2013-11-03, 15:11
Medlem
gaylordfuckers avatar
Hon kanske hade hundvakt som inte tog hand om hunden när hon var bortrest...
Citera
2013-11-03, 16:55
Medlem
Hagganss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gaylordfucker
Läs inlägg #31 så får du ett imo bra svar på det scenariot.
Citera
2013-11-03, 19:56
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haggans
Svara på frågan i stället för att hela tiden ösa ur dig hur jävla sjuka alla är.

Vilka anledningar finns det till att hon skulle vara oskyldig?

Kan du inte svara på det, så undrar jag om det inte är som så att du bara trollar.

Nu var det ju iof jag som ställde en fråga. Men möjligt kunde vara inlägget efter ditt (som jag citerar här under för dig). Vidare så kan det väl inte vara så svårt att komma på möjliga senarion? Olycka med minnesförlust, koma, hot, bortförande, flykt från någonting osv osv.

Säg att hon åkt på resa utomlands och styrt upp med hundvakt. Hon råkar ut för en olycka och läggs in på sjukhus med livshotande tillstånd. Blir liggandes där i några veckor innan hon piggnar till något och får fara hem till Sverige. Hundvakten misslyckas med sitt uppdrag (av någon anledning). Nu kanske hon sitter och sörjer sin älskade livskamrat hunden och mår dåligt över hur den måste ha lidit. Då ska enligt er på flashback "horan" svältas ihjäl och andra hemskheter.

Jag undrar vem som är sjuk!?

Citat:
Ursprungligen postat av gaylordfucker
Citera
2013-11-03, 20:12
Medlem
Hmn-1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy

Du undrar vem som är sjuk, djurplågaren som svälter sin hund är sjuk. Du som försvarar djurplågaren är sjuk, nu vet du vilka som är sjuka.
Citera
2013-11-03, 20:32
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LibertasEtJustitia
Hur svårt kan det vara att få ut ett namn? Djurplågerskan ska aldrig någonsin kunna googla sitt namn utan att påminnas om vad hon gjort. Det ska inte heller potentiella arbetsgivare.

Vad hon gjort är likvärdigt med mord, inte ett dugg lindrigare.

Du är helt jävla fel ute. Husdjur tillhör kategorin lösöre.

Folk som bryr sig mer om hundar de inte har koppling till än om sina medmänniskor är det mest perversa av folk som finns, t.o.m. mer perversa än att vara medlem i Miljöpartiet.
Citera
2013-11-03, 20:38
Medlem
Fina Gubbens avatar
Kom igen nu. Det var bara en hund. Säg efter mig, "bara en hund".

Visst synd att den fick lida mot slutet men det får de flesta djur och människor på ett eller annat sätt. Att vilja förstöra en ung kvinnas framtid genom att outa för en hunds skull tyder på att man har några hjärnspöken i det annars tomma kontoret.

Dessutom har hon väl inte blivit fälld för något än. Om hon blir fälld så ska rättsväsendet utföra relevant straff, inte några blindgalna moralkärringar som tror sig ha företräde bara för att det handlar om en hund.

Låter för övrigt som att hon åkt på semester. Så jag gissar på att hundvakten inte tog sitt ansvar utan tog bara pengarna och stack.
Citera
2013-11-03, 21:51
Medlem
Citat:
Fast nu svarar du på någonting jag inte frågat. Jag frågar hur de vet att tjejen är skyldig. Det finns det ingen som kan svara på verkar det som.

Man kan nästan tro att det är du som är 22-åringen när man läser dina inlägg här.
Hur hon kan vara skyldig? Hennes hund och hennes lägenhet -som hon låst dörren till. Vad är det du inte fattar!?
Citera
2013-11-03, 22:06
Medlem
LibertasEtJustitias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Du är helt jävla fel ute. Husdjur tillhör kategorin lösöre.

Folk som bryr sig mer om hundar de inte har koppling till än om sina medmänniskor är det mest perversa av folk som finns, t.o.m. mer perversa än att vara medlem i Miljöpartiet.

