2013-11-01, 18:55
Medlem
Nord88s avatar
Kan folk sluta avhandla detta ämne någon gång?

Alla vet att man inte bara kan äta proteinpulver men proteinpulver är överlägset om vi tar hänsyn till faktorerna; pris, smidighet och kcal/g protein.

Min ideala morgon:

(packa allt som går kvällen innan)
8:15 upp, i med bröd i brödrosten, på med kläder, blanda proteinpulver och mjölk, packa ned mackor/bars och eller frukt för mellanmål och eventuellt en matlåda.
8:25-30 avfärd
8:30+ någon minut, ankomst.

Slå det proteinpulver-haters.
Citera
2013-11-01, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yoking
Jodå det också. Havregrynsgröt och Bruna Bönor är ett bra väldigt Proteinrika där med

Havregryn Proteinrikt? Nästan bara massa kolisar.
Citera
2013-11-01, 23:03
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haynes112
Så patetiskt "alla" blir snabbt experter i kyrkan kosttillskott varför är ni då så svaga småfeta lata?. Ni kan predika hur mycket ni vill men ca 95% av er som tränar besitter inte förmågan att pressa era kroppar max dag efter dag veckor månader år,skippa öl snus cigg osv.Titta er runt i gymmet det finns 2-3 pers som kan träna ni resten är turister som inte har psyke att träna hårt.
Du verkar tro att kost har en stor påverkan på ens resultat. Du har fel. Så länge ett hyffsat kcal och proteinintag hålls är träningen det som styr ens resultat nästan allena. Gener ingår i effekten man får av träningen här.

Sen är frågan vad hårt är också. Progression är det viktiga och bör prioriteras primärt.
Citera
2013-11-02, 00:24
Medlem
Protein får man ju ifrån tonfisk. Tonfisk äter man med keso, stekt ägg eller rätt ur burken. Mättar bättre än pulver och vatten.
Citera
2013-11-02, 03:38
Medlem
enlevandemans avatar
Keso är ju inte speciellt gott och innehåller inte alls så mycket protein. Proteinpulver är det äckligaste som finns och tycker t.o.m. Double FX pro chocolate smakar riktigt dåligt.

Gainomax:s nya proteindrink är riktigt god. Den enda proteindrink och gainer jag tar efter träning. Finns som inga andra gainers/proteindrycker som ens kan mäta sig med den gudomliga smaken av gainomax (vanilla).

Jag tycker ju dock att nästan det mesta är bättre än proteinpulver. T.o.m. tonfisk som även det är ganska äckligt. Kör helst köttbullar för att det är lätt att bara snöra in i mikron. Liksom bara 5 st så har man fått i sig 20 g protein. Är så jäkla lat så orkar inte tillaga det finare köttet även om det är det godaste.
Citera
2013-11-02, 08:10
Medlem
qdqdqs avatar
Jag tycker att det är betydligt enklare att svepa i sig en 20 g vassle än att käka en burk tornfisk iaf, jag kan dricka upp vasslet på 5 sek. Känner knappt någon mättnadskänsla efter så det går hur bra som helst att äta nära inpå. Sedan går det givetvis inte att jämföra gainer och pp, självklart så kommer den med mer socker i att vara godare (fast det har inget med protein att göra).
Citera
2013-11-02, 13:42
Medlem
GostenGWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yoking
Jag börjar tröttna på kosttillskott som Proteinpulver, kreatin och allt det andra. Har börjat käka keso som är en PROTEINBOMB och är väldigt god. 12 G protein/ 100 G Keso. inte dåligt och räcker.
Känner detsamma ganska ångerfull av alla stålar man har spenderat på pulver. Har blivit mer villig att träna dom senaste tiden tack vare byte kost efter passen.

Vad gör ni efter träningarna?

En sak du kan titta på är konsistens av aminosyror i proteinet. Det finns listor med sånt men kunde inte hitta den.
Citera
2013-11-02, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Du verkar tro att kost har en stor påverkan på ens resultat. Du har fel. Så länge ett hyffsat kcal och proteinintag hålls är träningen det som styr ens resultat nästan allena. Gener ingår i effekten man får av träningen här.

Sen är frågan vad hårt är också. Progression är det viktiga och bör prioriteras primärt.

Förmåga att läsa och förstå bör prioriteras hos vissa indivivider
Citera
2013-11-02, 16:45
Medlem
Landsknechts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waldschrat
Lite så tänker jag också när jag läser vissa inlägg - majoriteten pressar sig inte tillräckligt för att proteinpulver ens behövs, räcker med varierad kost...visst, tränar man 5 timmar om dagen så är det lite annorlunda.

Äcklad av folk som sitter med sin jävla proteinshaker efter träningen eller flera timmar senare "för att det är viktigt att ha extra proteinintag när man tränar hårt".

Mitt egentliga bidrag till tråden är att torkade brännässlor har högre proteinhalt än sojabönor.
Närproducerat-gratis-ekologiskt!

Löjligt att du spyr galla över folk som dricker proteinpulvret efter sina pass när du inte har någon koll alls. Om man tränar 5h/dag förbränner man så mycket kcal att man knappast behöver använda sig av rena proteinkällor för att täcka sitt dagsbehov. Om man däremot inte rör på sig särskilt mycket förutom 1-2h styrketräning några dagar i veckan på gymmet så är proteinpulver helt ypperligt att använda då man får mycket protein/kcal. Det är dessutom den billigaste rena proteinkällan.
Citera
2013-11-02, 20:35
Medlem
Herrpotats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nord88
Kan folk sluta avhandla detta ämne någon gång?

Alla vet att man inte bara kan äta proteinpulver men proteinpulver är överlägset om vi tar hänsyn till faktorerna; pris, smidighet och kcal/g protein.

Min ideala morgon:

(packa allt som går kvällen innan)
8:15 upp, i med bröd i brödrosten, på med kläder, blanda proteinpulver och mjölk, packa ned mackor/bars och eller frukt för mellanmål och eventuellt en matlåda.
8:30+ någon minut, ankomst.

Slå det proteinpulver-haters.

(packa allt som går kvällen innan +fyller en blender med mjölk/kvarg och banan)
8:15 upp, i med bröd i brödrosten, på med kläder, mixa blendern, häll upp allt i en shaker, packa ned matlåda

Oj, det verkar som ekvationen gick ihop utan proteinpulver?! Hur är det möjligt?!?!?!
Citera
2013-11-02, 21:57
Medlem
Rhallas avatar
Självklart ska maten prioriteras först och stå för det största intaget av protein. Skulle nog tro att ca 70% av allt protein jag intar kommer från livsmedel och resterande från kosttillskott. En rimlig fördelning enligt mig och min ekonomi. Man ska välja det man trivs med.
Citera
2013-11-03, 10:51
Medlem
JoliQuZs avatar
Keso är inte speciellt billigt heller enligt mig, äter keso för drygt 750kr i månaden räknade jag ut. Mitt matkonto brukar ligga runt 5-6 tusen i månaden. Då räknar jag inte med kosttillskotten

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in