2013-11-03, 11:42
Medlem
Vilka typer av anabola/steroider kan han ha tagit själv för att flippa ut så fullständigt?
Citera
2013-11-03, 11:42
Medlem
Hebrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Televerket2
Jag har också mycket svårt för det. Vad kan det bero på förutom drogerna som nämnts tidigare. Ligger han på en tonårings nivå?

Det finns ju en chans, precis som du antyder, att hans mentala nivå är likgiltig med en 14-åring. Det betvivlar jag inte en sekund.
I en liten "by" som ljungsbro så kan man ju tycka att folk borde märka att en ensam kongoneger på 33 år umgås med folk som är dubbelt så unga som han, och det hade åtminstone fått mig att reagera. Att han dessutom säljer sprit och droger är ju inget plus i kanten direkt.

Jag tror att mycket kommer klarna upp under dagen, och förhoppningsvis så kan vi få lite svar på hur saker och ting ter sig.
Citera
2013-11-03, 11:44
Medlem
Hebrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rastarhundennu
Tråden är svårt att förstå, slänger ut en fråga som kanske redan är besvarad.
Mostern till den avlidne pojken berättar på AB att nära släktingar dött för några år sedan,
Trots en svår uppväxt, med andra nära släktingar som gått bort för tidigt, hade 15-åringen en positiv livssyn. (källa aft.blad)
Är det brodern som är död? Vad dog han av? Och när?
Är det verkligen storebror på bilden, med tatueringen av hakkors?

Fakta och seriösa spår:
Jag skulle uppskatta om någon med säkra uppgifter fyller i mina luckor, har läst sammanfattningen. Vad mer har framkommit av värde?
Fakta om offren
Om GM

har aldrig varit med om rörigare tråd.

BO's äldre storebror Jimmy (födelseår oklart) tog livet av sig för något år sedan.
Det är han som hade ett hakkors på bröstet. Enligt en användare några sidor tillbaka så hade dock jimmy lagt sina nazistsympatier bakom sig.

https://scontent-b-lhr.xx.fbcdn.net/hphotos-frc3/574886_10150664854657759_1835980470_n.jpg
Citera
2013-11-03, 11:47
Medlem
Är det någon som har GM:s fullständiga registerutdrag? Domar?
Citera
2013-11-03, 11:47
Medlem
Thucydidess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Technograbben
Oavsett bakrund & motiv. Oerhört sorligt. Sverigesbefolkning mår sämre & sämre enligt en poliskälla I STHLM. Han har aldrig tidigare varit så mycket på jobb där personer med psykiskohälsa är inblandade.

Jaha, det var ju ett mycket vetenskapligt uttalande. Från en polis, no less.
Citera
2013-11-03, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sillis
De flesta fritidsgårdar brukar ha en maxålder på 18 år, men av egen erfarenhet brukar de som är äldre än 18 och sköter sig få vara där, kan också vara så att han inte får vara där för han är för gammal.

Okej men finns det ingen övre åldersgräns?
Citera
2013-11-03, 11:51
Moderator
KomissarieBecks avatar
Väsentligt lugnare i tråden idag och dessutom har moderator haft möjligt att rensa lite
från gårdagens många galna inlägg.

Nu kanske vi kan ägna oss åt lite mera nyanserat på att få fram namnen på BO
dvs kvinnan och mannen.
Jag har vid ett par tillfällen lagt fram namn på två personer födda 56 respektive 58
och det har varit personer som både bekräftat att det är rätt men det har även varit
de som sagt att jag har fel.
Jag har inga som helst fakta utan namnen är endast framtagna genom olika antaganden/gissningar.

BO In*grid Gu*stafsson 1956 (Mördad)

BO Hå*kan Ni*lsson 1958 (lindrigt skadad)

Båda två personerna är skrivna på Ä*lv*dansgvägen 8

Någon som med säkerhet kan bekräfta/avfärda min gissning.
Citera
2013-11-03, 11:53
Medlem
Hebrs avatar
https://scontent-b-lhr.xx.fbcdn.net/hphotos-frc3/1456734_10151665940991020_1957294262_n.jpg

Kan man anta att det här är den lite mer exakta platsen för morden?
Taget från ljungbros egna facebooksida.
Citera
2013-11-03, 11:55
Medlem
Fruktansvärt tragisk händelse ....
Vet att många fått lite vatten på kvarnen nu angående etnisitet men det handlar ju om vad personen i fråga har innanför pannbenet.

