy när han är kvar i restaurangen. Micke kommer ihåg att Ploy skrev ngt om att "hon är knäpp, Det första SMS kommer inte Micke ihåg. Det andra var ngt om att Ploy var upprörd över ngt. (FEL! Stämmer inte, se punkt 2 eller punkt 4 beroende på vilken restaurang som avses)

4) Sammanlagt så fick han 10 SMS under tiden han var i restaurangen. Alla var inte från Ploy. (Här antar jag att restaurangen som avses är Pär & Mickes, men han fick bara ett sms där precis när dom anlände)

5) Han kan ha skickat detta när de är på restaurangen eller på väg dit. Men han har enbart skickat ett svar till Ploy denna dag. FUP s994 (FEL! Båda dessa påståenden är falska)

6) De sista SMS'et handlade om att Ploy ville prata och att hon var upprörd. Micke har ett svagt minne av att det handlade om hennes mamma. FUP s994

Förhör 4 den 25/9 (FUP s1000)
7) Jag jobbade i SUSHI-testaurangen fram till ca 17.30. Jag tror att jag fick alla SMS under tiden jag var i restaurangen. (FEL! Se punkt 2)

8) Jag är inte säker men jag tror hon skrev någonting att. Hon eller möjligen han är ju dum i huvudet jag behöver eller möjligen vill prata med dig. (Intressant tillägg jämfört med punkt 6)

9) Micke kommer nu på att han får flera SMS från Ploy när han är kvar i restaurangen. Micke kommer ihåg att Ploy skrev ngt om att "hon är knäpp, Det första SMS kommer inte Micke ihåg. Det andra var ngt om att Ploy var upprörd över ngt. Micke kommer inte ihåg vad det var som Ploy var upprörd över. Micke förklarar att han har ett synfel och när han läser SMStexten så har han svårt att läsa ut Ö;Å eller Ä. Han kan inte förstora texten på sin mobil. Micke var även stressad och tyckte inte att han hann svara på Ploys SMS. Micke vill förtydliga i att när Ploy skrev att hon var upprörd så skriver hon även "kan vi prata". Micke tror att det är 4-5 SMS från Ploy under tiden han fortfarande är kvar i sin restaurang. Tre av dessa var samma och texten var "svara, svara". Detta skickades 2-3 gånger. FUP s993 (Detta vittnesmål stämmer ju inte alls med fakta och vad han tidigare uppgivit överhuvudtaget)

Mina egna slutsatser;
1) Antingen lider MB av grav Alzheimers eller så ljuger han. Visserligen uppger han att han är tankspridd men vad fan... inte ett rätt. Varför vill han till varje pris undanhålla denna information?

2) Var han ens på Sushi och Te med tanke på hans uppkoppling mot Garnisionsgatan NV 295° kl 17.28:34? Antennen pekar i helt fel riktning, borde varit 70° Ost.

3) Gör han tillägget "eller möjligen han" för att kasta skuggan på någon annan?

Ok, flashbackare, tangentbordsriddare, internethärskare och messerschmittar. Vad får ni ut av detta? Jag inväntar spänt kritik...

Super job Zero73! värkligen SNYGGT!

Jag måst smälta og tänka igenom ditt inlägg, så många interssanta iaktagelser du har gjort.

I mellantiden kan du kika på det här, och jag satte ihop detta innan jag såg dit inlägg.

Interesant at vi båda två sätter fokus på om MB överhuvdtaget var på hans sushi restauranten Den 4 Maj.

OK her you go:

MB vet redan 7 Maj, 2013, att VB inte kom på träning !!!

Men han ringde ej för at höra om hon var OK även om han i förhör förklarade sin udda SMS och FB meddelande med at han var så orolig för henne.

MB säger i förhör at : Han tror att han på onsdagen den 8 maj fick reda på att hon varförsvunnen. FUP 994

Men till alla han känner som varit i förh¨r säger MB INGENTING om att VB inte varit på träning tirsdag den 7 Maj, inte säger han det til polisen heller.

MYCKETT KONSTIGT tycker jag...