Jag hoppas och antar att du aldrig har haft något husdjur, annars är du en sann psykopat.

Hundar har känslor, hundar känner smärta. Vad skiljer en hund från ett barn?

Är det någonting som är perverst så är det vissa människors uppfattning om att en människa är så mycket mer värd än ett djur bara för att man råkar vara en människa.
Citera
2013-11-03, 22:12
Medlem
LibertasEtJustitias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben

Visst synd att den fick lida mot slutet men det får de flesta djur och människor på ett eller annat sätt. Att vilja förstöra en ung kvinnas framtid genom att outa för en hunds skull tyder på att man har några hjärnspöken i det annars tomma kontoret.

Dessutom har hon väl inte blivit fälld för något än. Om hon blir fälld så ska rättsväsendet utföra relevant straff, inte några blindgalna moralkärringar som tror sig ha företräde bara för att det handlar om en hund.

Låter för övrigt som att hon åkt på semester. Så jag gissar på att hundvakten inte tog sitt ansvar utan tog bara pengarna och stack.

Vi har inga "relevanta straff" för djurplågeri i Sverige. Djurplågeri borde vara jämställt med motsvarande brott mot en människa (beroende på djurart, vissa djurarter känner mer eller mindre fysisk och psykisk smärta). Men egentligen är straffen för brott mot människor för låga också.

Om det hade varit ett barn eller en förståndshandikappad med förmåga att känna smärta, hade du varit lika förstående då? Annars, vad är skillnaden mellan att plåga ett djur och att plåga ett barn/en förståndshandikappad? Ge mig inget skitsnack om människovärde, sånt hör religioner till.
Citera
2013-11-03, 22:37
Medlem
babalinas avatar
Citat:
Nu var det ju iof jag som ställde en fråga. Men möjligt kunde vara inlägget efter ditt (som jag citerar här under för dig). Vidare så kan det väl inte vara så svårt att komma på möjliga senarion? Olycka med minnesförlust, koma, hot, bortförande, flykt från någonting osv osv.

Säg att hon åkt på resa utomlands och styrt upp med hundvakt. Hon råkar ut för en olycka och läggs in på sjukhus med livshotande tillstånd. Blir liggandes där i några veckor innan hon piggnar till något och får fara hem till Sverige. Hundvakten misslyckas med sitt uppdrag (av någon anledning). Nu kanske hon sitter och sörjer sin älskade livskamrat hunden och mår dåligt över hur den måste ha lidit. Då ska enligt er på flashback "horan" svältas ihjäl och andra hemskheter.

Är du på riktigt eller? Hon har knappast legat på sjukhus, för det skulle väl inte vara så svårt för henne att bevisa sin oskuld då!? sjukhuset skulle ju ha bekräftat det isåfall och fallet hade varit avslutat. Känner du henne eller vad är det frågan om???
Senast redigerad av babalina 2013-11-03 kl. 22:49.
Citera
2013-11-03, 22:52
Medlem
Lazyboness avatar
Citat:

Tvärtom är det helt rätt att outa henne men det ska vara först efter att det bevisats att det som hänt är hennes fel. Hon ska då inte outas för att straffas mer, även om jag inte kunde bry mig mindre om en djurplågares framtid. Hon ska outas för att det hjälper till att förhindra att hon kan skaffa nya djur.

Oansvariga hundägare är ett samhällsproblem som sträcker sig längre än till de djur som lider av vanvård. Det är ett problem för oss alla eftersom hundarna ofta blir oberäkneliga och aggressiva. Det borde även du kunna räkna ut.
Citera
2013-11-03, 23:21
Medlem
Hagganss avatar
Citat:

Är det inte hon själv som har förstört sin framtid?

Så de flesta människor och djur torteras mot slutet? Din verklighetsuppfattning är ju skevare än min, och jag har en jävligt skev verklighetsuppfattning emellanåt.

Givetvis ska hon outas. Inget snack om saken. Värre personer än djurplågare får man leta efter. Ett jävla pack är vad dom är, och jag hoppas verkligen att hon inte får skaffa fler djur framöver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in