2013-11-03, 12:33
Medlem
beer-goggless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dunlupe
Hörde att GM va i ett mindre tjafs med sin granne tidigare på kvällen. Någon som vet mer om detta?

Samma granne som tidigare (ej bekräftat!) sålt bilen till han som bodde i huset vars källare MGM och pojkarna hamnade i?
Citera
2013-11-03, 12:34
Medlem
ShaabAbuRamadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Televerket2
Kameraövrvakning?

Inte dom år jag jobbade där men slutade 2003, mkt har säkert hänt sedan dess. När jag jobbade satt man manuellt övervak utanför detta rum och tittade in genom ett fönster med ett bestämt intervall. Ibland var dom inlåsta och ibland stod dörren på glänt.

Många som gjort ett brott av denna karaktär har enorm ångest efteråt och kan genom det få extrema beteenden. Har sett folk som gjort vansinniga saker mot sina egna kroppar. Och vissa beter sig som om allt är normalt.

Just nu bygger man om hela Rättspsyk i Vadstena varför det är allmänt stökigt där med patienter som flyttas runt. Ny innergård byggs och en ny mur. Talar lite emot att han sitter där.
Citera
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturellatantella
Jag tycker det är mycket som är underligt i hela historien.
1. Varför GM och två ungdomar bröt sig in och uppehöll sig i ett hus ingen av dem bodde i.
2. Hur paret som försökte ingripa kunde höra bråk utomhus mitt i natten och ta sig till brottsplatsen. Det har gissats att de var ute och gick, men det är svårt att tro med tanke på tidpunkten. Inifrån ett hus en bit bort kan man väl inte höra något.
Kan det vara så att paret i villan med källarbesöket ringde till det andra paret som ingrep? Kanske för att en av dom är polis?
3. Hur kunde GM både vara fasthållen av den dödade kvinnans sällskap, och bli hittad av en sökande hundpatrull? Höll han fast honom tills hunden hittade dem under den där bron, eller gick det till på något annat sätt?
Det finns en hel del om psykisk ohälsa, både i tråden och i polisens presskonferens. Men det är kanske svårt att må riktigt bra psykiskt, när man just har åkt fast för ett dubbelmord.
1. Ungarna verkar vara från första klassens WT och då kan man tänka att de tillsammans med Negern skulle plundra lite i huset.
2. Flertal gånger har det stått att det var tanten som "sprang ut" först och tar därför för givet att de befann sig inne i ett hus i närheten.
Lite märkligt dock att tanten ger sig på negern själv och att hennes snubbe tydligen kom dit först senare, men det står lite luddigt om den delen.
Man måste ju fråga sig om nergern och WT ungen hade dragit vidare om inte tanten kommit och härjat?
3. Polisen har själva hävdat att de ensamma har letet reda på negern och tagit honom, men detta med att negern blivit fasthållen har ju återgivits på flera ställen i media.
Det står även att det här manliga "sällskapet" hade blivit misshandad och då kanske man är inte så kaxig att man klarar att hålla fast en galen neger
Detta med att framhäva psyksik ohälsa är väl standard i dag vid våldsbrott
Citera
Medlem
Silliss avatar
Citat:
Okej men finns det ingen övre åldersgräns?
Finns det säkert, kanske upp till 20 år men det beror på själva fritidsgårdens regler.
Citera
2013-11-03, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beer-goggles
Samma granne som tidigare (ej bekräftat!) sålt bilen till han som bodde i huset vars källare MGM och pojkarna hamnade i?

Ingen aning men han ska tydligen hamnat i tjafs med K*m T*pp*r.. Mordhot osv
Citera
2013-11-03, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShaabAbuRamada
Inte dom år jag jobbade där men slutade 2003, mkt har säkert hänt sedan dess. När jag jobbade satt man manuellt övervak utanför detta rum och tittade in genom ett fönster med ett bestämt intervall. Ibland var dom inlåsta och ibland stod dörren på glänt.

Många som gjort ett brott av denna karaktär har enorm ångest efteråt och kan genom det få extrema beteenden. Har sett folk som gjort vansinniga saker mot sina egna kroppar. Och vissa beter sig som om allt är normalt.

Just nu bygger man om hela Rättspsyk i Vadstena varför det är allmänt stökigt där med patienter som flyttas runt. Ny innergård byggs och en ny mur. Talar lite emot att han sitter där.

Då räknas sådana människor som extrema högriskpatienter? Finns det någon sluten rättspsyk på annan plats också?
Citera
2013-11-03, 12:39
Medlem
SpencerPratts avatar
Det känns som att allt som deras vänner säger får man ta med en nypa salt. Dom kommer förmodligen säga en hel del för att få det att låta värre än vad det tyvärr redan är, dessutom kommer dom nog försöka dölja saker som dom inte vill att deras föräldrar ska komma på.

Har man kontakt med en sån som MGM från första början så tyder väl det på att allt inte står rätt till.
Citera
2013-11-03, 12:39
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Då räknas sådana människor som extrema högriskpatienter? Finns det någon sluten rättspsyk på annan plats också?
Kanske förs han till Huddinge? Då får även bodis närmare till sin klient...
Citera
2013-11-03, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Kanske förs han till Huddinge? Då får även bodis närmare till sin klient...

Du har en poäng. I Gotlandsfallet från en annan tråd så satt GM på rättspsyk i Huddinge. Mycket troligt om det inte går i Vadstena
Citera
2013-11-03, 12:41
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sickinhead
Sambon är i bra fysisk form då han har ett arbete som kräver att man är bra tränad, om min källa stämmer.

Är han polis?
Citera
2013-11-03, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sillis
Finns det säkert, kanske upp till 20 år men det beror på själva fritidsgårdens regler.

Den aktuella fritidsgården borde ändå ha kontaktat polisen då GM konstant försökte komma in.
Citera
2013-11-03, 12:42
Medlem
ShaabAbuRamadas avatar
Citat:
När det gäller Vadstena. Hur svåra fall tar man dit? Om man tar dit GM så borde han anses som extrem högriskfall av något slag. De debattörer som vill får gärna spekulera i TB:s försvar och hur det kommer att bli.

Vadstena har varit väldigt stort och med många olika avdelningar. Allt från "vanliga sjuka" till patienter på Rättspsyk. Rättspsyk hade innan fyra avdelningar. 18, 19, 21 och 22. På 21 och 22 är dom som är tyngre kriminella alt. svårhanterliga. Där hittar du värsta sortens mördare med en lättare störning, väldigt svårt psykiskt sjuka som begått mindre brott eller svåra anorektiker. En salig blandning trasiga människor.

Jag har jobbat som outbildad vikarie inom rättspsyk mellan att jag var 17-25 år (tjej). Aldrig känt mig hotad eller blivit illa behandlad utan snarare som en själslig fristad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in