Förhör av JM FUP 1057

JM har sedan 6-7 år tillbaka tränat karate i karateklubben Boden Boschito Center., han fungerar ochså som tränare.
JM känner VB frå karata klubben.

8 Maj - onsdag - JM är ledigt från sitt arbete på förmiddagen, kl 10.00 var förarprov Trafikverket, Sundsbacken 4, Luleå.

8 Maj - onsdag - Efter att JM slutat arbeta samma dag, gick han till Mikael Bergs Sushi restuarant i Boden och berättade för honom att V.B var saknad.

MB sade att det visste han om, han berättade också för JM att V.B inte heller hade dykt upp på träningen dagen före, d.v.s den 6 maj 2013. (TF tillfogat:JM sa nog bara fel

för det måste ju ha varit 7 Maj iom det är tisdag !!!)

7 Maj - Tirsdag - var JM inte själv på träningen så han viste det inte.

6 maj - Måndag MJ uppger att han troligtvis på måndagen den 6 Maj skickade ett SMS till Ploy och skrev

"hej hur är det vad gör du". Micke tillfrågas om varför han skickade detta SMS. Han gjorde

detta för att Ploy verkade ha varit upprörd och att hon ville prata. Micke trodde att hon var sur

på honom eftersom han hade svarat så kort på lördagen. Detta SMS skickade Micke under

förmiddagen. Han är inte helt säker på detta. Han skickade även ett meddelande till henne på

Facebook och skrev "ha ha ha nu dissade du mig, plugga hårt". Micke uppger att det är Ploy

som använder ordet "dissa" mot honom när han inte svarar på hennes SMS FUP 994

6 maj kl förmiddagen (enligt MB) MB skickade ett SMS till Ploy och skrev "hej hur är det vad gör du" FUP 994

6 Maj kl 17:24 MB skickar Facebook meddelande til VB : "Ha ha ha jaha nu dissar du mig. ha ha ha ha det bra och plugga hårt" FUP 905

Så nu undrar jag: VARFÖR försökt MB då inte at kontakta VB den 7 Maj när hon till och med INTE kom på träning???.

Vart tog MBs oro för VB vägen??? eller fans den någonsin där???

Och om han aldrig orade sig för henne varför skikkade han då den, HELT olikt honnom, omsorgsfulla meddelande till VB den 6 Maj ???

Alibi damage control?

Här säger an annan tränare CL att VB ochså tränar lördagar, den 4 Maj var en Lördag, så var VB på karate klubben lördag och mötte MB tidligare på dagen???

FUP 1049 CL - Under senare tid har hon tränat tisdag, torsdag och lördag i Boden samt måndag, onsdag och fredag i Luleå.
Citera
2013-11-03, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zero73

Grymt bra jobb! Tyvärr får jag vara tråkig och säga att just detta tycker jag inte är ett bevis på att han ljuger. Det är inte lätt att hålla reda på tider för SMS osv och framförallt inte när man får så många som han brukar få från VB. Jag kan tänka mig att han många gånger tittar lite snabbt och tänker " - Fan vad hon är omogen!" eller " - Vad vill hon NU!". Andra gånger när han inte är i sällskap med andra blir han säkert glad över hennes meddelande men nu när han var i sällskap med sin fru så kan jag tänka mig att han inte kollat DIREKT när SMS har kommit utan gjort det senare när tillfälle ges och då är det ännu svårare att hålla reda på tider. Har man kollat snabbt vid matbordet så kan det nog vara svårt att komma ihåg exakt vad det stod också.

VB verkade vara lite av en dramaqueen som drog till med nåt för att få uppmärksamhet. Det har säkert hon gjort flertalet gånger och sånt lägger man inte på huvudet när det kommer gång på gång.

Och innan jag blir beskylld för att skydda MB så kan jag ännu en gång säga att jag tycker han verkar vara ett svin och är han skyldig så ska han åka dit. Men just denna sammanfattningen tycker inte jag tyder på att han ljuger. Utan jag tror det är omständigheterna som gör att han inte kommer ihåg tider eller exakt vad det stått i SMS:en. Men oavsett vad jag tror så gör du ett grymt jobb med dina sammanfattningar.
Citera
2013-11-03, 20:08
Medlem
RaffaPancamos avatar
Vad är det för klipp folk talar om?
Citera
2013-11-03, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Super job Zero73! värkligen SNYGGT!

