2013-11-03, 11:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Phifen
Jag förstår mig inte på hur kongonegern har behövt använda ett järnrör, på bilden tycker jag att han ser ut att vara i bra form och som folket säger här tidigare i tråden att han har nog gjort lite vad som helst i kongokriget så tror jag han kan sin sak, men varför behövde han använda det och på en liten pojke som är född 98? Ett skott i pannan på svartskallen.

Det finns ju liknande exempel då flera GM förberett grov misshandel efter att ha bråkat med enstaka tjejer.
När folk inte är friska i skallen så kan vad somhelst hända.
Citera
2013-11-03, 11:28
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Televerket2
Det var intressant. Är det någon som vet VARFÖR han inte tilläts vara där?
Det verkar som att personalen ogillade att han sålde droger.
Citera
2013-11-03, 11:30
Medlem
Hebrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeutronStar
Shit - den där Jimmy, det är vad jag kallar WT!

Undrar om GM kände till BO:s avlidne storebrors tidigare politiska aktiviteter? Det skulle ju möjligen kunna ha hettat upp GMs vrede mot den mördade lillebrodern.

Ganska troligt att MGM hade sina föraningar.

Någon från trakten som vet om det har varit konfrontationer tidigare mellan högersidan och blattar?
En teori är ju att Tommy och hans polare varit lite packade och kanske råkat säga något till MGM som fick honom att gå i taket.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato

Då borde personalen ha en bra aning om hur länge han har hänt i vid fritidsgården...?
Citera
Medlem
Silliss avatar
Citat:
De flesta fritidsgårdar brukar ha en maxålder på 18 år, men av egen erfarenhet brukar de som är äldre än 18 och sköter sig få vara där, kan också vara så att han inte får vara där för han är för gammal.
Citera
2013-11-03, 11:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Okej så pass. I Lund och Malmö släpptes han in på fritidsgården där han var mycket ofta.
Citera
2013-11-03, 11:31
Medlem
Hebrs avatar
Citat:

Kan ju helt enkelt vara så att personalen visste sen tidigare vad MGM höll på med för verksamhet, men jag har fortfarande svårt att förstå varför en 33-åring överhuvudtaget VILL vistas bland 13-14 åringar.
Citera
2013-11-03, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Borglig
Okej så pass. I Lund och Malmö släpptes han in på fritidsgården där han var mycket ofta.

Han fick vara där obegränsat? Hur länge pågick det?
Citera
2013-11-03, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hebr
Kan ju helt enkelt vara så att personalen visste sen tidigare vad MGM höll på med för verksamhet, men jag har fortfarande svårt att en 33-åring överhuvudtaget VILL vistas bland 13-14 åringar.

Jag har också mycket svårt för det. Vad kan det bero på förutom drogerna som nämnts tidigare. Ligger han på en tonårings nivå?
Citera
2013-11-03, 11:33
Medlem
freddie57s avatar
Citat:
Är det någon som vet ifall "utbyte av tjänster in natura" har utförts för drogerna?

Länk till fritidsgårdens FB?

https://www.facebook.com/pages/Malforsgården/368387426468
Citera
2013-11-03, 11:34
Medlem
Tråden är svårt att förstå, slänger ut en fråga som kanske redan är besvarad.
Mostern till den avlidne pojken berättar på AB att nära släktingar dött för några år sedan,
Trots en svår uppväxt, med andra nära släktingar som gått bort för tidigt, hade 15-åringen en positiv livssyn. (källa aft.blad)
Är det brodern som är död? Vad dog han av? Och när?
Är det verkligen storebror på bilden, med tatueringen av hakkors?

Fakta och seriösa spår:
Jag skulle uppskatta om någon med säkra uppgifter fyller i mina luckor, har läst sammanfattningen. Vad mer har framkommit av värde?
Fakta om offren
Om GM

har aldrig varit med om rörigare tråd.
Citera
2013-11-03, 11:37
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Undrar om det kan vara så att MGM hängt vid fritidgården, lirat lite boll, varit städat klädd och charmig och eventuellt försökt fixa jobb? Kanske har han vistats lite väl frekvent där och fritidspersonalen hört hans namn nämnas efter helgnätter och dragit öronen åt sig?

I övrigt så tror jag att BO med kompisar initialt kan ha tyckt det är lite coolt att känna en vältränad "gangsta", mycket "bröder och systrar", klotter och gangsta-attribut när man kollar igenom bilder på kompisars sidor...

Brottet i sig känns som totalt utflippat, sannolikt begånget under kraftigt rus - "badsalt"? Om det stämmer att han slagit sönder en busskur efter att ha dräpt två personer så vittnar det om en sjuhelvetes förlängd aggression och frustration...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in