2013-11-03, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Hon jobbade inom vården och var alltså inte polis.

Har hon VARIT polis?
Citera
2013-11-03, 20:04
Medlem
Closetmonkehs avatar
Nu har det säkerligen redan säkert sagts i tråden (orkar inte leta igenom 210 sidor), men var det i en faktisk villa eller ett sånt där hus två familjer kan dela på?
Citera
2013-11-03, 20:05
Medlem
Deferos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sickinhead
Ja jag vet vem kvinnan är och sambon. Kommer inte släppa namnen med tanke på anhöriga just nu.
Hur vet du vem kvinnan är? Kan du släppa något om vad hon arbetade med eller inom vilket yrkesområde det handlar om?

Citat:
Ursprungligen postat av kingbengan
Exempel på särskilda händelser kan vara:
Större olycka eller överhängande fara för sådan
Vissa större allmänna sammankomster
Sabotage eller bombhot
Terroristangrepp
Omfattande avbrott i samhällsviktiga funktioner
Rymning av en person som bedöms vara farlig
Efterforskning av försvunna personer

Polisen.se
Och detta har du utfärdats av polisen eller vadå?
Citera
2013-11-03, 20:06
Medlem
Hardcorebobos avatar
Kan det inte ha varit så här.

grabbarna är skyldig mongot pengar. Så dom träffas på bussen. mongot är hotfull och SKA ha pengarna.
Grabbarna är rädda och vet inte va dom ska göra, så dom säger att dom kan göra ett inbrott hos "släkting" "dom har schysst tv". Bara för att dom vet att kvinnan är gammal polis och att dom ska rädda dom?

Sen gick det väl lite snett antar jag
Citera
Medlem
Silliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenbrynolf
Det jag gärna vill veta just nu är varför dom två överlevande vittnena inte har kunnat leverera en så pass säker indentifiering av GM att han helt enkelt omöjligt kan neka längre?

Eller nekar GM fortfarande bara till rubriceringen och inte till brottet?
GM nekar till alla anklagelser, alltså brotten. För tillfället iallafall. GM kan fortfarande neka till brotten även fast de två överlevande kommer ihåg hur han såg ut.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Jag tror mer på att kvinnan har skyddad identitet, om tystnaden har någon annan relevans, annan än att släkten inte vill att det ska skrivas om henne.
I så fall vill polisen utreda att det inte finns någon koppling mellan skyddet och GM.

Hade hon varit polis hade det framkommit tidigt.
Hade hon däremot arbetat åt Säpo hade det säkert varit tyst, som nu.

SÄPO är en möjlighet. Kan förklara tystnaden
Citera
2013-11-03, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Defero

Jag har inte utfärdat något. Hämtade texten från polisen.se
Citera
2013-11-03, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Defero
Hur vet du vem kvinnan är? Kan du släppa något om vad hon arbetade med eller inom vilket yrkesområde det handlar om?

Jag känner Sambon. Inom vården har vi sagt flera gånger, kommer inte säga mer än så.
Som inlägg säger innan, vi som vet vill inte släppa information eller namn pga det är ett känsligt läge för de anhöriga just nu.
Citera
2013-11-03, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eireann
En annan teori är att hon kanske är gift med någon i Göteborg men har inlett en romans på nätet och att just den helgen som varit så har hon sagt till sin man att hon skulle på en resa med några vänner. Istället åkte hon till Ljungsbro för att träffa mannen som bor där. Pga det så vet ingen i Ljungsbro vem hon är och familjen i Göteborg vill knappast gå ut med identiteten på kvinnan då hennes otrohet uppdagats i samband med det som skett.
Jag tror på de som sagt att hon jobbar inom vården och min teori kan också förklara varför vi inte fått något namn än.

Någon som har info om eventuell otrohet?
Citera
Medlem
Celles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenbrynolf
Det jag gärna vill veta just nu är varför dom två överlevande vittnena inte har kunnat leverera en så pass säker indentifiering av GM att han helt enkelt omöjligt kan neka längre?

Eller nekar GM fortfarande bara till rubriceringen och inte till brottet?
Tror du verkligen att alla gärningsmän erkänner trots att dom blivit överbevisade?
Finns väl gott om exempel på folk som t.o.m. nekar fast dom fastnat på film, ta bara och kolla ett avsnitt på Cops så ser du ju fullt med WT och negrer som nekar trots att dom blivit tagna med fingrarna i kakburken.
Citera
Medlem
Deferos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jempaan
JAG BOR I LJUNGSBRO och känner till båda brottsoffren .Kan säga så mycket som att kvinnan är INTE sambo med mannen , hon var boende i Göteborg men var vid tillfället hos sin karl som gon är ihop med , de är dock ej SAMBOS! Därför finns hon inte skriven på någon adress i LJUNGSBRO . Jag vet även vad hon heter men det tänker jag inte skriva ut här ! Att mannen inte hjälpte henne var för att han blev nedslagen först och blev medvetslös.När han vaknar upp ligger kvinnan och pojken döda bredvid :-( Detta är ren fakta och inga spekulationer, men jag kommer inte yppa deras namn här med tanke på deras anhöriga .
Bodde paret i närheten där brottet begicks? Rykten säger ju att paret var ute på promenad vilket låter otroligt med tanke på tidpunkten? Vet du om det stämmer att kvinnans man jagade efter gärningsmannen?

Citat:
Ursprungligen postat av kingbengan
Jag har inte utfärdat något. Hämtade texten från polisen.se
Menade: detta har DÅ utfärdats av polisen? Har alltså polisen sagt att detta är en särskild händelse som de jobbar med och som de vidtagit särskilda åtgärder för?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sickinhead
Jag känner Sambon. Inom vården har vi sagt flera gånger, kommer inte säga mer än så.
Som inlägg säger innan, vi som vet vill inte släppa information eller namn pga det är ett känsligt läge för de anhöriga just nu.

Inom psykvården? Då behöver man vara lite vältränad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in