2013-11-03, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Är inte den allra troligaste förklaringen att dubbelmord på mer eller mindre oskyldiga är väldigt ovanligt? Dessutom är det mindre självklart vad som hänt än när ett pensionärspar hittas mördadevid ett uppbrutet kassaskåp. Samt att Linköpingspolisen har dåligt rykte efter det tidigare dubbelmord där utredningen helt kört fast?

Nu visar det sig ju att pojkarna sannolikt varit inblandade på något sätt, knappast "helt oskyldiga".
Citera
2013-11-03, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Ho jobbade inom vården och var alltså inte polis.

Källa på det?
Citera
2013-11-03, 19:34
Medlem
Maxipower1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hodur
Läste också det där ryktet. Verkar stämma, tyvärr.

Var !

Var läste du det ryktet ? Det ryktet har gått här på fb länge nu men ett par skriver att hon jobbade inom vården. Så vart läste du det ?
Citera
2013-11-03, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eyesforyou
Hallååå i lådan! Någon hemma där? För sista gången var inte kvinnan polis!!!!!!

Vadå. Det där kan man tolka som att hon nyligen sagt upp sig som polis, eller varit pensionerad polis. När hon för sista gången gjorde något. Oklarhet har vi ganska mycket av redan i den här tråden
Citera
2013-11-03, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svenbrynolf
Varför tejpar man huvudet om inte för att få tyst på en person?
Det blir bara mer och mer bizarrt för var information som kommer fram.

Det kan man undra. Vi får läsa FUP:en sen så får du se. Och igen, hon var inte polis min vän...
Citera
Medlem
usb3s avatar
Finns det överhuvud taget något som pekar på att kvinnan var polis? förutom att det hela utreds som särskild händelse då...
Citera
Medlem
Deferos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hundensår
Enligt AB ska sambon ha sprungit ifatt GM och hållit fast honom. Tyder ju på hyfsat bra form hos farbrorn.
Citat:
Ursprungligen postat av Psykopatchefer
Brandman?

Men jag förstår inte riktigt. Om sambon är med i ett slagsmål där en kvinna och en pojke blir slagna till döds? Är inte den första reaktionen att larma ambulans och att se till så att offren överlever istället för att springa efter GM?
Citera
Medlem
Salavat-Julayevs avatar
Finns det ingen som bor i Ljungsbro som skriver här? Eller är det som vanligt på den här sajten 5834 självutnämnda kriminalare som egentligen inte vet ett skit?
Rykten hit och dit, men inte en enda faktauppgift.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Var finns dessa rykten? Det kan lika gärna handla om att försöka ta den här typen av brott på allvar för att slippa obehagliga följder. Dessutom visar regering och polis vilja i stället för uppgivenhet inför att invandrare behandlas olika inför valet nästa år. Blir det ryktesspridning och oklarheter kan det gynna Sverige Demokraterna i nästa val.

Bra att det tas på allvar.

Osannolikt att den sävliga och korpulenta svenska poliskåren år 2013 november helt plötsligt vaknar upp och börjar bli helt kalas-awesome. Snarare då som sagt att man har någon anknytning till BO som gör att man agerar ALL-IN.
Citera
2013-11-03, 19:36
Medlem
TjurenFerdinands avatar
Har vi lyckats fastslå adressen på det gula huset, där källaraktiviteterna ägde rum?
Citera
2013-11-03, 19:38
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenbrynolf
Nu visar det sig ju att pojkarna sannolikt varit inblandade på något sätt, knappast "helt oskyldiga".

Har inte hört detta. Var står det? Hur vet du det? Har polisen sagt det? Har inte hört något sånt annat än för länge sen i den här tråden.

Dessutom skrev jag inte att de var oskyldiga

Och polisen vet ju inte vad som hänt när de startar förundersökningen. Hur du skyldiga de än är kan polisen i början (och ännu) tro att pojkarna är oskyldiga
Citera
2013-11-03, 19:39
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wiruzz.
Jag får bara vatten på min kvarn. Ni sa ju att hon jobbade inom vården. Men jag kanske har rätt ändå.
Jag tror mer på att kvinnan har skyddad identitet, om tystnaden har någon annan relevans, annan än att släkten inte vill att det ska skrivas om henne.
I så fall vill polisen utreda att det inte finns någon koppling mellan skyddet och GM.

Hade hon varit polis hade det framkommit tidigt.
Hade hon däremot arbetat åt Säpo hade det säkert varit tyst, som nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in