Jag måst smälta og tänka igenom ditt inlägg, så många interssanta iaktagelser du har gjort.

I mellantiden kan du kika på det här, och jag satte ihop detta innan jag såg dit inlägg.

Interesant at vi båda två sätter fokus på om MB överhuvdtaget var på hans sushi restauranten Den 4 Maj.

OK her you go:

MB vet redan 7 Maj, 2013, att VB inte kom på träning !!!

Men han ringde ej för at höra om hon var OK även om han i förhör förklarade sin udda SMS och FB meddelande med at han var så orolig för henne.

MB säger i förhör at : Han tror att han på onsdagen den 8 maj fick reda på att hon varförsvunnen. FUP 994

Men till alla han känner som varit i förh¨r säger MB INGENTING om att VB inte varit på träning tirsdag den 7 Maj, inte säger han det til polisen heller.

MYCKETT KONSTIGT tycker jag...

Förhör av JM FUP 1057

JM har sedan 6-7 år tillbaka tränat karate i karateklubben Boden Boschito Center., han fungerar ochså som tränare.
JM känner VB frå karata klubben.

8 Maj - onsdag - JM är ledigt från sitt arbete på förmiddagen, kl 10.00 var förarprov Trafikverket, Sundsbacken 4, Luleå.

8 Maj - onsdag - Efter att JM slutat arbeta samma dag, gick han till Mikael Bergs Sushi restuarant i Boden och berättade för honom att V.B var saknad.

MB sade att det visste han om, han berättade också för JM att V.B inte heller hade dykt upp på träningen dagen före, d.v.s den 6 maj 2013. (TF tillfogat:JM sa nog bara fel

för det måste ju ha varit 7 Maj iom det är tisdag !!!)

7 Maj - Tirsdag - var JM inte själv på träningen så han viste det inte.

6 maj - Måndag MJ uppger att han troligtvis på måndagen den 6 Maj skickade ett SMS till Ploy och skrev

"hej hur är det vad gör du". Micke tillfrågas om varför han skickade detta SMS. Han gjorde

detta för att Ploy verkade ha varit upprörd och att hon ville prata. Micke trodde att hon var sur

på honom eftersom han hade svarat så kort på lördagen. Detta SMS skickade Micke under

förmiddagen. Han är inte helt säker på detta. Han skickade även ett meddelande till henne på

Facebook och skrev "ha ha ha nu dissade du mig, plugga hårt". Micke uppger att det är Ploy

som använder ordet "dissa" mot honom när han inte svarar på hennes SMS FUP 994

6 maj kl förmiddagen (enligt MB) MB skickade ett SMS till Ploy och skrev "hej hur är det vad gör du" FUP 994

6 Maj kl 17:24 MB skickar Facebook meddelande til VB : "Ha ha ha jaha nu dissar du mig. ha ha ha ha det bra och plugga hårt" FUP 905

Så nu undrar jag: VARFÖR försökt MB då inte at kontakta VB den 7 Maj när hon till och med INTE kom på träning???.

Vart tog MBs oro för VB vägen??? eller fans den någonsin där???

Och om han aldrig orade sig för henne varför skikkade han då den, HELT olikt honnom, omsorgsfulla meddelande till VB den 6 Maj ???

Alibi damage control?

Här säger an annan tränare CL att VB ochså tränar lördagar, den 4 Maj var en Lördag, så var VB på karate klubben lördag och mötte MB tidligare på dagen???

FUP 1049 CL - Under senare tid har hon tränat tisdag, torsdag och lördag i Boden samt måndag, onsdag och fredag i Luleå.

Som du redan skriver - han trodde kanske hon var sur. Varför fortsätta försöka få kontakt om han tror att hon är sur och hon inte svarade första gången han försökte? Så funkar jag i alla fall. Jag kan bryta tystnaden med någon som jag är sur på eller personen är sur på mig men svarar inte den då så säger min stolthet till att okej skit i det då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in