2013-11-03, 19:40
Medlem
Deferos avatar
Polisen säger alltså till Aftonbladet att det finns flera händelser anslutna till gärningsmannen och att många brott har begåtts i det här händelseförloppet.

Vad är det för fler brott som begåtts? Våldtäktsförsök? Kidnappning? Droglangning? Vad är det polisen kan tänkas mena? Har det koppling till kvinnan?
Citera
2013-11-03, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Jag tror mer på att kvinnan har skyddad identitet, om tystnaden har någon annan relevans, annan än att släkten inte vill att det ska skrivas om henne.
I så fall vill polisen utreda att det inte finns någon koppling mellan skyddet och GM.

Hade hon varit polis hade det framkommit tidigt.
Hade hon däremot arbetat åt Säpo hade det säkert varit tyst, som nu.

Äntligen ett klokt inlägg!

Hon kan mycket väl vara säpo-polis. Om man tänker efter ligger halva Sveriges vapenindustri i Linköping! Då fattar man att det är locket på
Citera
2013-11-03, 19:44
Medlem
sinologens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celle
Ja, det är ju hemskt att man sprider en bild på en våldsam neger.
Gissar jag fel om jag säger att du inte yttrat dig om detta i någon annan tråd där det var en vit man som hängdes ut?
Det är inte bra för vittnesmålen eftersom det blir svårare att bevisa att den som lämnar vittnesmål är opåverkad av bilder spridda online. För att hålla fallet så rent som möjligt är det således bättre att inte sprida bilder eftersom det ökar säkerheten för en fällande dom.
Citera
2013-11-03, 19:45
Medlem
Hestapos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Vadå. Det där kan man tolka som att hon nyligen sagt upp sig som polis, eller varit pensionerad polis. När hon för sista gången gjorde något. Oklarhet har vi ganska mycket av redan i den här tråden

En säkerhetspolis är också en polis, dessutom verkar den skadade mannen ha något med polisväsendet att göra. Antagligen tillhör bägge den gruppen som finns på grannorten för att utreda dubbelmordet i Linköping. Personal fanns det ju uppenbarligen att tillgå vid utredningen.
Citera
2013-11-03, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Jag tror mer på att kvinnan har skyddad identitet, om tystnaden har någon annan relevans, annan än att släkten inte vill att det ska skrivas om henne.
I så fall vill polisen utreda att det inte finns någon koppling mellan skyddet och GM.

Hade hon varit polis hade det framkommit tidigt.
Hade hon däremot arbetat åt Säpo hade det säkert varit tyst, som nu.

Hon har inte skyddat identitet.

Sambon är inte Polis heller.
Citera
2013-11-03, 19:46
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Min gissning: Inbrott gone bad. MGM bryter sig in i flera hus, bland annat där den senare mördade kvinnan besöker sin särbo. Hon vaknar av ljud, de förstår det är inbrott. Tar det säkra före det säkra och avvaktar. MGM drar vidare, de ser honom gå vidare genom fönstret. Paret smyger runt och tittar i fönster för att se vart MGM tar vägen sen. Nästan samtidigt ser de två unga killar komma gående från andra hållet (de är på väg hemåt). Pojkarna hör ett kras när ett fönster slås sönder några hus längre bort och går dit för att undersöka, man blir modigare efter några öl. De tar MGM på bar gärning - MGM får tokspel för han har tagit lite droger för att lugna nerverna. Han tror huset är tomt och börjar binda kidsen (tejpa, eller vad som nu hände), han kan ju haft andra vapen att hota med än vi tidigare hört. Men då kommer paret som äger detta hus ner i källaren. Tumult uppstår, han sliter med sig den ena killen. Samtidigt har det första paret vågat sig ut, för de har hört ljud och trott att pojkarna konfronterat MGM, så de vill hjälpa. Mötet sker lite oväntat. De ger sig på MGM för att hjälpa pojken, han vevar till med röret, träffar någon i paret. De andra börjar försvara sig med näbbar och klor, MGM får spel och klipper till allihop. Förmodligen utan att tänka på hur dödligt det kan vara. Inget försvar dock, han ska ha dödsstraff.
Citera
2013-11-03, 19:46
Medlem
Deferos avatar
Citat:

Hon kan mycket väl vara säpo-polis. Om man tänker efter ligger halva Sveriges vapenindustri i Linköping! Då fattar man att det är locket på

Och hon blir då inkallad för att leta upp mannen mitt i natten av polisen som vet att hon är där? Vilket skulle förklara varför polisen är extra sammanbitna och varför de ser extra allvarligt på händelsen.

Vilka faktorer är det förövrigt som tyder på att detta är en särskild händelse? Extra mycket poliser? Extra mycket dold information?
Citera
2013-11-03, 19:47
Medlem
Deferos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sickinhead
Hon har inte skyddat identitet.

Sambon är inte Polis heller.

Hur vet du det? Enligt vadå? Vet du vem kvinnan är? Vad arbetade hon med isåfall?
Citera
2013-11-03, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Defero
Hur vet du det? Enligt vadå? Vet du vem kvinnan är? Vad arbetade hon med isåfall?

Ja jag vet vem kvinnan är och sambon. Kommer inte släppa namnen med tanke på anhöriga just nu.
Citera
2013-11-03, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Defero
Och hon blir då inkallad för att leta upp mannen mitt i natten av polisen som vet att hon är där? Vilket skulle förklara varför polisen är extra sammanbitna och varför de ser extra allvarligt på händelsen.

Vilka faktorer är det förövrigt som tyder på att detta är en särskild händelse? Extra mycket poliser? Extra mycket dold information?

Exempel på särskilda händelser kan vara:
Större olycka eller överhängande fara för sådan
Vissa större allmänna sammankomster
Sabotage eller bombhot
Terroristangrepp
Omfattande avbrott i samhällsviktiga funktioner
Rymning av en person som bedöms vara farlig
Efterforskning av försvunna personer

Polisen.se
Citera
2013-11-03, 19:50
Medlem
eireanns avatar
Citat:

En annan teori är att hon kanske är gift med någon i Göteborg men har inlett en romans på nätet och att just den helgen som varit så har hon sagt till sin man att hon skulle på en resa med några vänner. Istället åkte hon till Ljungsbro för att träffa mannen som bor där. Pga det så vet ingen i Ljungsbro vem hon är och familjen i Göteborg vill knappast gå ut med identiteten på kvinnan då hennes otrohet uppdagats i samband med det som skett.
Jag tror på de som sagt att hon jobbar inom vården och min teori kan också förklara varför vi inte fått något namn än.
Citera
2013-11-03, 19:53
Avslutad
Börjar bli lite väl många Twin Peaks-fantasier här... En kriminell uppgörelse och en oskyldig kvinna som hamnade i vägen, svårare än så behöver man inte göra det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in