Tyvärr e det ju så i vårt "fina" Sverige att när dom lägger ner vården så finns det människor ute som e "för friska" för att vara under vård men egentligen borde vara det

Bara hoppas nu att dom verkligen fått fast rätt person
Citera
2013-11-03, 11:56
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phifen
Min teori är att GM har haft någon slagt psykos och som jag har fattat det så är anabola steroider väldigt farligt att blanda ihop med alkohol och andra droger, vem vet ifall småpojkarna har sagt något fel åt GM och då har han fått något anfall och börjat attackera dom och därefter har folk hört hur han har skrikit utifrån och därefter gått in och kollat eller hur det nu var..

Han borde få ett ordentligt straff om han både går på kvinnor och småbarn så, langa droger och alkohol till minderåriga är ju helt absurt och helst när man är 33 år..

Steroider kan öka ens aggressivitet och våldsbenägenhet, men jag har inte hört att de brukar ge psykos. Än så länge har det inte heller framkommit något som stödjer antagandet att GM skulle ha varit drabbad av psykisk sjukdom. Däremot har det (enligt mig föga överraskande) framkommit uppgifter om att han är märkbart lågbegåvad, starkt våldsbenägen, är en typisk återfallsförbrytare inom enklare former av kriminalitet, har en vana att berusa sig med olika medel och ägnar gott om tid åt att försöka med våld och trakasserier kontrollera sin före detta partner. Möjligtvis kan dessa egenskaper peka mot någon form av antisocial personlighetsstörning, men samtidigt är de rätt vanliga tecken på att generellt ha nedsatt begåvning, impulsivt beteende och hög våldsbenägenhet. Dessa egenskaper, inklusive det senaste dådet, talar inte i sig för att GM skulle lida av en psykisk sjukdom. Våldsamt och impulsivt beteende hos en person som inte har begåvningen för att bedöma korrekt och förutse konsekvenserna av olika handlingar, kombinerat med rejäl fysisk styrka och tillhygge, kan redan i sig utgöra en fullgod förklaring till händelsen.

Personligen skulle jag inte bli förvånad om en neuropsykiatrisk undersökning på GM skulle t.ex. visa exceptionellt låg begåvning, men att denne likväl är neurologiskt frisk. Den population GM härstammar ifrån har i genomsnitt avsevärt lägre IQ än den svenska populationens genomsnitt, så många i den friska populationen ligger p.g.a. normalfördelning på så pass låga IQ-nivåer som bland etniska svenskar i första hand endast nås av personer med olika former av neurologiska och kognitivt påverkande handikapp och funktionsnedsättningar, så man bör minnas att hos en person med GM:s bakgrund innebär (för Sverige) ovanligt låg IQ inte nödvändigtvis att personen är "förståndshandikappad" riktigt i den mening som man ofta använder begreppet. Även om liknande händelser som denna är relativt ovanliga i Sverige, så är det uppenbart för alla intresserade att de däremot utgör vardagsmat i den ursprungspopulation som GM härstammar ifrån. Rimligtvis lider inte en stor andel av Kongos befolkning av psykos och grava psykiska sjukdomar p.g.a. det. Det blir ofta fel om man bedömer vad en "normal" person skulle göra utifrån vad de flesta svenskar skulle göra under svenska omständigheter. Rimligtvis behöver detta inte alls stämma in på vad som är "normalt" för många andra, samt kanske inte ens många svenskar om de skulle befinna sig i en annan miljö (kort sagt, vi talar om det komplexa samspelet mellan biologiska faktorer som driver en individ, samt samspelet mellan dessa och omgivningen).

Men visst, självfallet går det inte att utesluta att GM har drabbats av psykos, speciellt med tanke på att denne verkar ha använt olika kemiska preparat.
Citera
2013-11-03, 11:57
Medlem
Hebrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snallakillen
Fruktansvärt tragisk händelse ....
Vet att många fått lite vatten på kvarnen nu angående etnisitet men det handlar ju om vad personen i fråga har innanför pannbenet.

Tyvärr e det ju så i vårt "fina" Sverige att när dom lägger ner vården så finns det människor ute som e "för friska" för att vara under vård men egentligen borde vara det

Bara hoppas nu att dom verkligen fått fast rätt person

Den andra pojken som var med vid tillfället (tommys kompis) ska ha bekräftat MGM som GM, så det mesta tyder på att polisen har rätt snubbe.
Citera
2013-11-03, 11:58
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Någon som med säkerhet kan bekräfta/avfärda min gissning.
Kvinnan är enligt uppgift från Göteborg.
Kvinnan är INTE från Linköping, och är inte skriven där heller. Hon är särbo med den skadade mannen, och kommer från Göteborg där hon också är skriven. 100 % säkert, och detta kommer framkomma när som helst, och inta bara från mig.
Misstänker att fler fick detta via PM igår.
Senast redigerad av epost72 2013-11-03 kl. 12:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in